Hoe krijg ik Audisey aan de praat met een versterker op de pre out?

Gestart door argus, november 25, 2021, 20:47:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

argus

Ik heb een SR6015 en op de pre-out Fronts een PM15s1 aangesloten die de voorspeakers aanstuurt. Alleen vind Audisey de front speakers niet en komt er dus ook geen testtoon. Zelf als ik in "verst. toewijzen" een configuratie kies die in het bijbehorende plaatje de L enR van de pre-outs laat oplichten vind audisey de speakers niet.
Weet iemand hier een oplossing voor? Of een workaround?

CBdicX

Citaat van: argus op november 25, 2021, 20:47:02
Ik heb een SR6015 en op de pre-out Fronts een PM15s1 aangesloten die de voorspeakers aanstuurt. Alleen vind Audisey de front speakers niet en komt er dus ook geen testtoon. Zelf als ik in "verst. toewijzen" een configuratie kies die in het bijbehorende plaatje de L enR van de pre-outs laat oplichten vind audisey de speakers niet.
Weet iemand hier een oplossing voor? Of een workaround?

Zou moeten werken, alle pre-outs zijn altijd actief en sturen signaal.
Wel dient de pre-versterker vaak op 80-100% volume te staan, anders hoor je inderdaad niets.
Dit werkt wat anders als een versterker buiten de pre aansluiting, dan geeft een versterker al vaak bij 10% behoorlijk volume.

Dus volume van de PM15 richting max moet werken, zoals een eindversterker ook doet, want zo worden de pre uitgangen gebruikt, Audyssey regelt dan het volume correct af.

En voor gebruik van de Pre-outs hoef je niets specifieks in de setup aan te wijzen, gewoon de 5.1 of 7.1 gebruiken en de pre-out van Front L/R.
Specifiek pre-out selectie is alleen van belang als je over het aantal eindversterkers heen gaat van de receiver.
Dus de receiver is een 9 kanaal receiver, maar heeft 11 kanaal processing, dan dient er pre-out geselecteerd te worden, in jouw geval niet.

argus

Het werkt zeker! En inderdaad zoals je aangeeft staat de PM15s1 op bijna vol vermogen. (-14,5) Alleen geven de frontspeakers geen testtoon in Audisey vreemd genoeg. En dat was mijn vraag. Ook bij handmatige setup geven de fronts geen testtoon. Wat nu?

CBdicX

Citaat van: argus op november 28, 2021, 13:21:47
Het werkt zeker! En inderdaad zoals je aangeeft staat de PM15s1 op bijna vol vermogen. (-14,5) Alleen geven de frontspeakers geen testtoon in Audisey vreemd genoeg. En dat was mijn vraag. Ook bij handmatige setup geven de fronts geen testtoon. Wat nu?

Tja, ik zal maar een dooddoener uit de kast trekken, speaker kabel breuk, interlink breuk, of verkeerde bron op de PM15 ?
Dus dezelfde speakers, met dezelfde speaker kabel, spelen wel los op de PM15 ?

Als dit ja is moet het in de receiver zitten.

Probeer eens een andere pre-out, surround bijvoorbeeld, of die in de PM15/speaker combi wel werkt, even een test toon sturen via Manual Setup / Speaker Volume.

argus

Er kwam wel degelijk geluid uit de speakers bij muziek enzo. Toch de interlink vervangen tussen de sr6015 en de PM
15 en toen kreeg ik ineens wel testtonen. Opgelost dus. Dank je wel!

CBdicX

Citaat van: argus op november 28, 2021, 14:41:16
Er kwam wel degelijk geluid uit de speakers bij muziek enzo. Toch de interlink vervangen tussen de sr6015 en de PM
15 en toen kreeg ik ineens wel testtonen. Opgelost dus. Dank je wel!

👍👍🎶