PM 17 MK2 vs SR8500

Gestart door Alain37, juni 19, 2008, 09:31:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Alain37

Hallo,ik ben redelijk nieuw op dit gebied maar heb een vraag ben nu in het bezit van een Marantz SR8500 en heb interesse in een PM17 MK2 die ik kan kopen,maar is het verschil kwa versterker nu echt zo groot is die MK2 nu zoveel krachtiger of hoe moet ik het zien want ben aan het twijfelen om van surround af te stappen,en wil natuurlijk weten of ik er veel op vooruit ga kwa stereo geluid,graag info.

groeten,Alain

Alain37

ooh ja en mijn setup voor stereo speakers zijn Focal 807v misschien ook niet onbelangrijk om te laten weten.

mars

oi Alain

ten eerste welkom op het forum.

Ik ben zelf al lang geleden van surround afgestapt en terug gegaan naar 2 channel. Gewoon omdat muziek over het algemeen beter klinkt op een mooie en goede stereo versterker.

Maar het is wel leuk om die surround receiver van je te houden puur alleen voor films.

Ik heb de pm17 ook in mijn bezit gehad en persoonlijk zou ik liever voor de pm14 gaan ipv de pm17 , ik vind de pm17 wel mooi hoor maar hij schiet wat mij betreft te kort qua power .

grtz mars
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

Stadium III

Als je de 8500 goed afregeld kan ie naar mijn smaak best wel een goeie stereo weergever zijn

Je kunt de pm 17 op de pre out aansluiten !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

mahansz

je focals zijn vrij gemakkelijk aan te sturen, dit moet voor de pm17 totaal geen probleem zijn. De SR8500 ken ik niet, ik heb wel een keer de SR7400 (een wat ouder type en één slag kleiner) mogen horen in stereo: daarvan kan ik zeggen dat de pm17 een mooier stereobeeld gaf dan de SR7400

@mars: al het waar naar z'n geld he ;-) een PM-14 kost 2x zo duur dan een PM-17  :yes:

(Alhoewel er een malloot op marktplaats een PM-14 voor €575 verkocht, binnen een uur verkocht natuurlijk)
Eigenaar Het Nieuwe audio - beeld & geluid integratie oplossingen

Alain37

dank je voor de antwoorden,ik denk dat ik toch nog maar met surround verder ga en de sr8500 blijf behouden het is verder een hele goede versterker,ik weet niet of ik er wat mee op schiet om een eindtrap erbij te zetten en zo ja welke?het moet natuurlijk wel in vergelijking blijven met de rest van mijn setup,en ik moet wel hoorbaar verschil hebben natuurlijk,er staat nu een eindtrap op marktplaats van audio analogue donizetti een italiaans merk ik weet niet of dat wat is?alles is welkom!!

groeten,Alain

mahansz

Wat je jezelf af moet vragen is hoe vaak muziek je luistert, versus hoe vaak je een dvd kijkt. In zeer veel gevallen slaat deze wijzer namelijk sterk uit naar de muziekkant, waardoor je eigenlijk veel beter uit bent met een puur stereoset, ipv een home cinema set. Als je bijvoorbeeld 1 á 2 keer per week een film bekijkt, terwijl je elke dag de radio aan hebt, plus vaak een cd'tje opzet, dan heeft het geen zin om een HT systeem neer te zetten. Een stereoset van €1000 kan nou eenmaal véél beter/mooier muziek neerzetten, dan een home cinemaset van €1000.....
maarja, die vraag kan ik niet beantwoorden voor je!

Audio analogue ken ik niet heel goed, het enige wat ik ervan weet is dat ze een paar hele mooie modellen hebben gemaakt, maar ook een paar hele slechte (qua kwaliteit). Gewoon googlen en wat fora afstruinen
Eigenaar Het Nieuwe audio - beeld & geluid integratie oplossingen