PM 450

Gestart door Henricus, november 02, 2021, 22:48:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Henricus

Een vraag voor de experts hier. Ik ben op zoek naar een "nieuwe" Marantz versterker. Ik kan een gereviseerde PM 450 kopen voor ca. € 200. Mooi ding, maar ik vraag me af of ik niet te veel door nostalgie wordt verleidt. Een gereviseerde PM 80, PM 84, PM 8000 (ik ben zeer tevreden over de PM 8000 want die heb ik al 20 jaar) etc. kan ik voor een vergelijkbare  prijs kopen en die zijn ca. 20 jaar jonger en gezien de specificaties beter. Luidsprekers voor de versterker zijn Paradigm Monitor SE 6000F. Graag een advies. 
Woonkamer: Marantz PM8000, Marantz CD8000 OSE, Marantz ST6000, KEF Q75, Akai GX95, Technics SL-D3 (Grado Gold), Hifidelio Pro 160, Beovision 7 met Beolab 7 en Beolab 11.

JohnWx

Je zou ook kunnen overwegen om je huidige versterker te laten reviseren

Maar ik vind persoonlijk "nostalgie" wel een legitieme reden om iets moois te kopen

Specificaties moet je niet naar kijken
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

HAL9000

De PM450 is een leuke versterker. Alleen een beetje basic.
Dan kan je beter de PM8000 houden en die laten reviseren. Daar heb je een veel betere versterker mee dan de Pm450.

Prijs voor het reviseren is vergelijkbaar met dat van de Pm450  :yes:

Jon
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Henricus

Helder advies. Ik ga niet voor de 450. Ik had op dit forum ook wel verwijzingen naar "versterkertjes" gezien.
Woonkamer: Marantz PM8000, Marantz CD8000 OSE, Marantz ST6000, KEF Q75, Akai GX95, Technics SL-D3 (Grado Gold), Hifidelio Pro 160, Beovision 7 met Beolab 7 en Beolab 11.

SB_Marantz

De topologie van de 8000 is nodeloos gecompliceerd en bij een volledige revisie en/of reparatie ben je veel meer kwijt dan bij een 450.

De 7200 en 8000 is/zijn een schijn gebalaceerd ontwerp en de pcb is nu niet je van het.

Beter voor basic gaan dan zoiets.

Boven draai ik al een hele tijd met een 550DC.
Hele leuke en degelijke versterker en volgens mij heb ik er nooit iets aan gedaan of moeten doen.

Nu plaats je dat de 450 reeds gereviseerd is.
Als dat goed gedaan is, is 200 een schijntje.
Frontpaneel netjes?
Go for it zou ik zeggen.

Van klein naar groot heb ik uit die serie de 350, 550dc en 750DC
Vroeger wel de 450 gehad vanwege de grappige mix functie van phono 1 naar 2.


Just my 2 pF
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

JohnWx

Citaat van: SB_Marantz op november 04, 2021, 01:26:13
De topologie van de 8000 is nodeloos gecompliceerd en bij een volledige revisie en/of reparatie ben je veel meer kwijt dan bij een 450.

De 7200 en 8000 is/zijn een schijn gebalaceerd ontwerp en de pcb is nu niet je van het.

Beter voor basic gaan dan zoiets.

Boven draai ik al een hele tijd met een 550DC.
Hele leuke en degelijke versterker en volgens mij heb ik er nooit iets aan gedaan of moeten doen.

Nu plaats je dat de 450 reeds gereviseerd is.
Als dat goed gedaan is, is 200 een schijntje.
Frontpaneel netjes?
Go for it zou ik zeggen.

Van klein naar groot heb ik uit die serie de 350, 550dc en 750DC
Vroeger wel de 450 gehad vanwege de grappige mix functie van phono 1 naar 2.


Just my 2 pF

Mooi onderbouwd  hello Wilfred

Probeer snel is een keer een bakkie te doen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SB_Marantz

Je weet me te vinden John.  8-)
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

CBdicX

#7
Citaat van: John Wx op november 03, 2021, 07:32:50
Je zou ook kunnen overwegen om je huidige versterker te laten reviseren

Maar ik vind persoonlijk "nostalgie" wel een legitieme reden om iets moois te kopen

Specificaties moet je niet naar kijken

Ik vind ALLES een legitieme reden om iets moois/nieuws te kopen  :-D :-D

JohnWx

Citaat van: CBdicX op november 06, 2021, 08:31:51
Ik vind ALLES een legitieme reden om iets moois/nieuws te kopen  :-D :-D

Dacht breng het rustig  :-D
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.