Advies gevraagd

Gestart door Gentleman, september 19, 2011, 11:57:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Gentleman

Beste mede forum gebruikers, situatie is als volgt.

Ikzelf heb een CD5004, SR5023 icm de MA RX6.

nu is het zo dat de stereo van mijn ouders stuk is. Ouwe Kenwood.  en ik wil ze voorzien van mooi spul. Doe ik er wijs aan mijn CD5004 aan hen te geven, vervolgens zelf een CD6003 of CD6004 aan te schaffen? of de SR5023  vervangen door PM6004 en hen de complete set geven?

Uiteraard moet dit me niet teveel geld gaan kosten, immers in februari mijn setup aangeschaft.

alvast bedankt voor het meedenken.

still life

als je tevreden bent met deze gear, gaan uw ouders dat ook wel zijn..

CiteerUiteraard moet dit me niet teveel geld gaan kosten, immers in februari mijn setup aangeschaft.

met deze schenking zit je zelf wel zonder muziekdoosjes..  nopompom

de vraag wordt dus: wat mag het kosten & wat heb je op het oog..  :-D
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Gentleman

Opties voor mijzelf:
de SR5023 + CD6004
of de PM6004 + CD6004



still life

ah, de speakers blijven..  :-D

wordt de schenking dit:

CiteerCD5004, SR5023


& komt deze combi in de plaats.. (zit je zonder tuner)

Citeerde PM6004 + CD6004

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Gentleman

Besef ik. Dilemma waar ik al eerder mijn hoofd over hebt gebroken.

Inmiddels ervaring rijker en luister ik veel radio via UPC.

Dus audio verschil PM6003 vs SR5023 is belangrijker.

dmeerpa

De CD6004 zal zeker een upgrade zijn tov de CD5003. Heb ik indertijd zelf gemerkt als ik van de CD5001 naar de CD6002 overstapte. Ik zou die wel analoog aansluiten, dus de DAC van de CD6004 gebruiken.

Ik vrees dat de PM6003 te weinig vermogen heeft voor jou MA RX6. Want ik denk dat je SR5023  al niet veel meer over heeft. Let op dit is een vermoeden op basis van de cijfertjes die ik lees.
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

Marvin

Zonder de cijfertjes te hebben bekeken denk ik dat er geen vermogen te kort zal zijn.

Ik zou voor je ouders gewoon een leuke instap set zoeken, -en daar hoeft natuurlijk geen Marantz op te staan.
Zo hou je zelf datgene wat je recent hebt samengesteld en kunnen je ouders iets zoeken waar ze zelf denken wat aan te hebben.

Cornelis1921

#7
 byebye :yes:
Dan zou èn kan ik rustig zeggen dat door jouw beoogde up-grade goed te doen is, en als jij je ouders blij kan maken je oude gear blij kan maken... Al zou ik, indien mijn budget het toe zou laten, voor een PM7003 (uitlopend, bij HiFi Corner onlangs nog te koop) of de nieuwe PM7004 gaan. Meer vermogensreserve bij het aansturen de RX6.
Groet, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Gentleman

Citaat van: marvin op september 19, 2011, 20:27:36
Zonder de cijfertjes te hebben bekeken denk ik dat er geen vermogen te kort zal zijn.

Ik zou voor je ouders gewoon een leuke instap set zoeken, -en daar hoeft natuurlijk geen Marantz op te staan.
Zo hou je zelf datgene wat je recent hebt samengesteld en kunnen je ouders iets zoeken waar ze zelf denken wat aan te hebben.

Dat denken wil ik dus graag voor ze doen. Ze verdienen ook iets leuks, maar als ze zelf gaan kijken, zal de prijs en het verkooppraatje van de verkoper, de doorslag hebben gegeven. Marantz vind ik persoonlijk een mooie sound hebben, maar je hebt gelijk, iedereen heeft zo zn eigen indruk. Je leest tussen de regels door ,dat dit voor mij een uitgelezen kans is, om mijn setup te upgraden.

Gentleman

Citaat van: Cornelis1921 op september 20, 2011, 02:35:22
byebye :yes:
Dan zou èn kan ik rustig zeggen dat door jouw beoogde up-grade goed te doen is, en als jij je ouders blij kan maken je oude gear blij kan maken... Al zou ik, indien mijn budget het toe zou laten, voor een PM7003 (uitlopend, bij HiFi Corner onlangs nog te koop) of de nieuwe PM7004 gaan. Meer vermogensreserve bij het aansturen de RX6.
Groet, Cor.

de CD6003/cd6004 komt sowiezo. de PM6003 klinkt ook bijzonder interessant. Maar moet nog goed achterhalen wat de grote verschillen zijn met de PM6004.

joep

Zouden die mensen niet beter geholpen zijn met een Marantz CR-503 met 2 leuke boxen i.p.v. die dingen met al die knoppen? Of wil jij graag upgraden en je oude spullen kwijt? Zou het voor die mensen zo eenvoudig mogelijk houden.

Marvin

Citaat van: Gentleman op september 20, 2011, 09:34:34
Dat denken wil ik dus graag voor ze doen. Ze verdienen ook iets leuks, maar als ze zelf gaan kijken, zal de prijs en het verkooppraatje van de verkoper, de doorslag hebben gegeven. Marantz vind ik persoonlijk een mooie sound hebben, maar je hebt gelijk, iedereen heeft zo zn eigen indruk. Je leest tussen de regels door ,dat dit voor mij een uitgelezen kans is, om mijn setup te upgraden.
Zeg dat dan gewoon.  :-D
Tussen de regels lezen heeft mij niet vaak positive feedback gegeven.

Vergeet niet dat er tussen een apparaat van de 6 serie verrekte weinig verschil zit in vergelijk met een 7 serie.
Dat geldt natuurlijk ook voor een 6003 of een 6004 variant, wil je echt veel beter dan zal je een paar stappen hoger moeten gaan.
Waarmee je je gelijk kan afvragen of je dat nodig hebt of dat je dat ervoor over hebt om maar een heel klein stapje verder te komen.
Wil je een beter geluid, dan zijn andere luidsprekers eigenlijk het enige wat echt grove verschillen met zich mee kan brengen.

(Ben het met Joep eens, die gewoon durft te reageren terwijl ik aan het typen ben).   :-D

Cornelis1921

Citaat van: joep op september 20, 2011, 09:57:21
Zouden die mensen niet beter geholpen zijn met een Marantz CR-503 met 2 leuke boxen i.p.v. die dingen met al die knoppen? Of wil jij graag upgraden en je oude spullen kwijt? Zou het voor die mensen zo eenvoudig mogelijk houden.
:yes: :yes: notworthy byebye Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *