Streamen met een SR7013

Gestart door sonsan, maart 21, 2023, 15:45:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

sonsan

Ik heb een vraag waar ik zelf niet uit kom.
Normaal gebruik ik een Arcam rPlay verbonden met RCA kabels richting de SR7013. Ik gebruik dus de DAC van de Arcam

Nu wil ik met BubbleUpnp gaan streamen (Qobuz) rechtstreeks naar de SR. Ik kan in de Bubble app de SR selecteren maar dan gaat de SR in de HEOS modus. En dat wil ik dus niet omdat ik proefondervindelijk heb vastgesteld dat HEOS een soort 'loudness' sausje er over heen gooit (en waarschijnlijk geen hi-res afspeelt).

Dan nu de vraag, hoe kan ik streamen zonder gebruik te maken van HEOS maar wel van de DAC in de SR?
Marantz SR7013 met Aircom T8 - Marantz PM8003 - Cambridge Audio MXN10 - iFi iPower - Dune HD Max - Mordaunt Short Performance 6 front + rear -  MS Mezzo 5 - BK P12-300SB-PR sub - Van Damme UP-LCOFC Hifi speakerkabels - Supra SPC - Panasonic 65ST50

Emiel77

#1
Ik neem even aan dat je probeert te streamen via AirPlay??

Uit de handleiding voor de SR7013 lees ik het volgende: "Source input will be switched to "HEOS Music" when AirPlay playback is started" ben bang dat dat niet te omzeilen is ook.

Streamend haal je trouwens geen hi-res ook, beter bedraad doen.

Mischien is dan de beste optie nog een externe DAC zoals bijvoorbeeld een AudioQuest DragonFly Cobalt en deze op een AUX ingang te koppelen.
Sorry, of de Arcam rPlay blijven gebruiken...
Marantz PM8006 | Marantz ND8006
Technics SL-1210GR | Ortofon Concorde Century
Quadral Signum 70 | Quadral Qube CS10
Apple Mac mini M2 | Apple iPad Pro M1
AudioQuest DragonFly Cobalt
Sennheiser HD 660S | Sennheiser Momentum 3
LG 55" Oled C1 | Apple TV 4K

sonsan

Nee, ik stream via BubbleUpNp met Android. Dat is geen AirPlay maar UPnP/DLNA.
Daarmee kan je wel hi-res streamen, BubbleUpNp op de mobiel is slechts een "afstandsbediening":

http://blogsv2.qobuz.com/qobuz-blog-en/2015/07/09/179/

Ik wil juist eens proberen om de dac van de Marantz te gebruiken. Een externe dac heb ik al in de vorm van de Arcam en de Chromecast die er ook aan hangt.
Marantz SR7013 met Aircom T8 - Marantz PM8003 - Cambridge Audio MXN10 - iFi iPower - Dune HD Max - Mordaunt Short Performance 6 front + rear -  MS Mezzo 5 - BK P12-300SB-PR sub - Van Damme UP-LCOFC Hifi speakerkabels - Supra SPC - Panasonic 65ST50

DanAudio

Zover ik kan zien wordt via BubbleUpnp of MConnect rechtstreeks de dac van de versterker gebruikt. Je zou dat kunnen zien via de informatiepagina als je via een webbrowser op je versterker kijkt, dan zou bijvoorbeeld de sample-ratio hoger moeten zijn (mits het ook een nummer is met hoger sample-ratio).
Ik ben zelf inmiddels een stapje verder gegaan door - met een raspberry PI i.c.m. RooExtend - Qobuz en mijn eigen muziek (op de NAS) via Roon te streamen op mijn Marantz SR5014. Roon kan normaliter namelijk alleen via airplay streamen met deze versterker, nu is dat dus lossless. Via RooExtend/RooUPNP stream je dus via upnp, net als wanneer je mconnect of bubbleupnp gebruikt (is ook m.i. lossless in tegenstelling tot HEOS; Roon geeft in het signalpath aan dat er geen kwaliteitsverlies is). Een reden voor de overstap is dat de app (MConnect) vaak de verbinding verloor met de versterker of de versterker niet 'zag'. En Roon zorgt voor een mooie integratie van mijn eigen muziek met die van de streamingdienst.
Power: Marantz SR5014
Source: Marantz CD5003 | Roon via RooExtend (RPi) via UPNP | Apple TV 4K
Speakers: Tannoy Revolution 2 + Centre | Chario Syntar Surround | REL Quake
Beeld: Optoma HD29He

sonsan

Inmiddels heb ik de Arcam Rplay verkocht en een Cambridge Audio MXN10 streamer aangeschaft. Die werkt met een prima app, StreamMagic, een hele verademing t.o.v. DTS Play-Fi.....
Dus het rechtreeks streamen naar de 7013 is van de baan....
Marantz SR7013 met Aircom T8 - Marantz PM8003 - Cambridge Audio MXN10 - iFi iPower - Dune HD Max - Mordaunt Short Performance 6 front + rear -  MS Mezzo 5 - BK P12-300SB-PR sub - Van Damme UP-LCOFC Hifi speakerkabels - Supra SPC - Panasonic 65ST50