Dolby Atmos over DD+

Gestart door CBdicX, november 22, 2021, 12:28:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RHK

De geluidskwaliteit van de Next kan nog wel wat verbetering hebben als het om meerkanaalsweergave gaat. Ook de Dolby weergave zonder de + is wat klinisch. Dan doen Netflix en Amazone het op dat gebied beter. Althans, bij mij met de AV7706 en de Rotel.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

CBdicX

Citaat van: RHK op november 26, 2021, 20:37:15
De geluidskwaliteit van de Next kan nog wel wat verbetering hebben als het om meerkanaalsweergave gaat. Ook de Dolby weergave zonder de + is wat klinisch. Dan doen Netflix en Amazone het op dat gebied beter. Althans, bij mij met de AV7706 en de Rotel.

Geluid is altijd slecht geweest bij Ziggo en zijn voorgangers UPC, Orange ect.
Altijd een groot volume verschil tussen Stereo zenders en Surround zenders, ook slechte upmixing.

Ik heb bij de Next alles op Stereo staan en laat de Denon upmixen, dat gaat wel goed.

RHK

Ik heb de Next op "volg signaal" staan en de AV op DD en niet op DD+ , dan is het nog aardig bij tv programma's.  Netflix en andere streamingdiensten via de LG.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

CBdicX

#33
Citaat van: RHK op november 26, 2021, 22:06:52
Ik heb de Next op "volg signaal" staan en de AV op DD en niet op DD+ , dan is het nog aardig bij tv programma's.  Netflix en andere streamingdiensten via de LG.

Ja klopt, volg signaal is ook redelijk stabiel, jammer dat het dan weer niet DD+ is op de surround zenders, en alles DD, vreemd.....

Ik ervaar volg signaal wel als wat doffer dan uitgeschakeld, die upmix klinkt voor mij wat helderder.
Beeld is goed van de Next, geluid is en blijft k#t 🤬

Netflix en Disney doe ik via de Sony met eArc, het meeste in Atmos en Dolby vision 👍

RHK

Yep, en op Youtube is de stereoweergave tegenwoordig ook heel mooi. Dus eigenlijk moeten we alles maar in stereo
afdraaien, alhoewel, een blu-ray van James Bond in DTS-HD Master klinkt toch ook wel weer top. No Time to Die mag ook niet in de collectie ontbreken, die wordt besteld.  HB
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

TurboMarco

Of ik nu via de netflix app van de Philips tv een film bekijk en beluister uiteraard of via de Next merk ik met de beste wil van de wereld geen verschil op , zou dat misschien te maken hebben dat ik het geluidsignaal van de tv naar de versterker d.m.v een toslink heb lopen?
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

CBdicX

Citaat van: RHK op november 26, 2021, 23:13:29
Yep, en op Youtube is de stereoweergave tegenwoordig ook heel mooi. Dus eigenlijk moeten we alles maar in stereo
afdraaien, alhoewel, een blu-ray van James Bond in DTS-HD Master klinkt toch ook wel weer top. No Time to Die mag ook niet in de collectie ontbreken, die wordt besteld.  HB

Besteld ?
Wat is besteld, is dat net zoiets als download.......  :-D LOL

Moet wel zeggen dat ik van de week een Bluray op zette, en dat beeld is wel geweldig, ondanks dat dit "maar" 1080P was.
Als ik dit naast een UHD HDR download zet is de BD een stuk scherper en beter van kleur.
En ondertitels die correct op tijd zijn en geen vreemde vertalingen.

CBdicX

#37
Citaat van: TurboMarco op november 26, 2021, 23:45:22
Of ik nu via de netflix app van de Philips tv een film bekijk en beluister uiteraard of via de Next merk ik met de beste wil van de wereld geen verschil op , zou dat misschien te maken hebben dat ik het geluidsignaal van de tv naar de versterker d.m.v een toslink heb lopen?

Inderdaad, met optisch zal je blijven steken op DD 5.1, zelfs DD+ gaat daar niet doorheen.
Dat is dan weer de sterke kant van eArc, die slikt alles, als alles goed met elkaar werkt, want het kan ook  :evil:  zijn.
En de TV zelf moet ook dan wel Atmos en DTS(X) kunnen decoderen, anders is het ook weer max DD voor optisch of een Digitaal Coax.

De meeste TV's anno 2021/22 doen alles van Dolby, DTS is nog steeds een probleem, zal wel met de licentie en extra hardware te maken hebben wat prijsverhogend is.
Ik denk als je een gemiddelde persoon op straat vraagt wat of wie DTS is, dat ze het niet weten.
Dolby zal geen probleem zijn.

Disney streamt sinds kort ook in IMAX Enhanced.
Zo krijg je een nagenoeg vol beeld met 2 piep kleine blakjes (28% groter beeld dan Full HD).
Dit zou ook voorzien moeten zijn van DTS(X) geluid, want DTS en Imax zijn samen gegaan voor de consumenten markt, maar nee, Disney doet Imax met Atmos.
Klinkt prima, dat is het niet, maar geeft wel weer aan dat de markt in handen is van Dolby.
Zou Disney dit origineel in DTS gaan streamen, gaan ze klachten krijgen dat gebruikers geen geluid hebben.....

Ook hier weer, de TV moet wel Imax Enhanced kunnen decoderen, mijn Sony Oled kan dat wel, anders wordt het gewoon Full HD met de grote 16-9 balken.
Helaas zullen het alleen de TV modellen uit het hoge segment zijn met DTS en Imax als ondersteuning.

RHK

Citaat van: CBdicX op november 27, 2021, 08:04:15
Besteld ?
Wat is besteld, is dat net zoiets als download.......  :-D LOL

Moet wel zeggen dat ik van de week een Bluray op zette, en dat beeld is wel geweldig, ondanks dat dit "maar" 1080P was.
Als ik dit naast een UHD HDR download zet is de BD een stuk scherper en beter van kleur.
En ondertitels die correct op tijd zijn en geen vreemde vertalingen.

Ja en ongecomprimeerd persen ze wel in meerdere lagen tot wel 100GB op een 4K blu-ray. Dus dan is het beeld spatzuiver. Die grote bestanden ga je niet downloaden denk ik. Wordt meestal in MKV file gecomprimeerd op het net gezet.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*