De set van Emiel

Gestart door Emiel77, februari 01, 2022, 21:47:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Emiel77

Morgen komt de MTW 3 binnen als het goed is, zal zeker even testen en afstellen ook.
Wilde gok: morgenavond staan de bevindingen hier ook wel weer :-D

De In Ears zijn hier uiteraard ook voornamelijk voor gebruik met iPhone met Apple Music, puur mobiele oplossing voor muziek :-D

Gebruik als headset vervanger is een plus ook.
Marantz PM8006 | Marantz ND8006
Technics SL-1210GR | Ortofon Concorde Century
Quadral Signum 70 | Quadral Qube CS10
Apple Mac mini M2 | Apple iPad Pro M1
AudioQuest DragonFly Cobalt
Sennheiser HD 660S | Sennheiser Momentum 3
LG 55" Oled C1 | Apple TV 4K

Nostra

 HB  HB  HB

Komt goed daar Emiel!

Emiel77

Zeker, maar mn geduld wordt weer even op de proef gesteld... DHL loopt te kloten, morgen pas de Momentum True Wireless 3 binnnen...
Oh whell ff geduld dan maar...

na morgen denk ik dat ik de AirPods Pro maar op mn werk laat liggen voor zakelijk gebruik, de MTW 3 is voor muziek iig :-D
Marantz PM8006 | Marantz ND8006
Technics SL-1210GR | Ortofon Concorde Century
Quadral Signum 70 | Quadral Qube CS10
Apple Mac mini M2 | Apple iPad Pro M1
AudioQuest DragonFly Cobalt
Sennheiser HD 660S | Sennheiser Momentum 3
LG 55" Oled C1 | Apple TV 4K

Emiel77

#243
Vandaag de Momentum True Wireless 3 binnen gekregen :-D
Na het nodige finetunen en luisteren maar 1 conclusie: had ik eerder moeten bestellen.

Best verassend hoe dicht ze bij Over Ears komen ook, behoorlijke verbetering vergeleken met de AirPods Pro.

Voor draadloze In Ears een heerlijk vol en compleet geluid, kan ik ook weer van muziek genieten via de iPhone :-D

De Airpods Pro verhuizen naar kantoor, kan ze daar nog wel gebruiken als headsetje 8-)
Marantz PM8006 | Marantz ND8006
Technics SL-1210GR | Ortofon Concorde Century
Quadral Signum 70 | Quadral Qube CS10
Apple Mac mini M2 | Apple iPad Pro M1
AudioQuest DragonFly Cobalt
Sennheiser HD 660S | Sennheiser Momentum 3
LG 55" Oled C1 | Apple TV 4K

Emiel77

#244
Het heeft even geduurd... (worden op bestelling gemaakt gok ik) maar mn Inakustik 6,35 Jack verlengkabel is binnen :-D
Inakustik Extentioncable for Headphones

Kan ik nu ook lui op de bank hangen terwijl ik bedraad met de HD 660S luister 8-)

Niet goedkoop, € 139,- voor 5 meter, maar wat mij betreft het geld waard :-D
Marantz PM8006 | Marantz ND8006
Technics SL-1210GR | Ortofon Concorde Century
Quadral Signum 70 | Quadral Qube CS10
Apple Mac mini M2 | Apple iPad Pro M1
AudioQuest DragonFly Cobalt
Sennheiser HD 660S | Sennheiser Momentum 3
LG 55" Oled C1 | Apple TV 4K

Vinyl_Fuchs

De AKG Q701 werd/ wordt gelukkig geleverd met 3/ 6m kabel.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Emiel77

Hmm zit ff te klooien met de Windows 11 Apple Music app achter de PC...
Ja ik weet dat het nog een beta is... maar mag toch hopen dat een definitieve versie stabieler wordt en ook echt gewoon werkt...

Moest ik ff kwijt, valt me echt tegen van Apple :-D
Oh Whell, pak de iPad er wel weer bij :-D

Moet ook nog even een manier vinden om downloads via Apple Music op externe bronnen te zetten, de eerste gedachte aan een mac mini met 8 TB opslag gaan we maar ff niet aan beginnen, er zijn vast goedkopere opties...

Oh en verder erg tevreden over de totale set nu, voorlopig ff geen upgrades meer HB
Marantz PM8006 | Marantz ND8006
Technics SL-1210GR | Ortofon Concorde Century
Quadral Signum 70 | Quadral Qube CS10
Apple Mac mini M2 | Apple iPad Pro M1
AudioQuest DragonFly Cobalt
Sennheiser HD 660S | Sennheiser Momentum 3
LG 55" Oled C1 | Apple TV 4K

Nostra

Een server computer opstarten eventueel met Roon of iets gelijkaardigs?

Emiel77

#248
Citaat van: Nostra op maart 22, 2023, 10:59:31Een server computer opstarten eventueel met Roon of iets gelijkaardigs?

Zoiets is het idee, maar dan meer gericht op Apple Music.
kan heel simpel zou je zeggen, klopt ook, maar dan komen de belachelijke upgrade prijzen naar voren met Apple hardware als je zeg 4 of 8 TB opslag wil helaas.

Aan de andere kant, heb een erg stabiele internetverbinding met echt heel zelden uitval... dan kan ik een Mac mini met 8 TB voor dik € 4.000,- niet verantwoord vinden, zijn vast leukere upgrades voor te bedenken lijkt me :-D

Voorlopig ff afwachten tot de Windows Apple music app stabieler wordt etc, bouw ik de server die ik in gedachten heb desnoods in de PC, ruimte genoeg aldaar voor extra opslag iig 8-) (ehm.. dacht 6 SATA poorten beschikbaar, binnen bereik van de set en dan de DragonFly Cobalt er vast tussen oid) wat aanschaf betrefd dan dus alleen een paar SATA SSD's, hoeft niet heel duur te worden dan :-D

8 TB SATA SSD voor zeg € 500,- zie ik net, jup ff geduld dus en spelen met de mogelijkheden, desnoods toch een Qobuz server dingetje van maken ook...
Marantz PM8006 | Marantz ND8006
Technics SL-1210GR | Ortofon Concorde Century
Quadral Signum 70 | Quadral Qube CS10
Apple Mac mini M2 | Apple iPad Pro M1
AudioQuest DragonFly Cobalt
Sennheiser HD 660S | Sennheiser Momentum 3
LG 55" Oled C1 | Apple TV 4K

Emiel77

Ff lekker aan het zoeken geweest, ga toch komend zomer oid de PC voorzien van de nodige opslag om als muziekserver in te zetten.
Via remote desktop dan de bediening overnemen op de iPad en de PC dan bedraad of via de DAC van de ND8006 of via de DragonFly Cobalt aansluiten.

Moet nog wel hier en daar wat uitzoeken, maar lijkt me en prima muziekserver oplossing zo :-D
Misschien ook nog ff kijken naar de mogelijkheden met een Synology NAS, misschien dat dat nog net even beter werkt dan een RAID opstelling van SSD's in een PC?? we gaan er achter komen ook :-D

Apple Music app op Windows moet nog wel beter worden (komt goed, is nog geen definitieve build), anders toch Qobuz oid.
Marantz PM8006 | Marantz ND8006
Technics SL-1210GR | Ortofon Concorde Century
Quadral Signum 70 | Quadral Qube CS10
Apple Mac mini M2 | Apple iPad Pro M1
AudioQuest DragonFly Cobalt
Sennheiser HD 660S | Sennheiser Momentum 3
LG 55" Oled C1 | Apple TV 4K

Emiel77

OK... denk dat de Windows game PC een stand alone Sim Racing dingetje gaat worden...

Net toch maar een Mac Mini besteld met iMount USB Hub met ondersteuning voor SATA of M.2 SSd en een SATA 4 Terra Samsung 870 QVO besteld.

De Mac Mini gaat voor dagelijkse desktop zaken draaien en als muziekservertje via de DragonFly Cobalt bedraad (shielded) naar de PM8006.

Ben benieuwd of ik aan Mac OS kan wennen voor dagelijks gebruik, komt vast goed :-D

Nu nog ff nadenken over eventuele VR upgrade voor de Sim Racing PC ook :-D

Als het goed is morgen de Mac Mini etc binnen, komend weekend maar ff mee klooien dus HB

Marantz PM8006 | Marantz ND8006
Technics SL-1210GR | Ortofon Concorde Century
Quadral Signum 70 | Quadral Qube CS10
Apple Mac mini M2 | Apple iPad Pro M1
AudioQuest DragonFly Cobalt
Sennheiser HD 660S | Sennheiser Momentum 3
LG 55" Oled C1 | Apple TV 4K

Nostra

Moest mijn budget het toelaten ik zou alleen met Apple producten werken. Ikzelf heb voor mee te draaien een dedicated music MacBook pro die nog altijd als een raket draait. En de handelingen op mac os zijn toch handiger dan op Windows. Zeker als je de command sneltoetsen kent.

Sim racing Windows pc...

I like the way you are thinking Sir!

1 tip: ga voor fanatec  :wink:

Emiel77

#252
Fanatec direct drive wheelbase, F1 stuur en pedalen hier... erg lekker setje, geniet er al ehm een jaar of 3 van :-D
Wel de goedkopere DD wheelbase trouwens, 8 Nm, meer dan genoeg ook om leuk te Simracen.
Owja.. uiteraard ook een loadcell op het rempedaal...
Marantz PM8006 | Marantz ND8006
Technics SL-1210GR | Ortofon Concorde Century
Quadral Signum 70 | Quadral Qube CS10
Apple Mac mini M2 | Apple iPad Pro M1
AudioQuest DragonFly Cobalt
Sennheiser HD 660S | Sennheiser Momentum 3
LG 55" Oled C1 | Apple TV 4K

Emiel77

Mocht iemand het zich afvragen, de Mac Mini heeft de volgende spec's:
2023 M2, 16 gig intern en 1 terra opslag, aangevuld met de iMount hub en 4 terra Samsung 870 QVO voor muziekopslag, kan ik wel even mee vooruit gok ik :-D
Marantz PM8006 | Marantz ND8006
Technics SL-1210GR | Ortofon Concorde Century
Quadral Signum 70 | Quadral Qube CS10
Apple Mac mini M2 | Apple iPad Pro M1
AudioQuest DragonFly Cobalt
Sennheiser HD 660S | Sennheiser Momentum 3
LG 55" Oled C1 | Apple TV 4K

Nostra

Citaat van: Emiel77 op april 12, 2023, 23:03:02Fanatec direct drive wheelbase, F1 stuur en pedalen hier... erg lekker setje, geniet er al ehm een jaar of 3 van :-D
Wel de goedkopere DD wheelbase trouwens, 8 Nm, meer dan genoeg ook om leuk te Simracen.
Owja.. uiteraard ook een loadcell op het rempedaal...
De ideale setup.

Mijn beste maat had deze staan maar is nu voor de volledige direct drive en csl set gegaan. Stuurt zoals een echte wagen.