Marantz 5020 en wood case

Gestart door AlamoSound, november 24, 2021, 13:27:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

AlamoSound

Hallo,

Ik gebruik mijn 5020 al een paar jaren, maar wenste die nu, net zoals mijn receiver, in een wood case plaatsen. Online vond ik voorbeelden van 5020's die in een WC-22 zaten. Ik kocht zo'n wood case, maar helaas, de 5020 past er niet in. Omwille van een uitsparing in de de bodemplaat die ik op sommige andere 5020's niet terugvind (zie foto). Die uitsparing lijkt er te zitten om plaats te maken voor het aandrijfwiel van de tape. Is dit gebruikelijk? Kan ik hier iets aan veranderen, of is dit een versie van de 5020 die niet in een wood case kan?

Alvast bedankt voor de input.

AlamoSound.

HAL9000

Beste ALmosound,

Ja dat zwarte kastje onderaan; hoort daar niet te zitten!!  nopompom
Ik zie ook dat het niet origineel.  :no:

Zou je de onderkant los kunnen schroeven van de 5020, en laten zien wat daar zit?

Jon
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

AlamoSound

Hier enkele foto's zonder het onderpaneel.

AlamoSound

Ik probeer nog even. Heeft er iemand ervaring met deze constructie? Zijn er modellen geweest van de 5020 waarbij deze uitsparing standaard was?

i2Paq

Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

Hoewie Loewie

Dat vraag ik me dus ook af. Het is op de foto's eigenlijk niet te zien maar steekt het capstanwiel zodanig uit dat er een uitsparing nodig is?

Receiver 2216 1515 - Tuner 2050 ST-50 - Deck 5010 SD1015
Setups: PM-KI Pearl Lite-PM6005-CD5005 / PM5004-CD5004-ST6003 / SR5023-CD5003
Heul veul Superscope Website: www.superscopeaudio.nl

AlamoSound

Ja toch wel. Het wiel komt ongeveer 1 tot 1,5 cm uit onder de bodemplaat. Ik neem morgen een foto parallel met de onderzijde.

AlamoSound

Hier foto's van de boven- en onderkant, en een foto parallel met de onderplaat. Het aandrijfwiel komt ongeveer een halve cm uit onder de bodemplaat. Functie van het toestel is prima trouwens.

CBdicX

Citaat van: AlamoSound op november 24, 2021, 13:27:08
Hallo,

Ik gebruik mijn 5020 al een paar jaren, maar wenste die nu, net zoals mijn receiver, in een wood case plaatsen. Online vond ik voorbeelden van 5020's die in een WC-22 zaten. Ik kocht zo'n wood case, maar helaas, de 5020 past er niet in. Omwille van een uitsparing in de de bodemplaat die ik op sommige andere 5020's niet terugvind (zie foto). Die uitsparing lijkt er te zitten om plaats te maken voor het aandrijfwiel van de tape. Is dit gebruikelijk? Kan ik hier iets aan veranderen, of is dit een versie van de 5020 die niet in een wood case kan?

Alvast bedankt voor de input.

AlamoSound.

Ik zou een sluif zagen in de woodcase, van achter naar voren, zodat die uitsparing ruimte heeft.
Zit de woodcase op zijn plek zou je dit deel terug kunnnen lijmen (minus het stuk wat uitsteekt), maar ik denk dat dit niet eens nodig is.
Die woodcases zijn vaak dik genoeg, en het zit aan de onderkant dus je ziet er niet van.