Marantz ZR-6001 speaker setup probleem

Gestart door Diane, juli 25, 2008, 21:48:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Diane

We hebben juist een Hirschmann kabel getrokken met goede connectoren..... HDTV van UPC had ook problemen met 2 kanalen (te zwak signaal), dit is nu opgelost door een versterker te plaatsen in de meterkast.


Maar.... nu het volgende. Ik las dat het beter is om als je audio CD's luistert, dit niet via de digital out te doen, maar via analoog. De analoge uitgang van de DVD speler is nu aangesloten op de analoge ingang van de receiver, maar nu gaat bij het minste geluid het "peak" waarschuwingslampje branden. Op de "ATT" toets van de AB drukken helpt, maar beïnvloedt dit het signaal niet?  :?

Stadium III

Algemeen bekend probleem met de peak indicator

Je kunt het digitaal doen en analoog en het voordeel is dat je met digitaal geen peak hebt en je de att toets niet hoeft te gebruiken

Het kan wel zijn dat je met analoog wat meer warmte hebt en dat je de att toets moet gebruiken om het ingangs signiaal te kunnen dempen

Stadium III
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Diane

Nou, we zijn wat aan het uittesten geweest, de mooiste klank verkrijgen we via het digitale signaal en met zowel de DVD speler en receiver op Audio Exclusive te zetten. Al het andere klinkt minder, zeker analoog met de ATT toets actief, het lijkt wel mp3 geluid dan. Maar misschien ligt dat ook wel aan de goedkope tulp stekkers.

Stadium III

Dan digitaal aansluiten

verder kan een degelijke interlink nooit kwaad !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Lapti

Digitaal of analoog hangt volgens mij puur van de dac's van je spullen af, alles wat je uiteindelijk hoort is immers altijd analoog

Goede cd-speler minder goede receiver dan analoog (dac van de cd-speler wordt gebruikt)

Goede receiver minder goede cd-speler dan digitaal (dac van de receiver wordt gebruikt)

Dit geloof ik althans  :?
amp: Marantz pm84mkII
receiver: Marantz sr5003
cd\sacd\: vM Philips 963SA
fronts: Vifa vivace '94
rears: Magnat vector 55
center: Vifa carat center
sub: Titus-sub (spkrlnd, spkr&co sub 5)
interlinks: Taralabs en Ixos

dmeerpa

Citaat van: Lapti op augustus 11, 2008, 18:21:51
Digitaal of analoog hangt volgens mij puur van de dac's van je spullen af, alles wat je uiteindelijk hoort is immers altijd analoog

Goede cd-speler minder goede receiver dan analoog (dac van de cd-speler wordt gebruikt)

Goede receiver minder goede cd-speler dan digitaal (dac van de receiver wordt gebruikt)

Dit geloof ik althans  :?

Minder goede receiver met een minder goede cd-speler dan troep buitengooien en Marantz spul kopen  shutup
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

Stadium III

Citaat van: dmeerpa op augustus 12, 2008, 16:54:51
Minder goede receiver met een minder goede cd-speler dan troep buitengooien en Marantz spul kopen  shutup
stupid
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Maurice

Citaat van: Lapti op augustus 11, 2008, 18:21:51
Digitaal of analoog hangt volgens mij puur van de dac's van je spullen af, alles wat je uiteindelijk hoort is immers altijd analoog

Goede cd-speler minder goede receiver dan analoog (dac van de cd-speler wordt gebruikt)

Goede receiver minder goede cd-speler dan digitaal (dac van de receiver wordt gebruikt)

Dit geloof ik althans  :?
Ik ook ;)
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Diane

Ik weet het nu wel zeker.  :-D

We hebben de DV3002 vervangen door een DV7001, wat een wereld van verschil! Analoog klinkt nu veel beter dan digitaal, bij een film is het juist weer andersom. Het peak lampje brandt niet meer, nu nog goede interlinks.  notworthy

Paul

Citaat van: Diane op augustus 14, 2008, 23:02:28
Ik weet het nu wel zeker.  :-D

We hebben de DV3002 vervangen door een DV7001, wat een wereld van verschil! Analoog klinkt nu veel beter dan digitaal, bij een film is het juist weer andersom. Het peak lampje brandt niet meer, nu nog goede interlinks.  notworthy
Welkom in de wereld die Marantz heet....blij om te horen dat alles nu wel naar behoren werkt.
Kijk maar uit tis een verslaving. :wink: :lol:
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Diane

Dat kun je wel zeggen ja.  :-D We zaten al even snel te kijken naar een andere versterker, maar ik denk dat dat niet echt meer veel voordeel brengt, het geluid is nu al echt top.

We hadden trouwens eerder al een Marantz set (ondertussen verkocht), de ZR6001 + ZC4001 client zijn er gekomen door een aanbieding bij RAF. We hebben een huis met de woonkeuken beneden en de woonkamer boven, dus de ZC4001 client komt beneden te staan.

Maar omdat we eindelijk goede speakers hebben aangeschaft kwamen de beperkingen van de goedkopere DVD speler naar voren. Volgens mij zijn we trouwens een van de weinigen met Paradigm speakers, vreemd want ze klinken zó goed!  :wink:

Stadium III

Ik heb wel eens meer padagrim gehoord en was idd niet verkeerd maar idd ieder zijn smaak

Wat was de oude set?
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

TurboMarco

Zo zie je maar weer eens wat een bron kan doen,en met bron bedoel ik nu niet het schijfje  :-D
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

dmeerpa

Zelf heb ik het meeste vooruitgang gehoord toen ik mijn Wharfedale Simond 9.5 verving door de Wharfedale Opus 2 speakers.
De vervanging van de CD5001 door een CD6002 was duidelijk hoorbaar.
Het vervangen van de elektrische kabels die ik als speakerkabel gebruikte was duidelijk hoorbaar en meetbaar.
De upgrade van de Marantz SR7500 door een SR8002 was merkbaar.
De upgrade van de DV7600 door een DV7001 was hoorbaar maar minimaal, op video gebied was het duidelijk.

Maar niks kon tippen aan de meerwaarde die de upgrade van de speakers gaf.
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

Diane

Citaat van: Stadium III op augustus 15, 2008, 08:20:45
Ik heb wel eens meer padagrim gehoord en was idd niet verkeerd maar idd ieder zijn smaak

Wat was de oude set?

Een SR4400 en DV6600, beide zwart. Maar daar hadden we een Onkyo 6.1 surround speakerset aan hangen en dat klonk toch heel wat minder.