Monitor Audio RS6 aansturen, welke receiver!?

Gestart door LoLife, oktober 28, 2008, 19:34:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

LoLife

Beste liefhebbers!

Dit is mijn 1e bezoek aan deze site. Ik ben Dave, aangenaam!

2 weken geleden heb ik 2 Monitor Audio's RS6 aangeschaft.

Mijn volgende aankoop wordt een meerkanaals A/V-receiver, aangezien ik uiteindelijk wil uitbreiden naar de complete 5.0 surroundopstelling van Monitor Audio Silver-serie (+ subwoofer (al dan niet van MA, eventueel een REL)).
Op dit moment draai ik nog met mijn oude receivers van Sony (type STR-DE 545 nonono), en uiteraard bevalt mij dit niet zoals ik ze gehoord heb in de winkel, waar ze aangestuurd werden via een Marantz SR 7001. De combinatie Marantz en Monitor Audio is naar mijn gehoor een goede combinatie notworthy, en ook qua ervaringen hoor en lees ik hier positieve reacties over, voornamelijk vanwege het 'warmere' geluid.

Ik vind het belangrijk om een zo goed mogelijk stereogeluid te hebben voor zover dat mogelijk is uit een A/V-receiver, dus 90% zeker dat ik voor een Marantz-receiver wil gaan. Ook vind ik het belangrijk dat er HDMI op zit. De diverse HD-decoders zijn voor mij geen must. Alleen nu is mijn vraag; Is het aan te bevelen om minimaal voor de 7001 (of 7002/7003) te gaan, of kan ik ook wegkomen met bijv. de 5002? Of doe ik hiermee mijn speakers te kort?
Bekabeling nu is Oehlbach 2,5mm koper. Mss nog andere suggesties?

Iemand van jullie die ervaring heeft met een dergelijke combinatie? Alle expertise, meningen en tips zijn welkom om een weloverwogen keuze te maken voor de komende jaren! :yes:

Budget receiver= +/- € 600,-
Owned: Marantz SR7008 & Monitor Audio: RS6, RS-LCR-center, BR-FX rears + BK Gemini II, Canare 4S8, Cisco HD PVR, Dune HD Max, PS3, 42'' LG led-TV
Wanted: BK XXLS400 sub (of een 2e Gemini II???), Grotere TV (3D/4k), PS4 of Xbox One.

Stadium III

Hoi dave welkom !

Met een SR 7001 ben je de man !

Mooie reciever met hdmi die verder jou speakers goed kan aansturen

De subwoofer kun je kijken naar BK/REL/SVS/VELODYNE

Suc 6 ermee !!
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

gerard

#2
Hallo Dave,

Ik heb nu zo'n 2 jaar een paar MA RS6, en vind het nog steeds een geweldige speaker.
Ik had ze aangesloten op een SR4600 (7x80W) voorloper van de SR4001/4002. De receiver heeft geen moeite met de rs6 maar iets meer vermogen heeft misschien wat meer controle op het laag.

Na ruim 1,5 jaar begon ik me een beetje te storen aan het geluid:
Het hoog is ruimtelijk en sprankelend (erg goed!!) maar ik vind de stemmen te dun/iel en het laag is ruim aanwezig maar kan strakker. Al met al had ik de indruk dat er een "kuil" in het middengebied zat, maar ja dat is persoonlijk want ik heb daar verder nog nooit iets over gelezen.

De 4600 heeft "High Grade Audio Components" wat dat ook van verbetering op mag leveren...
De 400x, 500x en 600x hebben dit niet, pas vanaf de 700x wel weer.
De overige functies zijn bijna allemaal hetzelfde.
De 5002 zal je speakers goed aan kunnen sturen maar met een 6001 of 7001 ben je denk ik, beter uit.
Waarschijnlijk hebben de hogere series ook een "volwassener" geluid dan de receiver die ik had.

De SR4600 heb ik verkocht en een Rega stereo versterker gekocht,  voor mijn gevoel is er nu meer balans in het geluid, prettiger voor mijn oren.

2,5 mm koper kabel is prima.

De rs6 hebben wel wat ruimte nodig anders wordt het laag wel erg stevig.. :wink:
Leesvoer:  http://marantzforum.nl/forum/index.php/topic,2315.0.html

Groet Gerard

Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

j o r r i t

Je zou ook voor een sr6001 kunnen kijken, heb deze afgelopen weekend voor €499,- bij MM gezien. Dan houdt je eventueel nog wat budget over om, ik noem maar een voorbeeld, aan Canare 4s11 speakerkabels te spenderen.

LoLife

Bedankt alvast voor de reacties!

Ik denk idd dat ik ook beter voor een wat zwaardere receiver kan gaan. Die 6001 bevalt me op zich ook wel, alleen lees ik vaak over problemen met dit type over met name de duurzaamheid.

Is de 7001 (of ***2,***3) Een totaal ander apparaat als de 6000-serie, of qua componenten wel hetzelfde? En zit er op de bijv. 5002 ook pure direct mode op voor fatsoenlijke stereoweergave?
Owned: Marantz SR7008 & Monitor Audio: RS6, RS-LCR-center, BR-FX rears + BK Gemini II, Canare 4S8, Cisco HD PVR, Dune HD Max, PS3, 42'' LG led-TV
Wanted: BK XXLS400 sub (of een 2e Gemini II???), Grotere TV (3D/4k), PS4 of Xbox One.

j o r r i t

Op de 5002 zit inderdaad ook source direct weergave.

LoLife

Nu scheelt de prijs bij bepaalde internetwinkels veel met 'normale' winkels. Ik hoor alleen wel overal dat wanneer je problemen hebt met het apparaat, Marantz nog weleens moeilijk wil gaan doen qua garantie/reparatie. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?De prijs scheelt soms tot wel € 300,- nml!

Is wel de moeite waard lijkt mij,, Vooral de 6001 lijkt me erg intressant voor nog geen € 500,-.
Owned: Marantz SR7008 & Monitor Audio: RS6, RS-LCR-center, BR-FX rears + BK Gemini II, Canare 4S8, Cisco HD PVR, Dune HD Max, PS3, 42'' LG led-TV
Wanted: BK XXLS400 sub (of een 2e Gemini II???), Grotere TV (3D/4k), PS4 of Xbox One.

j o r r i t

Die sr6001 heb ik vorig weekend voor €499 zien staan bij de mediamarkt in rotterdam alexander. Lijkt me een mooi apparaat voor die prijs.

LoLife

Wad at dan niet de ZR?? Die heb ik zelf ook nml weleens gezien voor rond die prijs in de winkels. MM is over het algemeen altijd de duurdere geweest dus zou het een beetje raar vinden. Maar idd voor die prijs zou ik um eventueel daar wel willen gaan halen. Dit weekend ff kijken of ie in Eindhoven ook voor die prijs zou staan. Je hoort het wel THNX voor de tip alvast  :wink:
Owned: Marantz SR7008 & Monitor Audio: RS6, RS-LCR-center, BR-FX rears + BK Gemini II, Canare 4S8, Cisco HD PVR, Dune HD Max, PS3, 42'' LG led-TV
Wanted: BK XXLS400 sub (of een 2e Gemini II???), Grotere TV (3D/4k), PS4 of Xbox One.

LoLife

Ben vandaag bij MM in Eindhoven geweest. De SR 6001 hebben ze daar niet meer, maar de prijs klopte wel! Vandaar dus ook dat ze deze niet meer hebben. Ben denk ik voor een gunstige prijs toch op een internetwinkel aangewezen die ook de ZWARTE uitvoering voor een goede prijs aanbiedt.
Owned: Marantz SR7008 & Monitor Audio: RS6, RS-LCR-center, BR-FX rears + BK Gemini II, Canare 4S8, Cisco HD PVR, Dune HD Max, PS3, 42'' LG led-TV
Wanted: BK XXLS400 sub (of een 2e Gemini II???), Grotere TV (3D/4k), PS4 of Xbox One.

Stadium III

Weet wel waar je aan begint met een internet winkel !

Ga liever gewoon bij een dealer kopen ,mocht er gedonder zijn kan de dealer het oplossen en met een internet winkel kan het wel eens zeer moeilijk gaan worden !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

LoLife

Ik koop ook het liefste in een 'normale' winkel, alleen is de SR 6001 bijna nergens meer aan te komen, en als ze hem nog wel hebben vragen ze vaak nog de hoofdprijs ervoor. Als je dat vergelijkt met de internetwinkels zit er echt veel verschil in prijs, wat op zo'n respectievelijk 'laag' bedrag nog wel het risico waard is naar mijn mening.

Ik ben maandag en dinsdag vrij, en wil best een eindje rijden wanneer ik weet dat ik hem in een 'normale' winkel kan kopen voor +/- € 500,-, alleen waar?!
Probleem is ook dat ik de zwarte versie wil hebben en die is al helemaal moeilijk aan te komen, althans hier in Eindhoven en omstreken.
Owned: Marantz SR7008 & Monitor Audio: RS6, RS-LCR-center, BR-FX rears + BK Gemini II, Canare 4S8, Cisco HD PVR, Dune HD Max, PS3, 42'' LG led-TV
Wanted: BK XXLS400 sub (of een 2e Gemini II???), Grotere TV (3D/4k), PS4 of Xbox One.

Stadium III

Mmm ik weet niet wat er hier in tilburg nog te krijgen is
Kan wel eens een keer kijken
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

bertheeren

#13
Citaat van: LoLife op november 01, 2008, 19:31:48
Ik koop ook het liefste in een 'normale' winkel, alleen is de SR 6001 bijna nergens meer aan te komen, en als ze hem nog wel hebben vragen ze vaak nog de hoofdprijs ervoor. Als je dat vergelijkt met de internetwinkels zit er echt veel verschil in prijs, wat op zo'n respectievelijk 'laag' bedrag nog wel het risico waard is naar mijn mening.

Ik ben maandag en dinsdag vrij, en wil best een eindje rijden wanneer ik weet dat ik hem in een 'normale' winkel kan kopen voor +/- € 500,-, alleen waar?!
Probleem is ook dat ik de zwarte versie wil hebben en die is al helemaal moeilijk aan te komen, althans hier in Eindhoven en omstreken.

Foka in Rotterdam en volgens mij ook bij Correct verkopen ze nog. Alleen bij correct is de prijs minder correct(80euro duurder). Ik heb ook een 6001 gehaald bij Foka, lijkt me een prima winkel en receiver

http://www.foka.nl/site/marantz-sr6001-zilver-p-3339.html

Slechts 470 euro, bij de mediamarkt en de Expert(in hoge prijzen) heb ik deze voor ruim 1000 euro gezien!!!!!!
Op de site staat enkel "silver" maar in de winkel zelf vroegen ze nog of ik een zwarte of een zilvere wil. Dus ze hebben nog zwarte hoop ik ;)

LoLife

#14
------------------EDIT--------------------

Ben vandaag toch maar naar Correct gereden, en de SR 6001 gehaald, met de DV 3001 erbij. Was me het ritje wel waard! Heb hem net aangesloten en snel ff geluisterd, en alles wat ik vanmorgen nog miste, is nu wel rijkelijk aanwezig; detail, snelheid en vooral warmte/emotie! Kortom een goeie keus geweest! hello

Nu nog ff fatsoenlijke kabeltjes eraanhangen, morgen ff halen dus,,

Thnx voor jullie tips! Ciao byebye



Owned: Marantz SR7008 & Monitor Audio: RS6, RS-LCR-center, BR-FX rears + BK Gemini II, Canare 4S8, Cisco HD PVR, Dune HD Max, PS3, 42'' LG led-TV
Wanted: BK XXLS400 sub (of een 2e Gemini II???), Grotere TV (3D/4k), PS4 of Xbox One.