Jamo wie kent het niet

Gestart door PM95, april 20, 2007, 15:24:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Paul

Citaat van: HAL9000 op april 23, 2007, 16:31:25
Citaat van: Maurice op april 22, 2007, 18:48:49
Citaat van: HAL9000 op april 22, 2007, 14:19:36
ze hebben nu best wel mooie kasten.
maar vroeger hadden ze veel clubhuis en disco speakers.
Is al die jaren al zo geweest, nu nog. Alleen kent iedereen Jamo van de clubhuis / discospeakers en juist niet die mooie modellen. Die Jamo's die ik heb zijn al zeker15 jaar oud, en behoren wel tot de serieuze hifi.
En de Oriel behoort tot de highend!

okee dan.

maar ik weet iets leuks technisch van jamo.

jamo zette vroeger  beveiliging circuit paralel.
met de bedoeling.
ZOU de versterker ineens een kapotte eindtrap krijgen door TE hard spelen. of weet ik veel.
en stuurt een peak spanning naar de speakers die verschrikkelijk veel schade veroorzaakt.
zou het circuit de HOGE EN MIDDE tone uitschakelen doormiddel van een klein relai'tje  dat gevoed word door de peak spanning zelf  HB
peak weg relaitje uit 
maar de bass woofers zijn niet beschermt die zullen dus verbranden. (maar alle woofers kan je nog kopen bij jamo)
:wink:

leuk en slim!



De oude type B&W speakers waren met een glaszekering beveiligd, weet niet of dat nu nog is maar de B&Wdm2 in ieder geval wel.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

mars

Citaat van: HAL9000 op april 22, 2007, 14:19:36
overigens vroeger heette jamo; svenska

ze hebben nu best wel mooie kasten.
maar vroeger hadden ze veel clubhuis en disco speakers.


hai hal, hello

Is maar tendele waar hoor, ( dat Jamo vroegah svenska heette)ik had in 1976 al jamo's, maar ze voerde in feite twee namen, want ook toen had je al Jamo EN svenska .
De reden hiervan weet ik niet precies, maar beide merknamen kwamen wel uit dezelfde fabriek , ze hadden het zelfde baasje of zoiets :wink:

grtz mars HB
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

audiof. zonder budget

Volgens mij is het zelfs zo dat Svenska ( nog ) goedkoper was dan Jamo zelf.....tenminste zo staat mij dit bij.

Heb in het verleden een eindbak van Jamo gebruikt.. de A300 en dat was best een leuk klinkende  eindtrap ( 2x 300w @4ohm), deze stuurde een subkast van Visaton aan...zonder enige vorm van filtering ( de kastvorm zelf fungeerde als "natuurlijk"filter ) en dat klonk redelijk best goed....

Je mag zeggen van JAMO wat je wilt ( of denkt) maar denk inderdaad dat de prijs-prestatie verhouding heel erg o.k is/was.....
Nunquam perfectum, Marantz PM-80, Marantz SA 8400
Set 1: Marantz SR7005, UD7006, Floating Cameleon Queen, Cameleon Melody, Cameleon Voice, 2x Klipsch KSW-10
Set 2: Pioneer VSX-LX52, BDP-LX52, 2x Pioneer S-71k, SS-LAC505ED , SS-LA500ED, BK-XXls400df

dmeerpa

Citaat van: Marco op april 20, 2007, 15:24:33


Het vlaggeschip van Jamo:

Reference 909 ,met een prijs van ?4554,- pst echter niet goedkoop.

Zelf heb ik ook ooit gestart met een center, een paar surrounds en een sub van Jamo. En alles werkt nog, ik denk inmiddels zo'n 8 jaar oud. De sub staat hier niet meer (achtergelaten bij een ex-vriendin), was er niet zo content van. De Jamo Surrounds 300 hebben hun werk gedaan tot eind juni, en hebben plaats gemaakt voor de Wharfedale Opus Tri-Surround.

De prijs valt nog mee, ik herrinner mij dat ze ooit de Jamo Oriel hebben gehad, als ik me niet vergis koste een paar 25.000€



Zelf was ik altijd gek van de Jamo THX One
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

TurboMarco

De Oriel word iig zelden tot vrijwel nooit 2e hands aangeboden  :cry: ,de THX set was destijd echt wel een topper!
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco

We hebben de Ref 909 nog uitvoerig beluisterd op de Vad show 2007 en moet zeggen ondanks de slechte opstelling stelde de 909 zeker niet teleur,alleen die hoge prijs heh  :cry:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Maurice

Citaat van: Marco op november 01, 2007, 10:26:19
We hebben de Ref 909 nog uitvoerig beluisterd op de Vad show 2007 en moet zeggen ondanks de slechte opstelling stelde de 909 zeker niet teleur,alleen die hoge prijs heh  :cry:
stupid
Zeker, één van de beste speakers op de VAD die we beluisterd hebben!
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

SB_Marantz

Het mid/hoog had zeker potentie!

Het laag was discutabel.

Zou die dingen graag eens een weekje of wat op bezoek willen hebben om ze eens nader aan de tand te voelen.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

TurboMarco

Ik zou ze ook wel eens op bezoek willen hebben ,al zal dat heel moeilijk worden want ik geloof niet dat een dealer ze even te leen geeft,2e hands zullen ze ook niet snel aangeboden worden wat wel gebleken is bij jamo's topmodellen zoals oa de Concert 11 en 8 ,de Oriel's ben ik ook nog nooit 2e hands tegengekomen.
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)