Kabelzooi.....? Hoe ziet het er bij jou uit?

Gestart door lo, juli 02, 2010, 14:25:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

lo

Eigenlijk nav de foto's van hifigek van zijn "huidige kabel structuur" en toch wel de jaloerse blikken van een ieder hier aanwezig is het misschien wel eens leuk om foto's en eventueel een beschrijving te plaatsen van de zooi van jou.

Wat heb ik:
220V voor 6 apparaten en 2 voor stekkerblokken.
3X interlink, dubbel dus(TV, tuner, SACD)
4X speakerkabel (2 speaker paren)
2X scart (DVDR en Wii)
2X coax antenne + 1 aanvoer coax (DVDR en TV
draad optische ontvanger Wii
Effe snel geteld toch zo'n 24 kabels (tjes)

Hieronder de indruk.

groet,

lo



Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marvin

Van mijn kant geen jaloezie hoor, totaal niet!


lo

Maarrrrr... Met recht een zooooiiii pompom :-o

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

joep

#3


Maar hoeveel beïnvloed dat elkaar?

lo

Als de spulletjes, kabels en apparaten, goed zijn afgeschermd, niet volgens mij :-)

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marvin

Het topic heet 'kabelzooi', dus ik dacht laat ik dan maar een foto plaatsen die 'on-topic' is...  :-D

Of het elkaar beïnvloed?
Nee....  :-)

HiFi gek

#6
Hier een foto van mijn bekabeling met het absolute minimum aan kabels

3 netsnoeren , 1 maal versterker , 1 maal cd speler , 1 maal stekkerblok .

1 Stereo set luidsprekerkabels .

1 set interlinks van cd speler naar versterker .



Als je goed kijkt zie je ook het dunne netsnoer van mijn tuner in het stekkerblok zitten .
Noormaal gesproken is mijn tuner niet aangesloten , tijdens de foto wel omdat ik via mijn tuner een set interlinks aan het inspelen was .
Het netsnoer van mijn tuner is inmiddels weer verwijderd en ligt nu onder de tuner geschoven uit het zicht .

Mijn tuner en cd recorder gebruik ik al jaren niet meer , vandaar dat ik daarvan alle onnodige kabels hebt verwijderd .







Groeten  EDWIN  B

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

joep

"absolute minimum aan kabels " das zo gek nog niet.

Volgens mijn moet zo'n wirwar toch storingen opleveren.

Marvin

Citaat van: HiFi gek op juli 02, 2010, 18:23:31
Hier een foto van mijn bekabeling met het absolute minimum aan kabels
Groeten  EDWIN  B
Én een minimum aan apparatuur....
Citaat van: joep op juli 02, 2010, 19:27:29
Volgens mijn moet zo'n wirwar toch storingen opleveren.

Ik daag je uit te komen luisteren.......
(En dat is tevens de laaste keer dat ik dat hier zeg, grijp je kans....) :wink:

joep

Die uitdaging neem ik graag aan. Waarschijnlijk pas in het najaar. Maar ik ga ervan uit dat jij jouw spullen op orde hebt. Maar er zijn o zo veel mensen die er een wirwar van gemaakt hebben. Had Fritz trouwens niet zo'n brom opspoor ding?

vielzweck

#11
Ik bespaar je de foto's...... :-)

Kabels vaak 40 jaar oud. Goedkope rommel van de Gamma en Grundig vastgespijkerd, vastgeschroefd, met schakeldraad samengebonden  :evil:

Het betreft hier de bekabeling voor 7 versterkers en receivers, daarnaast cdspelers en bandrecorders. Apparatuur waarvan 90% bijna 40 jaar en soms meer oud is.

Merken: Marantz, Philips mfb, Akai bandrecorders...........

Verontrustend hoe goed dat spul klinkt   8-)

Mijn inspiratiebron?

De beroemde componist Henryk Gorecki die ik ooit eens een toelichting zag geven op zijn composities met een volledig ontstemde piano. Zijn enthousiasme liet alle technische onvolkomenheden naar de achtergond verdwijnen. Thats my man!

Als de boodschap goed is ben ik helemaal tevreden met mijn medium.

Ik ben er sterk van overtuigd dat luisteren vooral een psychologische handeling is. Ik houd dus ook wel van tunen maar precies in de tegenovergestelde richting (Dus geen dure kabels apparatuur enz) Door het tegenovergestelde te doen bereik ik naar mijn idee precies hetzelfde als wanneer ik met de hededaagse oplossingen zou meedoen. Namelijk tolerantie kweken voor mijn innerlijk gehoor om optimaal te kunnen genieten......

Als Fritz Wunderlich een aria in mijn muziekkamer zou zingen dan klinkt dat echt wel net zo goed als wanneer hij deze voor mij op een vuilnisbelt zou zingen. Sterker mijn psychologische luisterruimte zou er voor zorgen dat ie nog beter klinkt........

voor info over Gorecki en Wunderlich zie www.internet.edu  :wink:
Goed geluid voor iedereen!
chloorvrij, zonder perforatie,
op het juiste moment de juiste witruimte

joep

Denk dat we hier twee uitersten hebben. Maar ik kan jullie beide best begrijpen hoor. Ieder beleeft de muziek op zijn manier. Ben zelf een groot fan van Leonard Cohen. Deze man heeft een stem als een 67 jaar oude stoom lok na het roken van 12 miljoen sigaretten op een regenachtige dag. Het is en blijft toch allemaal emotie en hoe je dat overbrengt.

Marvin

#13
Ik heb nog een paar foto's gevonden...







Dvd speler.
Cd speler.
Media speler.
Xbox360.
Tv.
Beamer.
Hdmi switch.
Versterker.
5 Speakers.
2 Subwoofers.
Pc.
Automatisch rolscherm.
Adapter voor de laptop.
Platenspeler.
Phono-pre.
HD-decoder tbv de tv/beamer.
SD-decoder voor de tv in de bar.
Tv in de bar.
2 apparaten voor de internetverbining. (Geen idee hoe die dingen heten).
Eindversterker.
En dan ben ik vast nog iets vergeten....  :-D

(Laatste 7 apparaten toegevoegd).

lo

 notworthy notworthy

Ik denk dat jij door bent voor de hoofdprijs

notworthy notworthy

Man wat een verschrikkelijke zooiiii bij jou pompom

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.