Auteur Topic: Spotify App ziet de NA-11-S1 player niet.  (gelezen 170 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline SpeedTriple

  • Kent Marantz
  • *
  • Berichten: 11
Spotify App ziet de NA-11-S1 player niet.
« Gepost op: december 05, 2021, 11:17:39 »
Hoi.

Probleem - binnen de Spotify App is m'n NA-11 niet zichtbaar, ik kan dus niet streamen naar m'n Audio installatie.

De tel. is een Samsung Galaxy S10e, ik zie in de App b.v. wel m'n Sony TV; streamen naar de TV werkt prima.
Op de NA stream ik ook probleemloos vanaf m'n NAS en speel Internet radio af.
Op m'n Notebook (Win 10 Pro) zie ik de NA wel in het netwerk hangen, ik kan 'm ook bedienen via een Webbrowser.
Heb de HEOS app op de tel. geprobeerd, geen succes.

Vraag - is het iemand gelukt om de NA speler binnen de Spotify App zichtbaar te krijgen?

Offline Faxe

  • Marantz Loony!
  • *****
  • Berichten: 469
Re: Spotify App ziet de NA-11-S1 player niet.
« Reactie #1 Gepost op: december 05, 2021, 18:56:15 »
Heb je hem bijgewerkt naar de laatste firmware update? Af fabriek ondersteunde de NA-11 spotify. Deze manier van ondersteuning is stop gezet door spotify. Marantz heeft hier op ingespeeld door een nieuwe firmware te maken waardoor de NA-11 spotify connect ondersteunt. Spotify connect werkt hier prima.

Offline Maus

  • Geen leven buiten Marantz
  • *******
  • Berichten: 2.997
Re: Spotify App ziet de NA-11-S1 player niet.
« Reactie #2 Gepost op: december 05, 2021, 23:22:04 »
Zitten ze beide op hetzelfde netwerk, dus niet de ene op 2.4 en de andere op 5g?

Offline SpeedTriple

  • Kent Marantz
  • *
  • Berichten: 11
Re: Spotify App ziet de NA-11-S1 player niet.
« Reactie #3 Gepost op: december 07, 2021, 11:18:10 »
Als eerste Dank voor het meedenken!

Probleem opgelost.  Oorzaak - m'n standaard Ziggo router combineert slecht met PowerLine adapters van Cisco.

Het status lampje van de Ziggo router poort waarmee de PowerLine Adapter was verbonden was geel i.p.v. groen, maar InterNet radio, Music server op het Nasje etc. werkte wél, dus verder geen aandacht aam besteed.

De Firmware op de NA-11 was "Latest Version", dus OK. De telefoon en de speler zaten beide op de 5G band, switchen naar 2.4 hielp ook niet.
Dat gele status lampje moest dus wel het probleem zijn. Een wat oudere (geleende) Linksys router achter die van Ziggo gezet, en daarmee zowel de speler als de telefoon verbonden op de 2.4 band.

Binnen Spotify werd de speler direct gezien, het afspelen van de muziek switchen van telefoon naar speler binnen 2 seconden.
De geluidskwalitiet van Spotify Premium is véél beter dan die van de meeste Internet radio's, echt een groot verschil!!