Advies nieuwe frontspeakers, voorkeur B&W 600-serie

Gestart door frederickpoell, mei 26, 2011, 18:15:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dex

#30
Citaat van: Marantz 81 op mei 26, 2011, 23:04:34
biedt ruimte voor een etra eindversterker  shutup

Nee, want er is al een beperkt budget voor de speakers....niet iedereen lijdt chronisch aan het upgradevirus.  :-D

Marantz 81

haha ,maar daarom dee ik ook  shutup

het zijn wel mooie speakers :yes: maar denk de SR5005 het niet gaat trekken hebben toch wel wat meer sap nodig

still life

 stupid & wim's advies

met de SR5005, moet je geen (moeilijke) zuilen combineren,
op normale volumes kan het evenwel nog goed gaan..
die presteert best met monitors ondersteund door een sub

of je moet een pad voorzien, of things to come.. heb je alvast leuke fronts
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

renes59

CDM7NT hebben een gevoeligheid van 90dB, die kun je aansturen met een buizenversterker. Een SR5005 kan dat ook.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

TurboMarco

Er word alsmaar naar de gevoeligheid gekeken ,impedantie verloop is nog veel belangrijker .
Binnenkort gaat Harry zijn buizen versterker op een paar luidsprekers met een gevoeligheid van 83db 1W/1mtr meemaken .
Als ik de meeste reacties zo lees dan verwacht men er niet veel van ,Harry mag het straks vertellen  :-D
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

WimPeu

Vaak wil je met een HT receiver ook zo nu en dan even echt knallen. Daar ben je vermogen voor nodig. Dat is totaal wat anders dan lekker easy listening muziek draaien. Was slechts mijn ervaring met B&W speakers en instap receiver (SR-4002).

We zullen het wel lezen Marco.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

TurboMarco

Wat het knallen betreft lukt ook wel met een receiver in de 500,- klasse  :wink: ,je was daar toch ook getuige van Wim (ik heb toen jij met Rob en Maurice hier was rekening met de buren gehouden)
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

WimPeu

 :-D Daar heb jij gelijk in. Gaat mij ook niet om de prijsklasse natuurlijk. Op de een of andere reden hebben de genoemde B&W serie's ondanks de vrij normale spec's gewoon sap nodig. Lees het veel vaker en het is ook mijn ervaring.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

TurboMarco

Ik ken de B&W's verder niet maar die zouden dan een grillig impedantie verloop kunnen hebben ,het doet er verder ook niet toe want waar ik op doel is dat men zich vaak beroept op gegevens zoals rendement ,en dat is wat ik duidelijk probeer te maken dat het niet de doorslaggevende factor is ,in eerste plaats natuurlijk de klankkleur maar vooral is het een streven om in wezen niet onder de 4 Ohm te komen .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

renes59

Het gaat hier heel goed met een buizenversterker van 2x45watt. De ramen willen trillen, dat is mij te hard.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

TurboMarco

Ik twijfel daar ook geen moment aan Rene ,immers 45 Watt is 45 Watt en of die nou uit een transistorbak of buizenhok gehaald word is niet relevant ,wat wel relevant is hoe de versterker met Ohmse lasten omgaat ,en daar verliest de buis het meestal van de transistor ,een buis ziet namelijk het liefst een lineair Ohmse weerstand ,en als dat het geval is kan je best met een lage gevoeligheid af .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

JohnWx

Citaat van: Marco op mei 27, 2011, 10:07:01
Er word alsmaar naar de gevoeligheid gekeken ,impedantie verloop is nog veel belangrijker .
Binnenkort gaat Harry zijn buizen versterker op een paar luidsprekers met een gevoeligheid van 83db 1W/1mtr meemaken .
Als ik de meeste reacties zo lees dan verwacht men er niet veel van ,Harry mag het straks vertellen  :-D

dat gaat goed en word genieten
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

frederickpoell

Citaat van: still life op mei 27, 2011, 09:14:42
stupid & wim's advies

met de SR5005, moet je geen (moeilijke) zuilen combineren,
op normale volumes kan het evenwel nog goed gaan..
die presteert best met monitors ondersteund door een sub

of je moet een pad voorzien, of things to come.. heb je alvast leuke fronts

Na alles te hebben gelezen, heb ik het idee dat mijn SR5005 niet krachtig genoeg is voor behoorlijke (zuil)speakers. Denk dat ik inderdaad maar eens ga kijken naar ' monitors'. Bedoel je daarmee bijvoorbeeld de 685 ? Heb als surround al de 686.



Woonkamer:
Marantz SR5005
B&W 685 / 686 / CC6 center / AS6 sub / FS700
PS3 slim (blu-ray)
Philips 46PFL8685 Led 46 inch. ambilight 3D
Cisco 8455 DVB HD-decoder/PVR
A.C. Ryan PlayonHD2! mediaplayer 1TB

Slaapkamer: Marantz SR4001 - CD6002 - B&W 570

Sander

Het advies voor monitoren vind ik een goed advies.
Als je dan toch zo gecharmeerd bent van de B&W sound zou ik ook de CM1 eens gaan beluisteren.
Ze zijn iets duurder maar ik persoonlijk vind ze stukken beter.
Een mooie Sub ter ondersteuning er bij en je krijgt een hartstikke mooie sound met een hoop fundament.

grtz Sander
Marantz SR8002
Marantz SA7001KI
B&W CM7(front)
B&W CMC (Center)
Jamo compact 500 (Surround)
Squeezebox classic
W&M LS-01
v/d Hul Royal Yade
Oehlbach NF1 Interlink