Ervaringen IMF speakers

Gestart door Nostra, mei 25, 2021, 19:53:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Nostra

Hallo mannen,

Vermits de accuphases uit men setup van eind jaren zeventig/begin jaren tachtig zijn ben ik eens op zoek gegaan naar meer vintage speakers die toch wel goed klinken.

Ik ben op zoek naar mensen met ervaringen met IMF speakers hiervoor. Ik lees hier vrij veel goede dingen over maar wil eens van jullie wat meningen.

Het budget is niet eindeloos anders zou ik voor b&w dm7 speakers direct gaan

Verstuurd vanaf mijn M2004J19C met Tapatalk


SB_Marantz

#1
Heb van beide merken speakers gehad.
De IMF waarvan ik het type even kwijt ben waren echt te vet in het laag.
De TLS 80? Zou moeten zoeken welke het waren.
De DM7......ook gehad, maar kon mij totaal niet bekoren.

https://img.canuckaudiomart.com/uploads/large/1197636-935f0046-vintage-bowers-amp-wilkins-bampw-dm7-loudspeakers-simply-spectacular.jpg

Maar goed , dat waren mijn ervaringen.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

TurboMarco

Wanneer je smaak richting IMF gaat , en dan met name de transmissielijn dan zou je ook de B&W DM2A kunnen overwegen.
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Nostra



Citaat van: SB_Marantz op mei 25, 2021, 22:16:58
Heb van beide merken speakers gehad.
De IMF waarvan ik het type even kwijt ben waren echt te vet in het laag.
De TLS 80? Zou moeten zoeken welke het waren.
De DM7......ook gehad, maar kon mij totaal niet bekoren.

https://img.canuckaudiomart.com/uploads/large/1197636-935f0046-vintage-bowers-amp-wilkins-bampw-dm7-loudspeakers-simply-spectacular.jpg

Maar goed , dat waren mijn ervaringen.

Ik dacht eerlijk gezegd aan de als30 of als40.

Die hebben mijn voorkeur.

Ik zou ook liever geen b&w nemen. Gewoon zin om iets anders te horen ook

Verstuurd vanaf mijn M2004J19C met Tapatalk


SB_Marantz

Ik begrijp dat je eens een andere speaker wil.
En of welke jou echt! gaan of kunnen bekoren weet ik niet.
De ALS 40 zie ik staan voor tussen de 250 en 450 Euro.
Proberen kan altijd, en mochten ze toch niet jouw smaak zijn kun je ze natuurlijk weer verkopen.

Succes met de zoektocht.  :wink:
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

i2Paq

Je hebt ook de TLS50, kleiner dan de TLS80 maar afhankelijk van de grote van de ruimte een heerlijke luidspreker.

Ik heb beiden gehad maar vindt de TLS80, mits in goede staat, een heerlijke luidspreker.

Let er bij zowel de TLS50 als de TLS80 op dat de supertweeters werken!
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

TurboMarco

Dat zijn toch tweeters van Coles ?
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Spikes25

@nostra.    kijk eens op deze site https://www.freakuence.nl.  jou merk niet gevonden. Er staan wel een paar speakers met een 70's look.  het is zeker het kijken waard.
"One good thing about music, when it hits you, you feel no pain."
― Bob Marley

Nostra

Hallo spikes,

Ik volg hun dagelijkse op Marktplaats [emoji6]

Verstuurd vanaf mijn M2004J19C met Tapatalk


Paul

Gebruik af en toe deze in mijn set.




Verstuurd vanaf mijn moto e6s met Tapatalk

Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Marantz PM-94

PAUL:
toch nog even een heel late reactie mbt IMF speakers en 'ervaring'

Luister dit jaar pcs 40(!) jaar naar mijn TTLS-80II e natuurlijk naar volle tevredenheid.
Eerst op een Luxman L55A (bleek toch te 'krap', na de komst vd CD in 1983-1985: 2x eindtrap eruit(?).
Hierna in 1991 (alweer)  een Marantz pm-94 gekocht en de TLS-80II draaien hierop alweer 30 jaar naar zeer VOLLE tevredenheid! (echter in 2017 een -kleiner-  huisje in Frl. gekocht alwaar ze (begin dit jaar naar toe zijn gegaan) en eigenlijk "mucht to much" (met gewoon dus minder luid draaien!) echt geweld: riet komt bij hard spelen (volume vd PM-94 op '12uur') 'gewoon' uit het dak!
Heb ook nog een partje IMF Super Compact II: schitterende kleintjes!! Ook nog een paartje IMF CM-3 (op/aan een Sansui AU-719) : eveneens schitterend! Ook de IMF ALS-30 gehad: kon mij niet bekoren mbt het 'laag' (welk laag?) De enige nog nooit beluisterde IMF: ALS-40! Wel beide TLS-50 uitvoeringen en de HB-1 & HB10! (Hans Baan: was een gigant die man!!)
Heb nog een paartje Wharfedale 3XP: mooier/voller (op een Marantz Model 2238 Receiver)

In 2018 een paartje Hepta CR-Lux gekocht; aangesloten op een set Kenwood Basic M-1 & C-1 : ook geweldig!
(nu trouwens op/aan een Marantz PM-80: ook mooi!)

Kortom: ben IMF (eigenlijk TL) "verslaafd" ! (zie eveneens 'mijn' clubje op "FB").

Dank voor Uw aandacht en allen succes met de hobby! (zo mooi IMF's!)