PM 16 of PM 7200 KI

Gestart door BLINK, mei 26, 2008, 00:07:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

BLINK

Hallo Toegewijde Marantz liefhebbers. Kunnen jullie mij adviseren? Ik kan een PM 16 kopen voor €600 of een PM 7200 KI voor € 400. What is de beste aanschaf, vooral gezien de kwaliteit. Is de PM 16 niet erg oud ivm slijtage etc? Ik kan zelf niet sleutelen.

mars

oi

hou oud is die 16 dan wel niet?  je praat over twee totaal verschillende benaderingen van versterker bouwen.

De 7200 is een range product en de 16 een premium product , ik zou voor de 16 gaan voor 500 euro :wink:


grtz mars
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

BLINK

Bedankt voor de reacties!

De PM is toch ongeveer van 1998? Hoe lang gaat zo'n versterker dan wel niet mee, zonder dat je hem vaak weg moet brengen voor reparaties? Ik heb nu een PM 8000, dus het is in beide gevallen een upgrade en €600 is het max bedrag dat ik kan besteden.


bramdg

Hallo,

Ik heb ook een PM8000 gehad hiervoor icm een Cd6000_Ose
Mijn eerste gedacht was ook een PM16 omdat die meer wattage had enzo,
dan via recenties de PM16 en 17 afgewogen ...
ben ik toch gegaan voor een PM17 (had in het begin schrik dat het vermogen te laag ging zijn), maar eens aangesloten een veel gedetailleerder beeld, meer warmte, dieper, betere plaatsing
en veel krachtiger dan men PM8000 die opeens totaal verbleekte ....en besefte dat ik al jaren sommige details
niet hoorde.

Ik denk dat je het zeker niet gaat beklagen als je voor een PM17,PM16... gaat

een PM17 is wel te verkrijgen ook onder de 600 euro en je hebt er nog een mooie temperatuursmeter bij  :roll:

Groeten

Bram

PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

BLINK

Bedankt voor de reacties, maar ik denk dat ik ga doorzoeken naar een PM 17. byebye byebye byebye

Jantje

Gewoon even rustig zoeken naar een PM17 zou ik zeggen, een 7200KI voor 400 euro lijkt me sowieso veel te duur, waarschijnlijk heb je die op marktplaats gezien. In mijn ogen zou dat ding zo'n 250 á 300 euro op mogen brengen.

Betaal in iedergeval nooit de vraagprijs is mijn advies, met alles wat je tweedehands koopt. De vraagprijs is meestal een indicatie, kijk regelmatig op Hifi.nl en hear.nl, daar komt veelvuldig mooi spul langs.

PM17's worden momenteel niet veel aangeboden, een maand of 3-4 geleden echter wel behoorlijk veel, met als gevolg dat de vraagprijzen wat lager kwamen te liggen. Na lange tijd zoeken heb ik de mijne zo'n half jaar geleden geloof ik op de kop getikt voor zo'n 450 euro, ik heb hem inmiddels goed vergeleken met de PM7001KI en de PM17 klinkt toch echt een stuk beter. Kortom, veel versterker voor weinig geld.

Veel succes met zoeken, als je verder nog vragen hebt, stel ze gerust.
Marantz PM17
Marantz CD17MKII
Focal JMLab 714V
Oehlbach NF214, Supra Ply 3.4/S

Voor surround:
Denon AVR-3802, via pre-outs op PM17 en PM66SE-KI.

mahansz

ik heb zowel de pm7200 KI als de pm17mkII gehad: blindelings voor de 17 gaan!
Eigenaar Het Nieuwe audio - beeld & geluid integratie oplossingen