Audyssee settings op Marantz NR1711

Gestart door Dirk_Hofmans, november 03, 2021, 13:52:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dirk_Hofmans

Ik heb een analyse gedaan via Audyssee en deze setting bewaard als 2e Preset. Maar de analyse is niet naar mijn zin: ik zie dat het kantelpunt niet bij alle speakers op 80 Hz zet (het zijn op 1 na allemaal dezelfde) en het volume van de center speaker wil ik omhoog halen. Kan dat? Kan ik die manueel bijregelen in dat 2e preset profiel? Of blijft het toestel de Audyssee instelling gebruiken ondanks mijn aanpassingen?

Ik heb ook tijdens de Audyssee analyse de Dynamic EQ aangezet. Ik kan die wel uitschakelen in het Marantz menu, maar telkens in de AV bron gebruik, schakelt die Dyn EQ opnieuw in. Hoe krijg ik die Dynamic EQ echt permanent uitgeschakeld??

CBdicX

#1
Citaat van: Dirk_Hofmans op november 03, 2021, 13:52:15
Ik heb een analyse gedaan via Audyssee en deze setting bewaard als 2e Preset. Maar de analyse is niet naar mijn zin: ik zie dat het kantelpunt niet bij alle speakers op 80 Hz zet (het zijn op 1 na allemaal dezelfde) en het volume van de center speaker wil ik omhoog halen. Kan dat? Kan ik die manueel bijregelen in dat 2e preset profiel? Of blijft het toestel de Audyssee instelling gebruiken ondanks mijn aanpassingen?

Ik heb ook tijdens de Audyssee analyse de Dynamic EQ aangezet. Ik kan die wel uitschakelen in het Marantz menu, maar telkens in de AV bron gebruik, schakelt die Dyn EQ opnieuw in. Hoe krijg ik die Dynamic EQ echt permanent uitgeschakeld??

Je kunt deze voorkeur instellingen opslaan onder de quick/smart select knoppen.

Dynamic EQ kan je niet aanzetten tijdens de Audyssey run, niets kan dan aan of uit gezet worden.
Als Audyssey zijn run doet staan alle door de gebruiker ingestelde dingen op 0.
Na de run kan je uiteraard wel dingen aan of uit zetten, en die dan opslaan onder select 1-2-3 of 4

Als jij het volume van de center definitief harder wilt dan kan je dit veranderen onder Speakers / Manual setup / Levels.
Die verandering geld voor alle bronnen.
Als je liever per bron doet moet dit via Options gebeuren.
Ik zet de Center altijd 3 dB harder als waar Audyssey mee komt, en de Front-Rear Hights heb ik zelfs 6 dB harder staan.
Doe wat jij zelf prettig vind, niet wat er voorgeschreven word, het zijn jouw oren en jouw kamer/speakers.

De crossover waar Audyssey mee komt is de correcte, gebaseerd op jouw speaker plekken, in jouw kamer, met jouw kamer demping en reflexies.
Deze setting kan behoorlijk afwijken van de speaker specs geleverd door de fabriekant.
Die meet in een dode kamer, die hebben wij thuis niet  :-D
Dus grote verschillen, of juist niet, worden door de plek van de speakers en kamer bepaald, Audyssey meet alleen maar !

Normaal gesproken zal de receiver "onthouden" wat jij aan of uit hebt staan per bron.
Dit geld voor de technische voorkeuren, en ook voor de geluid voorkeuren.