gordijn

Gestart door joost waleson, oktober 31, 2021, 22:06:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

joost waleson

goedeavond beste mensen, ik ben nieuw hier op jullie mooie Marantzforum.

Mag ik gelijk een vraag stellen? Ik heb ooit een pm78 nieuw gekocht, echt superfantastisch geluid, enorm muzikaal, prachtige spreiding van de instrumenten en stemmen alsof ze voor je neus staan te zingen.

Alleen heb ik altijd een soort dof gordijngevoel gehad in de muziek alsof de treble teruggedraaid is?
En toch kan ik zeggen dat dit de beste versterker is voor mijn geld toen, althans imo.

Herkend iemand dit, dat je een supersoundstage hebt dat je achter een gordijn hoort?

groetjes, Joost

KayaRahnee

Toevallig op oudere type B&W speakers?
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

JohnWx

Akoestiek of juist een gordijn plaatsen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

jrm

Citaat van: KayaRahnee op november 01, 2021, 11:31:46
Toevallig op oudere type B&W speakers?

Na het lezen, dacht ik ook dat B&W of een andere warm klinkende speaker aangesloten is op de pm78...

joost waleson

#4
de combi is Castle Avon en talk3.1 speakerkabel op de bas en verzilverde speakerkabel op de treble gebiwired met een cd63 KI en PM 78 en redelijk goede interlink.

30 jaar geleden had ik een sony receiver die op de Avons heel zuiver helder klonk maar totaal niet muzikaal was, je miste alles. Had alleen een snelle punch op de bas en mooie heldere stemmen.

Deze PM 78 is echt super muzikaal maar laid back en dus zoals ik zei een beetje doffer alsof je een perfecte ruimtelijke super soundstage van achter een gordijn hoort. Gewoon wat doffer.

Ik dacht dat de Avons als engelse speaker schel zouden klinken zonder de warme PM78 maar nu las ik dat Avons zelf ook warm klinken? misschien teveel van het goede? Wie heeft ervaring met deze combi?

JohnWx

Citaat van: joost waleson op november 02, 2021, 22:58:23
de combi is Castle Avon en talk3.1 speakerkabel op de bas en verzilverde speakerkabel op de treble gebiwired met een cd63 KI en PM 78 en redelijk goede interlink.

30 jaar geleden had ik een sony receiver die op de Avons heel zuiver helder klonk maar totaal niet muzikaal was, je miste alles. Had alleen een snelle punch op de bas en mooie heldere stemmen.

Deze PM 78 is echt super muzikaal maar laid back en dus zoals ik zei een beetje doffer alsof je een perfecte ruimtelijke super soundstage van achter een gordijn hoort. Gewoon wat doffer.

Ik dacht dat de Avons als engelse speaker schel zouden klinken zonder de warme PM78 maar nu las ik dat Avons zelf ook warm klinken? misschien teveel van het goede? Wie heeft ervaring met deze combi?

Denk dat je moet zoeken in de akoestiek waarin je zit, dit ga je met geen kabel stekkerblok stroomkabel meer of minder zilver niet redden, wel met een dsp of eq
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

joost waleson

Citaat van: John Wx op november 03, 2021, 07:34:42
Denk dat je moet zoeken in de akoestiek waarin je zit, dit ga je met geen kabel stekkerblok stroomkabel meer of minder zilver niet redden, wel met een dsp of eq

Okay, dank voor jullie reactie's.

Een eq ga ik er maar niet voor aanschaffen. hooguit de treble wat hoger al moet ik dan helaas de source direct uitschakelen. de akoestiek is nu in twee huizen getest.

JohnWx

Citaat van: joost waleson op november 03, 2021, 19:22:07


Okay, dank voor jullie reactie's.

Een eq ga ik er maar niet voor aanschaffen. hooguit de treble wat hoger al moet ik dan helaas de source direct uitschakelen. de akoestiek is nu in twee huizen getest.

2 huizen getest ? hoe bedoel je
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

joost waleson

Ik heb ze nu ff staan bij mn vriendin in huis om te kijken wat de akoestiek doet.

JohnWx

Citaat van: joost waleson op november 03, 2021, 21:01:15
Ik heb ze nu ff staan bij mn vriendin in huis om te kijken wat de akoestiek doet.

oke thx duidelijk

En anders
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

joost waleson

Citaat van: John Wx op november 03, 2021, 22:08:11
oke thx duidelijk

En anders

Op mijn houten vloer wordt de bas tot weinig geabsorbeerd en daarmee strak weergegeven met een keurige soundstage evenals de mid en treble. Op de betonnen vloer bij mijn vriendin reflecteerd alle bas tot een grote brij en heb je een veel vollere bas maar een chaos in de totale uitvoer.

Marvin

Citaat van: joost waleson op november 03, 2021, 19:22:07


Okay, dank voor jullie reactie's.

Een eq ga ik er maar niet voor aanschaffen. hooguit de treble wat hoger al moet ik dan helaas de source direct uitschakelen. de akoestiek is nu in twee huizen getest.
Waarom SD blijven gebruiken als een andere oplossing ook is ingebouwd.
Gewoon met bass en treble spelen.
Leuk hoor SD, maar als dat nou niet hetgeen brengt wat je zoekt?

joost waleson

Citaat van: marvin op november 06, 2021, 13:00:43
Waarom SD blijven gebruiken als een andere oplossing ook is ingebouwd.
Gewoon met bass en treble spelen.
Leuk hoor SD, maar als dat nou niet hetgeen brengt wat je zoekt?

Hmm....tja ..eigenlijk heb je wel gelijk?!?!, waarom zo autistisch vasthouden aan het puurste klankje met SD

joost waleson


joost waleson

Ander vraagje, weet iemand of je ongestraft de A-klasse aan en uit kan zetten door de knop in/uit te drukken tijdens muziek luisteren?