Instellen Denon AVR-X250BT voor weergeven geluid van TV

Gestart door Hoewie Loewie, januari 04, 2024, 11:38:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RHK

3 pagina's verder en er komt nog geen geluid via de tv. We zijn wel lekker bezig met z'n allen.  :-o
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

CBdicX

#46
Citaat van: RHK op januari 09, 2024, 21:48:063 pagina's verder en er komt nog geen geluid via de tv. We zijn wel lekker bezig met z'n allen.  :-o

Probleem is, en niet alleen op dit forum, dat wij dit op afstand proberen op te lossen.
Geen idee hoe het bij Hoewie precies zit en wat hij doet en insteld.

Het lijkt zo simpel maar het gedoe met Arc kan in een klein dingetje zitten, maar wat zo op afstand ?

Ik ben bang dat wij vast lopen op dat Philips wonder met 4 Arc poorten, in de hoeveelheid zit het niet  :wink:

Jammer dat het nu eens niet lukt een oplossing naar boven te krijgen  :no:

Sorry Hoewie  notworthy

RHK

#47
Zoals wat ik in dit topic in het begin onder #3 opmerkte vwbt softwarematige handshake met 2 verschillende merken.
Het zou niet uit moeten maken maar dat doet het regelmatig wel.  violent1 . Alsnog had ik als laatste een optie met een andere poort, mogelijk dat Hoewie dat nog probeert. Ik weet het verder dan ook niet.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

CBdicX

Klopt, Arc en eArc wordt door iedere fabrikant anders geïmplementeerd.
Arc met hun eigen tv's en receivers / soundbars werkt probleemloos.
Ze geven er allemaal ook hun eigen naam aan, bij Sony heet het Bravia Sync.

Waardeloos dat Arc niet gestandaardiseerd is zoals HDMI wel is :-(

RHK

En zo is het en ook bedankt voor het meedenken nog  8-)
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

Hoewie Loewie

Hoi. Die laatste suggestie met een andere HDMI poort van de AVR ga ik ook nog proberen. En dan met allevier de HDMI-poorten van de TV. :-) Maar dan kan ik zelf ook niks meer bedenken. Bedankt allemaal voor het meedenken.  notworthy

Receiver 2216 1515 - Tuner 2050 ST-50 - Deck 5010 SD1015
Setups: PM-KI Pearl Lite-PM6005-CD5005 / PM5004-CD5004-ST6003 / SR5023-CD5003
Heul veul Superscope Website: www.superscopeaudio.nl

Hoewie Loewie

Hoi. Met volle overtuiging weer aan de slag gegaan. Een HDMI kabel aangesloten tussen de Mediaplayer ingang van de AVR en HDMI (met ARC) achtereenvolgens 2, 3 en 4 van de TV en in de AVR dan in het menu ARC op ON maar helaas. Ook nog in het TV menu geschakeld tussen audio naar de luidsprekers van de TV of een aangesloten geluidssysteem maar ook dit hielp niks. Ik stop ermee.

Alternatief plan uitgevoerd. Ik had de analoge koptelefoon uitgang van de TV aangesloten op de AUX-ingang van een oude Superscope R-1240 receiver met een set Philips GL565 boxen zodat ik alle TV geluid via die set kon afspelen. Ik heb de koptelefoon uitgang van de TV nu aangesloten op de analoge ingang Mediaplayer van de AVR (en in het menu deze input geschakeld naar analoog). Dat werkt prima en ik laat het voorlopig maar zo. Ik moet mezelf gewoon aanleren dat ik altijd de AVR gebruik bij het kijken naar de TV. :-)

Receiver 2216 1515 - Tuner 2050 ST-50 - Deck 5010 SD1015
Setups: PM-KI Pearl Lite-PM6005-CD5005 / PM5004-CD5004-ST6003 / SR5023-CD5003
Heul veul Superscope Website: www.superscopeaudio.nl

Marvin

In ieder geval komt er nu dan wel geluid uit.
En als je dat up-mixed naar dolby audio, ofzo, dan is dat zo slecht nog niet hoor.
Geen echt surround, maar die up mixers zijn wel erg goed geworden.
Vind ik... 😁

CBdicX

Jammer, en inderdaad zijn de huidige upmixers DSU en NeuralX uitstekend.

Blijft vreemd, ik lees alleen nog niet Arc UIT op de 250 zoals ik het gebruik op de C40.....

Hoewie Loewie

Hoi. ARC "uit" op de AVR is ook al in allerlei gevarieerde combinaties met andere menu-instellingen van de AVR en/of de TV geprobeerd. Al kort nadat je het de eerste keer opperde. Krijg het niet aan de gang. :no:

Receiver 2216 1515 - Tuner 2050 ST-50 - Deck 5010 SD1015
Setups: PM-KI Pearl Lite-PM6005-CD5005 / PM5004-CD5004-ST6003 / SR5023-CD5003
Heul veul Superscope Website: www.superscopeaudio.nl

CBdicX

Citaat van: Hoewie Loewie op januari 11, 2024, 15:10:26Hoi. ARC "uit" op de AVR is ook al in allerlei gevarieerde combinaties met andere menu-instellingen van de AVR en/of de TV geprobeerd. Al kort nadat je het de eerste keer opperde. Krijg het niet aan de gang. :no:

Ik stuur vanavond wel wat foto's zoals het bij mij ingesteld staat, wie weet......

CBdicX

Hier mijn instellingen, ervan uitgaand dat jou TV Arc doorgeeft.

Ik hoop dat dit misschien je wat meer de goede kant op krijgt.

Hoewie Loewie

Dankje voor de foto's. Menu's zien er vergelijkbaar uit (maar dat is niet vreemd als je bedenkt dat Marantz en Denon samen optrekken :wink: ).

HDMI doorgeven heb ik op AAN staan omdat ik ook beeld en geluid van het digitale TV kastje wil hebben zonder dat de AVR aan moet staan.

Digitale audio ingangen heb ik maar twee, OPT1 en OPT2 maar die gebruik ik niet. Standaard zijn die toegewezen aan respectievelijk TV Audio en CBL/SAT. Ik kan ze beiden wijzigen en kiezen uit OFF, CBL/SAT, DVD/Blu-ray, Mediaplayer, Blu-ray, GAME en TV Audio. Ik heb van alles geprobeerd in de TV Audio stand en in OFF maar zoals gezegd gebruik ik de ingangen niet maar desondanks heb ik wel verschillende instellingen geprobeerd of ik er TV geluid mee uit de AVR kon krijgen.

De twee analoge video-ingangen en video-uitgang gebruik ik ook niet. Ik heb wel geprobeerd om mijn oude analoge beamer op de video-uitgang aan te sluiten maar kreeg daarbij geen beeld, waarschijnlijk omdat er dan ook een analoog video-signaal ingevoerd moet worden. Daar zou ik nog even mee aan de slag kunnen gaan maar de behoefte is er niet echt omdat de beamer nu rechtstreeks aan mijn Denon Blu-rayspeler hangt en dat werkt prima.

Receiver 2216 1515 - Tuner 2050 ST-50 - Deck 5010 SD1015
Setups: PM-KI Pearl Lite-PM6005-CD5005 / PM5004-CD5004-ST6003 / SR5023-CD5003
Heul veul Superscope Website: www.superscopeaudio.nl

CBdicX

Citaat van: Hoewie Loewie op januari 12, 2024, 13:49:59Dankje voor de foto's. Menu's zien er vergelijkbaar uit (maar dat is niet vreemd als je bedenkt dat Marantz en Denon samen optrekken :wink: ).

HDMI doorgeven heb ik op AAN staan omdat ik ook beeld en geluid van het digitale TV kastje wil hebben zonder dat de AVR aan moet staan.

Digitale audio ingangen heb ik maar twee, OPT1 en OPT2 maar die gebruik ik niet. Standaard zijn die toegewezen aan respectievelijk TV Audio en CBL/SAT. Ik kan ze beiden wijzigen en kiezen uit OFF, CBL/SAT, DVD/Blu-ray, Mediaplayer, Blu-ray, GAME en TV Audio. Ik heb van alles geprobeerd in de TV Audio stand en in OFF maar zoals gezegd gebruik ik de ingangen niet maar desondanks heb ik wel verschillende instellingen geprobeerd of ik er TV geluid mee uit de AVR kon krijgen.

De twee analoge video-ingangen en video-uitgang gebruik ik ook niet. Ik heb wel geprobeerd om mijn oude analoge beamer op de video-uitgang aan te sluiten maar kreeg daarbij geen beeld, waarschijnlijk omdat er dan ook een analoog video-signaal ingevoerd moet worden. Daar zou ik nog even mee aan de slag kunnen gaan maar de behoefte is er niet echt omdat de beamer nu rechtstreeks aan mijn Denon Blu-rayspeler hangt en dat werkt prima.

Vermoed dat daar het niet goed loopt, maar als dat zo moet is het niet anders.

Andere optie is het achterpaneel van de TV af en die optische ingang vast lijmen en die gebruiken, dan ben je van al je Arc problemen af, wel max DD 5.1