problemen met marantz 82

Gestart door vincentmichel, september 23, 2011, 18:16:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

vincentmichel

Enige tijd geleden heb ik een uitstekend spelende pm 82 gekocht. Na verloop van tijd begon de volumeknop te kraken en viel bij het gebruik hiervan regelmatig het rechter kanaal uit. Na een paar keer volledig draaien was dit verholpen; waarschijnlijk nicotineaanslag.

Drie weken geleden viel ineens het b-speaker gedeelte uit, althans speelde heel zacht en het volume was niet aan te passen. Mijn speakers heb ik bi-wire aangesloten.

Nadat  de versterker een dag had uitgestaan deed hij het weer als vanouds.

Enkele dagen geleden hetzelfde probleem maar ditmaal kwam het geluid niet terug, het lage volume bleef echter wel spelen.

Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn en is er iemand in de buurt van Eindhoven die me hiermee zou kunnen helpen?


vincentmichel

Voor alle volledigheid, de b-aansluiting gebruikte ik voor het aansturen van de woofer (mission 7 serie), de a-aansluiting voor de tweeter.

Whisper.nl

Hi Vincent,

Welkom.

Zoek eens contact met Hal9000.

De goeroe op Marantz gebied.

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

vincentmichel

Thnx voor je reactie Whisper...

Heb Hal inmiddels een pm gestuurd...

Begreep vanuit dit forum echter dat hij het momenteel erg druk heeft en herstellende is....

Vincent

Whisper.nl

Citaat van: vincentmichel op september 23, 2011, 20:42:46
Thnx voor je reactie Whisper...

Heb Hal inmiddels een pm gestuurd...

Begreep vanuit dit forum echter dat hij het momenteel erg druk heeft en herstellende is....

Vincent

Klopt, maar hij kan het niet laten  HLP

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

HAL9000

ja  inderdaad ben alweer druk in de weer, maar heb geen  klachten  pompom

Ik heb de Pm gehad,  even onderhandelen wat  wijsheid is  met de 82.
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

i2Paq

Citaat van: HAL9000 op september 24, 2011, 10:56:37
even onderhandelen wat  wijsheid is  met de 82.

@vincentmichel

Ik weet wel dat wijsheid is alles aan te pakken, je bent toch bezig en dit kan je nooit de kop kosten.
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

carbest

Ik heb ook problemen gehad met mijn PM82 ( http://marantzforum.nl/forum/index.php/topic,4889.msg71257.html#msg71257 )
Ik ben toen bij Audioservice in Elst terecht gekomen. De reparatiekosten vielen toen heel erg mee voor wat ze hebben gedaan. Niets ten nadele van de Marantz goeroe, in tegendeel zelfs, maar er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden.   
Life is what happens tot you while your bust making other plans.

i2Paq

Citaat van: carbest op september 24, 2011, 18:50:58
Ik heb ook problemen gehad met mijn PM82 ( http://marantzforum.nl/forum/index.php/topic,4889.msg71257.html#msg71257 )
Ik ben toen bij Audioservice in Elst terecht gekomen. De reparatiekosten vielen toen heel erg mee voor wat ze hebben gedaan. Niets ten nadele van de Marantz goeroe, in tegendeel zelfs, maar er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden.

Probleem met de meeste van dat soort reparateurs is dat ze alleen vervangen wat defect is.....
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

Whisper.nl

Ik zou je opmerking willen aanvullen met de opmerking: deze mannen niet.

Persoonlijke ervaring met de cd11LE en de accu E305.

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

HAL9000

accuphase E305  ter service  gehad.  Is  een stabiele  versterker,  Klank  is goed.
Alleen die is  uit 1982/1985  :wink: Zitten ook vol met ELNA.  echter worden deze niet  erg heet, ook niet  op bepaalde punten.

Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

HAL9000

Citaat van: carbest op september 24, 2011, 18:50:58
Ik heb ook problemen gehad met mijn PM82 ( http://marantzforum.nl/forum/index.php/topic,4889.msg71257.html#msg71257 )
Ik ben toen bij Audioservice in Elst terecht gekomen. De reparatiekosten vielen toen heel erg mee voor wat ze hebben gedaan. Niets ten nadele van de Marantz goeroe, in tegendeel zelfs, maar er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden.

Die was niet defect,  print bindingen en  schoonmaken  is  standaard.  Na  20 jaar  trouwe  dienst  word het risico  dat  bepaalde transistoren in de  voeding  en power management  steeds  slechter worden en ineens  kapot schieten.
Elko's  worden steeds  trager, en bij elna  worden ze minder in capaciteit. Stabiliseren dus  steeds slechter.  En de klank  gaat  achter uit  zowel hoog  al laag.
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Whisper.nl

#12
Citaat van: HAL9000 op september 24, 2011, 22:21:32
accuphase E305  ter service  gehad.  Is  een stabiele  versterker,  Klank  is goed.
Alleen die is  uit 1982/1985  :wink: Zitten ook vol met ELNA.  echter worden deze niet  erg heet, ook niet  op bepaalde punten.

Hoi Hal9000,

Een beetje off topic.

Mijn e305 is van 1991.

Groet Whisper  byebye

De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

carbest

CiteerDie was niet defect,  print bindingen en  schoonmaken  is  standaard.  Na  20 jaar  trouwe  dienst  word het risico  dat  bepaalde transistoren in de  voeding  en power management  steeds  slechter worden en ineens  kapot schieten.
Elko's  worden steeds  trager, en bij elna  worden ze minder in capaciteit. Stabiliseren dus  steeds slechter.  En de klank  gaat  achter uit  zowel hoog  al laag.

Die was wel defect. Hij deed het niet meer dus dan is hij defect. Dat hij defect is door standaard dingen die door de tijd versleten zijn is dan leuk om te weten. Hij is defect geraakt door kortsluiting (?) in één van mijn luidsprekers. Althans, dat is mijn conclusie. Hij had schijnbaar dat 'zetje' nodig om defect te raken.
De PM82 van de topic starter kan ook door de tand des tijds zijn aangetast.

CiteerProbleem met de meeste van dat soort reparateurs is dat ze alleen vervangen wat defect is.....

Waarom is dat een probleem? Ik zou niet gelukkig worden als mijn dealer dingen aan mijn auto gaat vervangen die niet kapot zijn.

Mijn ervaring is dat ze mijn versterker en CD speler hebben gerepareerd en dat ze beter zijn gaan klinken. Dan hebben ze toch goed werk afgeleverd?       
Life is what happens tot you while your bust making other plans.

Whisper.nl

Hoi Carbest,

Je hebt gelijk maar we schieten nu ons doel een beetje voorbij.

De TS zoekt een oplossing voor zijn probleem.

De oplossingen die ik/wij zounden willen aandragen zijn of Audioservice ff contacten of Hal9000 (m.n. als je in de buurt woont van R'dam e.o..

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet