Reciever werkt niet

Gestart door remco2706, oktober 02, 2021, 19:23:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

CBdicX

#15
Citaat van: remco2706 op oktober 03, 2021, 20:29:28
Ik bedenk me ineens wat,er zit maar 1 metalen plaatje tussen de aansluitterminals van de speaker,horen er geen 2 te zitten aan beide kanten 1?weet niet of het daaraanligt?
Bij de andere zit helemaal geen plaatje om de bovenste en onderste terminals te verbinden,denk eruit getrild met het verhuizen.
Dan zou het een hoop verklaren

Ik snap dit niet, Magnat Needle Towers hebben 1 speaker terminal, geen 2, zie foto.
Ik heb die towers in het verleden ook gehad, prima speakers.

En als het speakers zijn met 2 terminals dan moeten er plaatjes tussen zitten, anders hoor je alleen de tweeters, of alleen de bassen.
Dit zijn plaatjes, zie foto, of draden.

TurboMarco

De oude Needle's hebben een bi-wire aansluiting.
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

CBdicX

#17
Citaat van: TurboMarco op oktober 03, 2021, 21:26:00
De oude Needle's hebben een bi-wire aansluiting.

Oh, jij bedoelt de Vector Needle, dat is wat anders.
Ik dacht dat de Alu Needle bedoeld werd, de Vector is zooooo oud, zou maar wat nieuws kopen  :-D :-D
                                                                                                                         (geintje)

Voor Vector moeten er zeker plaatjes of draden tussen, of Bi-amp aansturen, A-B of Zone.........

Marvin

Citaat van: remco2706 op oktober 03, 2021, 20:29:28
Ik bedenk me ineens wat,er zit maar 1 metalen plaatje tussen de aansluitterminals van de speaker,horen er geen 2 te zitten aan beide kanten 1?weet niet of het daaraanligt?
Bij de andere zit helemaal geen plaatje om de bovenste en onderste terminals te verbinden,denk eruit getrild met het verhuizen.
Dan zou het een hoop verklaren
Dan zou het er ongeveer zo uit moeten zien.

remco2706

Klopt ik bedoelde inderdaad de vector needle,excuus.
Door het vervoer is er een plaatje weg,eerste instantie gewoon niet doorhebben na een middag kloten en me afvragen waarom ik alleen hoge tonen krijgen of bastonen en niet tegelijk.
Savonds ging me een lampje branden id dat de plaatjes weg zijn.
Zijn die plaatjes ergens los te krijgen?of is er iemand die ze heeft?

Ik heb ook wat nieuws gekocht vandaar dat me oude set weg is

CBdicX

#20
Citaat van: remco2706 op oktober 04, 2021, 12:10:31
Klopt ik bedoelde inderdaad de vector needle,excuus.
Door het vervoer is er een plaatje weg,eerste instantie gewoon niet doorhebben na een middag kloten en me afvragen waarom ik alleen hoge tonen krijgen of bastonen en niet tegelijk.
Savonds ging me een lampje branden id dat de plaatjes weg zijn.
Zijn die plaatjes ergens los te krijgen?of is er iemand die ze heeft?

Ik heb ook wat nieuws gekocht vandaar dat me oude set weg is

gewoon een stukje speaker draad van boven naar beneden, zoals Magnat zelf ook doet.
Dat kan met een banaan/vork zoals in de foto, of gewoon draden erachter.
Banaan/vork zorgt er wel voor dat er maar 1 set speaker aansluiting beschikbaar blijft, de bovenste 2, die met banaan zit dicht, en die bovenste met vork is open om weer een banaan aan te sluiten vanaf de versterker.

Je kunt meteen kiezen voor een Zilver-Koper draad, of wat voor exoot dan ook, of gewoon lekker nuchter een stukje CU of OFC speakerdraad van 2.5 mm.

Of deze plaatjes:
https://www.onlinekabelshop.nl/dubbele-luidspreker-terminal?gclid=CjwKCAjwzOqKBhAWEiwArQGwaIQIoVGAM_9EKfobyvYV_aGXOOaGVDekGYjR1JJ9u0zc0wm3r6ktDBoC_cAQAvD_BwE