Receiver: LFE vraag

Gestart door iratA, augustus 03, 2021, 09:34:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

iratA

Ik heb een Marantz SR6015 en heb een vraag over een instelling.

Stereo wil ik graag op Direct afspelen en de sub mee laten doen <40 hz.
Ik heb hiervoor de instelling Bass-LFE+Main geselecteerd.
Vervolgens zet ik de crossover op 40hz.

Film kijk ik het liefst op Auto instelling: Small met een crossover op 80HZ. Ik wil dan de bass instelling op LFE. Dus geen LFE+Main zoals in stereo. En hier zit nou net mijn probleem.

Het lukt mij niet om beide instellingen apart te behouden. Als ik LFE+Main of alleen LFE selecteer dan wordt dit voor alle ingangen vastgezet. De enige oplossing zou dan zijn om steeds handmatig LFE of LFE+Main en de crossovers aan te passen.

Hopelijk kan dit anders en zou hierin advies erg waarderen.



Marvin

Goeie morgen, welkom.
Hier komt vast wel een antwoord op, geduld ..!

Stadium III

Helaas gaat hem niet worden ,wat heb je aan speakers staan ?
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Marvin

Citaat van: Stadium III op augustus 03, 2021, 11:15:43
Helaas gaat hem niet worden ,wat heb je aan speakers staan ?
Ja dat dacht ik ook al, maar wist ook dat jij dat met zekerheid kon stellen.

iratA

Citaat van: Stadium III op augustus 03, 2021, 11:15:43
Helaas gaat hem niet worden ,wat heb je aan speakers staan ?

Ik was er al bang voor.
Mijn speakers zijn Dali Oberon 7 en sub is een Rel 505.

Is een andere optie dan om high level te gaan proberen? Ik heb er alleen nog maar over gelezen hoor. :schater:
Kan ik dan de crossover op de Rel op 40hz zetten en die spelen dan alleen mee in stereo op DIRECT? Want op  (films) staat alles op 80hz en krijgen de fronts daar niets onder aangeboden. Alleen boven de 80hz zou dan dubbel zijn, maar weet niet of dat hinderlijk zal zijn.



Marvin


Ook hier staat alles klein ingesteld, en dat met hele forse front en surround luidsprekers.
Ik denk dat dat met wat tweaken ook bij jou gewoon het beste resultaat zal hebben.

B67

Hi,

Ik heb zelf de LFE naar 100 gezet.
Dat gaf een verschil, werkt het niet gewoon terugzetten.

Marvin

Audyssey EQ settings kopiƫren en source direct vergeten.
Theoretisch misschien interessant, maar een degelijke ruimte correctie heb je meer aan.

pameijer

De allernieuwste Marantz uit de duurdere series hebben de mogelijkheid voor 2 profielen. Heb je meteen je excuus om te upgraden  hello
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Marvin

Die Denon van mij heeft die mogelijkheid inderdaad ook.

CBdicX

#10
LFE+Main is niet aan te raden.

Dan blijven de front speakers full range krijgen, daar worden ze niet vrolijk van in een serieuze actie film, of bombastische muziek ala Daft Punk ect.
Ook gaan ze dan gebruikt worden (ruim) beneden de 80Hz wat het domein is van de subwoofers, en waar deze ook voor ontworpen zijn, de woofers van front speakers normaal gesproken niet.

Rel heeft dit inderdaad met High Level goed opgelost, speel je Direct (zonder LFE) dan werkt de Rel mee met de front speakers en wordt de cross-over gebruikt die jij op de Rel instelt.
Krijgt de Rel weer LFE signaal, dus alles buiten Direct om, dan wordt de cross-over van de receiver gebruikt.

LFE van LPF dient op 120 Hz te staan.

Als je Stereo zou gebruiken ipv Direct wordt in Stereo ook gewoon de LFE instelling gebruikt wat verder prima is.
Het verschil tussen Direct en Stereo in neutrale stand zal je niet horen.
Maar voor mij is het grootste voordeel van Stereo dat je gebruik van Audyssey kunt maken, dat is de grootste winst tov Direct.
Maar dat is mijn mening........  :wink: