SR6007 schakelt zelf van Tv Audio naar andere ingang

Gestart door Kees1703, oktober 14, 2021, 16:24:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

CBdicX

Citaat van: RHK op oktober 16, 2021, 21:15:06
Ik denk dat jouw set heel goed klinkt.  Maar die forse zuilen staan bij mij wel lekker. Het oog wil ook wat. En het klinkt ook onwijs.

Klopt, groot hoeft niet perse beter te klinken dan klein, of anders om, ligt aan gebruikte techniek en materialen en natuurlijk de persoonlijke voorkeur.
Wel is het zo dat een kleine die "groot" moet klinken, vaak vele malen meer kost dan ze er uit zien.
Voorbeeld zijn mijn Gallo's of iets zoals de KEF T serie, voor beide kan je een flinke en goede vloerstaander kopen.......

Denk dat deze twee ook goed klinken, en ook evenveel kosten, dan is het persoonlijk voorkeur.......  :-D  :-D

CBdicX


Maar hoe gaat het nu met Kees1703 en zijn schakel probleem ??

Kees1703

Probleem is er nog steeds. Ik heb ook een post lopen op het Samsung forum, en daar wat suggesties gekregen die ook geen resultaat hebben gehad. Ik krijg toch de indruk dat het de Marantz  is die het probleem veroorzaakt. Vandaag de HDMI ARC verbinding van de Tv losgekoppeld en kijken of  de TV ook gek doet zonder de ARC aansluiting.
De Marantz deed net wel iets anders geks: ik gebruik nu de Ziggo Internet radio box als radio sinds Ziggo geen FM meer doorgeeft en die sprong ook spontaan op een andere ingang, en die zit op een analoge ingang.Vreemd.
Het afzetten van de HDMI-CEC , bij Samsung heet dat Anynet+, heeft tot gevolg dat hij niet meer automatisch  de Marantz aanschakelt om het geluid naar de Marantz te sturen.Hetzelfde gebeurt als ik bij de Marantz de HDMI control op : off zet. Ik weet niet hoe ik zonder die instellingen het geluid van de Samsung naar de Marantz moet krijgen. Optisch gebruiken is lastig omdat de TV een eind van de Marantz af staat en er een lange optische kabel onder grond door moet.
Zou een totale reset van de Marantz helpen en zo ja hoe doe ik dat? De stekker heb ik er al een paar keer afgehaald zonder resultaat.

CBdicX

#18
Had jij nu al geprobeerd, ARC in de Marantz UIT, in de TV AAN ?
(dus niet HDMI Control of Anynet, laat dat AAN)

Reset is alles terug zetten naar fabrieksinstelling, staat ergens in een van de menu's.
Zou je ook met de Samsung kunnen doen, dan gaan ze elkaar weer "opzoeken", wie weet....

Kees1703

Als ik op de Marantz de ARC uit zet, dan hoor ik de TV niet meer via de Marantz. Ook al zet ik hem op de AUDIO TV
ingang.
Ik heb nu de Marantz gereset en alles opnieuw ingesteld. Ben benieuwd wat er gebeurt.

CBdicX

#20
Citaat van: Kees1703 op oktober 23, 2021, 15:00:00
Als ik op de Marantz de ARC uit zet, dan hoor ik de TV niet meer via de Marantz. Ook al zet ik hem op de AUDIO TV
ingang.
Ik heb nu de Marantz gereset en alles opnieuw ingesteld. Ben benieuwd wat er gebeurt.

Voor ARC geluid moet de Marantz/Denon op Audio TV staan, dus de bron die je via ARC wilt horen dient dan op de TV aangesloten te worden, niet op de receiver !
Een combi van die 2, ARC en rechtstreeks HDMI, kan uiteraard wel
Wil je de ARC bron horen, dan AUDIO TV, wil je HDMI horen, dan die bron op de receiver zoals Mediaplayer, Bluray ect.

Ik kan (gelukkig) eArc in de Denon op UIT zetten, en de Sony op AAN, en ik heb dan gewoon geluid via de x3700h.
Omdat de Denon op UIT staat hebben die 2 geen contact betreft schakelen.
(eArc AUTO is AAN in de Sony)

Vind dit wel vreemd dat het bij mij zo gewoon werkt, zou niet moeten kunnen want er staat dat (e)ARC in beide apparaten op AAN moet staan.
EArc UIT in de Denon en Sony AAN kan bij mij dus wel, Denon AAN, Sony UIT kan niet, dan geen geluid.

Maar ja, dat is de wonderen ARC wereld.........

Kees1703

Bedankt voor je reactie. Mijn Marantz SR 6007 is al wat op leeftijd dus eARC kent hij niet. Ik kan wel HDMI control op "on" of "off" zetten. Bij "on" schakelt hij het TV geluid automatisch naar AUDIO OUT, als op de TV de CEC control aan staat. Als ik de HDMI control op "off" zet, hoor ik  het TV geluid niet meer via de Marantz, terwijl op de TV wel staat dat het geluid naar de Marantz gaat. Ook niet als ik bewust de ingang op TV AUDIO zet. Moet ik dan bij de HDMI ingangen iets veranderen?
Gisteren heb ik de Marantz weer teruggezet naar de fabrieksinstellingen, wel een dingetje, want je moet dan natuurlijk ook alle speakers weer opnieuw instellen. Tot nu toe functioneert alles weer zoals vanouds. Het TV geluid loopt weer via de Marantz. Wordt vervolgd.

CBdicX

Het vreemde is, is dat cec (HDMI control) alleen bedoelt is voor " controle", dus het aan en uit schakelen van HDMI apparaten onderling.
Staat geheel los van ARC.
Dus als jij cec uit zet en dan geen geluid meer hoort is er helaas iets anders aan de hand.

Kees1703

Tot nu toe werkt het systeem weer als vanouds. Ik denk dat de reset de oplossing was. Allemaal bedankt voor het meedenken! byebye