nr1711 achter surround alleen "klein" in dolby surround mode

Gestart door klungel, augustus 18, 2022, 13:24:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

klungel

Citaat van: Hoewie Loewie op september 02, 2022, 00:35:54
Hoi. Misschien kun je eens proberen om de surround back speakers in het menu in te stellen als Zone 2. Wellicht kun je dan wel "groot" kiezen terwijl de surround speakers op "klein" staan. Wat dit doet met je surround effecten, weet ik niet.

Volgens het handboek kan er dan alleen stereo ui komen, heeft in ieder geval niets meer met dolby surround te maken.
ik wacht Marantz even af.
je hoeft niet in een boom te hangen om een eikel te zijn.

sonsan

Wat een 'onzin' antwoorden van Marantz. Ik hoop dat een technicus hier nog een keer naar wilt kijken.
Het probleem lijkt me toch echt iets software matig.
Heb je trouwens wel alle firmware updates erop staan?
Marantz SR7013 met Aircom T8 - Marantz PM8003 - Cambridge Audio MXN10 - iFi iPower - Dune HD Max - Mordaunt Short Performance 6 front + rear -  MS Mezzo 5 - BK P12-300SB-PR sub - Van Damme UP-LCOFC Hifi speakerkabels - Supra SPC - Panasonic 65ST50

klungel

Citaat van: sonsan op september 02, 2022, 22:22:12
Wat een 'onzin' antwoorden van Marantz. Ik hoop dat een technicus hier nog een keer naar wilt kijken.
Het probleem lijkt me toch echt iets software matig.
Heb je trouwens wel alle firmware updates erop staan?
Ja volgens het apparaat is  het de nieuwste software en update niet nodig:
versie is 3400-7290-8074-7040
DTS versie 390.50.82

Maar als je info hebt over nieuwere software houd ik mij aanbevolen :-)
je hoeft niet in een boom te hangen om een eikel te zijn.

sonsan

Je kan in het menu zelf naar updates zoeken.
Ik heb bij mijn SR7007 gekeken en ik kan alle speakers, dus ook de back surrounds, op groot zetten. Lijkt me toch echt wel een software dingetje.
Het mooiste zou zijn als je met een andere NR1711 gebruiker in contact kon komen. Kijken wat zijn/haar mogelijkheden zijn
Marantz SR7013 met Aircom T8 - Marantz PM8003 - Cambridge Audio MXN10 - iFi iPower - Dune HD Max - Mordaunt Short Performance 6 front + rear -  MS Mezzo 5 - BK P12-300SB-PR sub - Van Damme UP-LCOFC Hifi speakerkabels - Supra SPC - Panasonic 65ST50

Hoewie Loewie

Citaat van: sonsan op september 06, 2022, 20:30:14Ik heb bij mijn SR7007 gekeken en ik kan alle speakers, dus ook de back surrounds, op groot zetten.
Kun je de back surrounds ook op "groot" zetten als de surrounds op "klein" zijn ingesteld?

Receiver 2216 1515 - Tuner 2050 ST-50 - Deck 5010 SD1015
Setups: PM-KI Pearl Lite-PM6005-CD5005 / PM5004-CD5004-ST6003 / SR5023-CD5003
Heul veul Superscope Website: www.superscopeaudio.nl

klungel

Citaat van: sonsan op september 06, 2022, 20:30:14
Je kan in het menu zelf naar updates zoeken.
Ik heb bij mijn SR7007 gekeken en ik kan alle speakers, dus ook de back surrounds, op groot zetten. Lijkt me toch echt wel een software dingetje.
Het mooiste zou zijn als je met een andere NR1711 gebruiker in contact kon komen. Kijken wat zijn/haar mogelijkheden zijn

Helemaal mee eens, en inderdaad ik zou het fijn vinden als er andere gebruikers van de nr1711 zijn die dit eens willen testen/proberen en het dan hier in dit topic melden.
je hoeft niet in een boom te hangen om een eikel te zijn.

Marvin

Ik begrijp de frustratie wel, maar praktisch is er niks mis met deze keuze.

Er hangen kleine surround speakers, dan hangt daar ergens een grote surround back speaker tussen.
Het laag van de surround komen uit de fronts, van voren.
Het laag uit de surround back komt achter je, dat gaat niet kloppen.
Buiten dat, er zit niet bijzonder veel laag in die kanalen, dus waarom zou je dat dan wel willen forceren.
Een subwoofer plaatsen en alles op small zetten, dan is er veel meer controle over de laag weergave.

klungel

Citaat van: marvin op september 07, 2022, 17:15:11
Ik begrijp de frustratie wel, maar praktisch is er niks mis met deze keuze.

Er hangen kleine surround speakers, dan hangt daar ergens een grote surround back speaker tussen.
Het laag van de surround komen uit de fronts, van voren.
Het laag uit de surround back komt achter je, dat gaat niet kloppen.
Buiten dat, er zit niet bijzonder veel laag in die kanalen, dus waarom zou je dat dan wel willen forceren.
Een subwoofer plaatsen en alles op small zetten, dan is er veel meer controle over de laag weergave.

Marvin, flink verhaal maar lost het probleem van niet groot kunnen instellen van de achter kanalen niet op.
je hoeft niet in een boom te hangen om een eikel te zijn.

Marvin

Nee, het zal je wel verder helpen naar een totaal bevredigend geluid.
Maar ik ben ook maar een simpele reageerder hoor..
Succes!!

JohnWx

Citaat van: marvin op september 08, 2022, 15:03:34
Nee, het zal je wel verder helpen naar een totaal bevredigend geluid.
Maar ik ben ook maar een simpele reageerder hoor..
Succes!!

Maar wel dankbaar  :-D :wink:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

klungel

#40
Citaat van: klungel op september 07, 2022, 13:36:11
Helemaal mee eens, en inderdaad ik zou het fijn vinden als er andere gebruikers van de nr1711 zijn die dit eens willen testen/proberen en het dan hier in dit topic melden.
Antwoord van Marantz:

Wij hebben uw situatie besproken, maar het is inderdaad niet mogelijk zoals u dit wenst. Wanneer surroundluidsprekers op klein zijn ingesteld, kunnen de surround achter luidsprekers niet op groot worden ingesteld (ongeacht de fysieke grootte ervan) Dit is een specificatie van onze AVR's. Alleen wanneer de surroundluidsprekers op groot zijn ingesteld, kunnen de surround achter luidsprekers ook op groot (of klein) worden ingesteld.

Onze excuses voor het ongemak en wij hopen dat dit uw vraag beantwoord.

Met viendelijke groet / Kind regards,


Ik ga deze discussie hier beĆ«indigen want een bevredigende oplossing is er blijkbaar niet.  Iedereen bedankt voor het mee denken.
je hoeft niet in een boom te hangen om een eikel te zijn.