De set van Faxe

Gestart door Faxe, december 17, 2011, 22:16:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Zoldar

of gewoon foobar2000, gratis. remote app erbij. en je kunt gratis streamen vanaf je laptop/pc. bedienen met ipad.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Faxe

Streamen vanaf mijn laptop/pc is alleen niet wat ik wil. Mijn muziekbestanden staan op een Synology Nas.

Zoldar

doe ik ook op zolder. laptop haalt muziek van NAS, foobar200 aan en streamen naar de dac van receiver. (met usb brug, ik heb geen geluidskaart met spdif uitgang).

je pc is dan de streamer. ik zal de foobar app eens op de tablet zetten.

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Godewinus

prachtige versterker! En dat ze zwaar zijn heb ik geweten met het verhuizen van een vriend van me  clown1

Faxe

Vandaag nieuwe speakers uitgezocht. Morgenmiddag ophalen  pompom


Helspie

Ziet er mooi uit!  :yes:

Tannoy? Type?


Faxe

Inderdaad Tannoy, model precision 6.4

xander32

Idd. prachtige afwerking, veel speaker voor `t geld.

Betreft het presteren was ik zelf helaas niet erg onder de indruk; heb voor het geld beter gehoord, veel beter. Maar dat zal ook deels een smaakkwestie zijn. En deze hebben echt duidelijk de behoefte aan veel vermogen. Zeker iets om rekening mee te houden :yes:.

xander32

Citaat van: xander32 op december 07, 2013, 11:26:29
Idd. prachtige afwerking, veel speaker voor `t geld.

Betreft het presteren was ik zelf helaas niet erg onder de indruk; heb voor het geld beter gehoord, veel beter. Maar dat zal ook deels een smaakkwestie zijn. En deze hebben echt duidelijk de behoefte aan veel vermogen. Zeker iets om rekening mee te houden :yes:.
Bovenstaande even nuanceren;

"Precision 6.4 - snel, gedetailleerd maar wat iel"

Zo heb ik deze destijds ervaren. Maar datzelfde had ik met de DC 8t, uit de serie daarboven. De Precision is echt niet slecht, maar voor dat geld zou mijn keuze gaan naar een Adam Pencill mk III of een meer mainstream Dynaudio Focus.
En waarschijnlijk spreekt mij de "nieuwe Tannoy sound" gewoonweg minder aan dan die van "weleer" (Prestige serie).
We hebben `t over mijn smaak dus :yes:.

Flying_High

Citaat van: Faxe op december 06, 2013, 22:38:11
Vandaag nieuwe speakers uitgezocht. Morgenmiddag ophalen  pompom



Dat zijn mooie speakers zeg... Heel veel plezier ermee.
Mede8er MED800X3D 3Tb
Firmware V3.0
Wireless keyboard MED2KEY
Samsung UE46B7020
Marantz SR 7007
Philips FB825
van den Hul CS-122
B&W CC6 Center
Rel Q200E sub (5.1 & stereo)
Kenwood surr. sp.
Logitech Harmony One

Flying_High

Citaat van: Faxe op november 25, 2013, 22:28:40
........

Als iemand trouwens een streamer kent die gapless flac bestanden van mijn Synology NAS kan afspelen en zich goed laat bedienen via een ipad houd ik me aanbevolen. Via de ipad app moet het wel mogelijk zijn om snel te navigeren door mijn digitale muziekbibliotheek.

Kun je met je SR7005 niet gapless afspelen met Network Play? Mijn receiver doet dit iig wel en werkt prima.
Mede8er MED800X3D 3Tb
Firmware V3.0
Wireless keyboard MED2KEY
Samsung UE46B7020
Marantz SR 7007
Philips FB825
van den Hul CS-122
B&W CC6 Center
Rel Q200E sub (5.1 & stereo)
Kenwood surr. sp.
Logitech Harmony One

xander32

Logitech Squeezebox Touch (2e hands)
Bluesound Node
Soundaware D100 (pro)
Marantz NA8005 (coming soon :yes:)
Teufel Raumfeld® Connector ²
...
...
...

Faxe

De nieuwe speakers staan inmiddels al een poosje te spelen. Hele verbetering ten opzichte van de 20 jarige oude MB Quart's.

Totaal plaatje


Detail



Citaat van: xander32 op december 07, 2013, 11:45:11
Idd. prachtige afwerking, veel speaker voor `t geld.

Betreft het presteren was ik zelf helaas niet erg onder de indruk; heb voor het geld beter gehoord, veel beter. Maar dat zal ook deels een smaakkwestie zijn. En deze hebben echt duidelijk de behoefte aan veel vermogen. Zeker iets om rekening mee te houden :yes:.

Bovenstaande even nuanceren;

"Precision 6.4 - snel, gedetailleerd maar wat iel"

Zo heb ik deze destijds ervaren. Maar datzelfde had ik met de DC 8t, uit de serie daarboven. De Precision is echt niet slecht, maar voor dat geld zou mijn keuze gaan naar een Adam Pencill mk III of een meer mainstream Dynaudio Focus.
En waarschijnlijk spreekt mij de "nieuwe Tannoy sound" gewoonweg minder aan dan die van "weleer" (Prestige serie).
We hebben `t over mijn smaak dus :yes:.

Dat er voor hetzelfde geld betere speakers te koop zijn twijfel ik niet aan. Heb alleen zelf geen zin om naar 334 speakers te gaan luisteren om vervolgens nog geen weloverwogen keuze te kunnen maken. Ik heb gewoon een lijstje gemaakt met aantal speakers en ben daar naar gaan luisteren met mijn eigen versterker en cd's.

Uiteindelijk vond ik dat deze Tannoy's de beste prijs/prestatie hadden.

Heb voor de gein ook nog naar de Tannoy Canterburry geluisterd. Klinkt ook mooi maar vind het niet per definitie mooier als deze speakers.

Heb je de Glenair's al besteld? Volgens mij gaan die binnenkort uit productie namelijk.

Citaat van: Flying_High op december 07, 2013, 13:10:20
Kun je met je SR7005 niet gapless afspelen met Network Play? Mijn receiver doet dit iig wel en werkt prima.

Dat lukt inderdaad niet met de 7005 (althans mij niet). Heb inmiddels een Bluesound Node en daar kan het wel mee  pompom

Cornelis1921

Faxe, veel plezier met de nieuwe Tannoys!  HB hello pompom byebye
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

xander32

Jij bent iig. zelf gaan luisteren, zelfs op eigen versterker. Daar kunnen velen nog een voorbeeld aan nemen :yes:. En ze smoelen goed.

De Canterbury dat is een "echte Prestige" met een bijbehorende kast. Hetgeen ik daarvan heb gehoord maakte mij ook niet echt vrolijk; prachtige mids, een warm en vloeiend geluid maar door de constructie ook een alles behalve strakke bass. Dat zit hem allicht in het ontwerp v.d. kast. De Glenair is dan ook een vreemde eend in de Prestige serie; deze heeft een betreft constructie meer moderne, stijve kast, waardoor die een strakke bass weet te combineren met het vloeiende van de meer old-school speakers uit de Prestige serie.

En ik heb nog geen bestelling geplaatst. Die doe ik pas wanneer ik de middelen er voor heb. Gehoord heb ik idd. het gerucht dat deze uit productie gaan. Dat zal deze maand allicht niet meer gebeuren en zo wel, dan kan ik weer opnieuw gaan zoeken :-D.
Not. Dan komt er allicht een paar Adam Pencill mkIII of een paar Usher MD-2 Diamond. Maar vooralsnog ga ik er van uit dat er de Glenairs komen te staan.