Klipsch cornwall 3

Gestart door SB_Marantz, februari 15, 2021, 11:16:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

SB_Marantz

Heeft er iemand ervaring met deze speakers?
Door al het gemekker is het vervangen van mijn RF7 aangewakkerd. violent1.

Ik wil deze uiteraard wel thuis horen en niet in een winkel.
Jammer dat dat hoogstwaarschijnlijk niet mogelijk zal zijn in tegenstelling tot b.v. Teufel.

Maar goed suggesties zijn welkom.


https://www.youtube.com/watch?v=M8H3Wx80V3Y

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

TurboMarco

Gaat de RF7 de deur uit?  :-o
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Vinyl_Fuchs

#2
Zijn eigenlijk te groot voor jouw woonkamer/ luisterruimte. Ik heb ze kort beluisterd bij H&C, maar ja daar hadden ze de ruimte. Dat probleem van ruimte/ akoestiek heb ik thuis ook met de Lascala's. O ja: ik was in ieder geval onder de indruk.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

SB_Marantz

Is altijd lastig te voorspellen.
Een vriend en niet meer aktief forumlid heeft toen hij een keer hier was de RF7 gekocht.
In zijn ruimte veel teveel bas.
De kleinere RF5 deed het daar veel beter.

Ook heeft hij de cornwalls gehad en vond het een mooie speaker.
Geen laagproblemen.

Enfin het is niet iets wat alla minuut moet maar als ik ga switchen moet het wel een speaker voor het leven zijn.
Ik ben zeker niet ontevreden over de RF-7 maar ook ik wil wel eens wat anders en dan moet het ook zeker 3 slagen beter zijn anders heeft het geen zin.


Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Vinyl_Fuchs

Citaat van: SB_Marantz op februari 15, 2021, 12:54:13
Is altijd lastig te voorspellen.
Een vriend en niet meer aktief forumlid heeft toen hij een keer hier was de RF7 gekocht.
In zijn ruimte veel teveel bas.
De kleinere RF5 deed het daar veel beter.

Ook heeft hij de cornwalls gehad en vond het een mooie speaker.
Geen laagproblemen.

Enfin het is niet iets wat alla minuut moet maar als ik ga switchen moet het wel een speaker voor het leven zijn.
Ik ben zeker niet ontevreden over de RF-7 maar ook ik wil wel eens wat anders en dan moet het ook zeker 3 slagen beter zijn anders heeft het geen zin.
"3 slagen" in hoeveel procent?
Ik zou de RF's zowieso niet wegdoen. Maar wie ben ik. Mijn Klipsch La Scala's gaan in ieder geval niet meer weg.  Zelfs als ik in de markt voor andere LS zou zijn. Dan is en/ en niet of.   
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Vinyl_Fuchs

Je hebt 2 soorten Klipsch La Scala eigenaren: diegene die ze nog steeds hebben/ bezitten en diegene die het betreuren ze ooit verkocht te hebben.  :-D
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

SB_Marantz

Citaat van: TurboMarco op februari 15, 2021, 11:55:03
Gaat de RF7 de deur uit?  :-o


Nee dat sowieso niet, maar je weet hoe het soms kan gaan.  :schater:
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

SB_Marantz

Citaat van: Vinyl_Fuchs op februari 15, 2021, 13:09:01
"3 slagen" in hoeveel procent?
Ik zou de RF's zowieso niet wegdoen. Maar wie ben ik. Mijn Klipsch La Scala's gaan in ieder geval niet meer weg.  Zelfs als ik in de markt voor andere LS zou zijn. Dan is en/ en niet of.

Ze gaan ook niet weg maar ben om aan het kijken naar iets veel beters.
En ze heten niet voor niets cornwall......
De nog grotere modellen moeten in de hoeken en daar heb ik de ruimte simpelweg niet voor.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Vinyl_Fuchs

#8
Zover ik weet dienen alleen de Klipschorns in een hoek geplaatst te worden. Iets wat ook in hun vormgeving terug te zien is.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Vinyl_Fuchs

Google maar eens op sound sommelier en klipsch bij de video sectie.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

SB_Marantz

#10
Na even wat denkwerk en overleg gaat het feest wat ik hierboven schetste niet door.
Het is erg moeilijk een speaker te vinden die enigzins betaalbaar is en weergeeft wat ik wil maar ik heb een paar goede tips gehad van een ex forumlid die mijn akoestiek en smaak erg goed kent.
We zullen zien wat er in de nabije toekomst gaat gebeuren.
Haast heeft het iig niet.

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Paul

Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

SB_Marantz

Er zijn natuurlijk nog meer mogelijkheden wat ik al eens eerder gedaan heb en dat is met een DSP.
Een stuk goedkoper en ik kan me nog goed herinneren dat de RF-7 nog nooit zo'n mooi beeld neerzette als toen.
Nadeel was dat het een Chinees brol was wat bromde en behoorlijk ruiste.
Tja met een sens van 102 dB is dat wat lastig om niet te horen natuurlijk.
Maar ik ga eens even in conclaaf met mezelf.  :schater:
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

hchifi.nl

Hey Wilfred,

Als je nog dezelfde opstelling had als jaren geleden denk ik ook dat de Cornwall wellicht een beetje overkill is.
Maar ik ik denk niet dat het wcht hele grote problemen gaat opleveren
Wel hoe meer ruimte ze krijgen hoe meer het geluid gaat loskomen (maar dat is bijna altijd zo)

Hier in de winkel vind ik de Cornwall beter spelen dan de LaScala bijv.
H&C Hifi, al ruim 20 jaar een begrip !

Nu bereikbaar via Whatsapp !! 06-13638838

Onze openingstijden :
ma GESLOTEN
di GESLOTEN
wo 10.00u-19.30u
do 10.00-19.30u
vr 10.00u-20.30u
za 10.00u-17.00u

Tel. 0031 (0) 478-515