Vrijheid van meningsuiting in discussies

Gestart door Maurice, januari 23, 2021, 19:50:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Cornelis1921

Citaat van: pameijer op januari 25, 2021, 14:21:18
Zullen we het weer over audio en muziek in het algemeen en Marantz in het bijzonder hebben?


Ben al lang het spoor bijster, voor mij hoeven die polarisaties helemaal niet, zeker nu niet. Nergens voor nodig. :cry:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Frits Denon

Citaat van: Cornelis1921 op januari 25, 2021, 18:08:52
Ben al lang het spoor bijster, voor mij hoeven die polarisaties helemaal niet, zeker nu niet. Nergens voor nodig. :cry:

Eens Cor, maar in het Covid topic staat iedereen klaar met zijn "reacties" en als Maurice hier daar een serieuze vraag stelt geeft niemand thuis. Slap!
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

Dennis E36

Citaat van: Frits op januari 25, 2021, 20:37:05
Eens Cor, maar in het Covid topic staat iedereen klaar met zijn "reacties" en als Maurice hier daar een serieuze vraag stelt geeft niemand thuis. Slap!

Dat merk je in de praktijk heel veel, men hapt heel snel in een discussie en haakt net zo snel weer af.
Als het maar iets de diepte in gaat is het vaak snel klaar helaas. Beetje roepen, beetje gal spugen en weer door  :-P

Ik vind overigens wel als er veel weerstand komt op een bepaald type gedrag dit ook aangepast of in ieder geval iets gematigd kan worden. In de werkomgeving lijkt het me ook dat je je af en toe aan moet passen aan de omgeving...

Wat betreft de satire/plaatjes; het scheelt ook enorm als je de persoon in kwestie kent, dan weet je vaak hoe die in het leven staat etc. Downside van fora en maatschappelijk heftige onderwerpen  :yes:
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

TurboMarco

#18
CiteerEen mening goed beschrijven kan lastig zijn, vervolgens kan geschreven woord verkeerd geïnterpreteerd worden. Dan kan het al op 2 manieren fout gaan. Bij een telefoon gesprek loopt dit anders en heb je de kans om in het gesprek nog te verduidelijken / verbeteren. Bij een face to face gesprek zie je ook de gezichtsuitdrukking erbij, dat maakt het nog beter.
Klopt voor 100% ,alleen dat laatste is vrij lastig gezien de omstandigheden.

CiteerOp een forum kun je niet, of niet gauw met elkaar spreken. Daarom hanteer ik voor mijzelf dat zodra mijn emoties beginnen op te spelen, ik stop met een geschreven bericht. En dat geldt voor mij voor alle geschreven berichten
Dat is een keuze die je voor jezelf maakt.
Er is wel de mogelijkheid om elkaar via PM te spreken tot telefonisch aan toe.

CiteerGevoelige onderwerpen als bv Covid vragen om een goede moderatie. Ik heb bij een ander forum gezien dat Covid niet meer besproken mag worden. Is ook een keuze.
Ik denk wel dat het een groot verschil uit maakt wanneer een forum gesponsord word of niet.
Goede moderatie is wanneer je de regels die het forumbeheer opgelegd heeft naleeft cq hanteert.
edit: Het mag in ieder geval niet zo zijn dat een moderator als een gedachten politie optreed.
Een sponsor kan zich via het beheer mengen in gaande discussies met gevolgen (hifi.nl).

CiteerT.a.v. de vraag: Ik denk dat als een moderator het beeld krijgt dat er emotie in het spel komt, zie mijn uitleg hierboven, hij/zij dan moet ingrijpen.
Zo is er geen enkele discussie meer mogelijk want er zijn altijd wel onderwerpen waarbij emotie bij komt kijken.
Zie onderstaande citaat van Marvin:
CiteerEn ehhh....
Je hoeft het ook allemaal niet te lezen uiteraard, behandel het als een kabel discussie.
Deel mee of wees verstandig.

CiteerIk vind overigens wel als er veel weerstand komt op een bepaald type gedrag dit ook aangepast of in ieder geval iets gematigd kan worden. In de werkomgeving lijkt het me ook dat je je af en toe aan moet passen aan de omgeving...
Dennis,
Op de werkvloer horen geen discussies thuis anders dan werk gerelateerd.
In een arbeidsovereenkomst staan ook regels opgesteld en wanneer werknemer/werkgever zich aan de regels houd doet het er niet ter zake of iemand een andere mening cq levensovertuiging heeft . Dat is grondwettelijk vastgesteld ,en met een goede reden.

Wat voor de één als gematigd gezien kan worden kan voor de ander als extreem gezien worden.
Mensen hebben nu eenmaal verschillende denkwijzen en laat dat a.u.b zo blijven.
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Dennis E36

CiteerOp de werkvloer horen geen discussies thuis anders dan werk gerelateerd.
In een arbeidsovereenkomst staan ook regels opgesteld en wanneer werknemer/werkgever zich aan de regels houd doet het er niet ter zake of iemand een andere mening cq levensovertuiging heeft . Dat is grondwettelijk vastgesteld ,en met een goede reden.

Wat voor de één als gematigd gezien kan worden kan voor de ander als extreem gezien worden.
Mensen hebben nu eenmaal verschillende denkwijzen en laat dat a.u.b zo blijven.

Dus jij denk dat op de gemiddelde werkvloer de covid discussie niet thuis hoort? Ik vind juist van wel daar we hier allemaal door beperkt worden in meer of mindere mate, mede omdat zakelijk en privé nu meer door elkaar lopen dan "normaal". In de arbeidsovereenkomst staat ook dat je elkaar met respect moet behandelen. Dat is anders dan verschil van mening hebben. Als ik in de werksetting aangeef dat bepaald gedrag mij enorm stoort en diegene blijft onverminderd doorgaan is er zeker wel grond om daarover een klacht in te dienen. Dan is het directe provocatie, niet meer en niet minder.

PS, er had niet gecensureerd hadden worden hoor  :wink:

En gaat over tot orde van de dag  :lol:
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

TurboMarco

Citaat van: Dennis E36 op januari 26, 2021, 10:29:30
Dus jij denk dat op de gemiddelde werkvloer de covid discussie niet thuis hoort? Ik vind juist van wel daar we hier allemaal door beperkt worden in meer of mindere mate, mede omdat zakelijk en privé nu meer door elkaar lopen dan "normaal". In de arbeidsovereenkomst staat ook dat je elkaar met respect moet behandelen. Dat is anders dan verschil van mening hebben. Als ik in de werksetting aangeef dat bepaald gedrag mij enorm stoort en diegene blijft onverminderd doorgaan is er zeker wel grond om daarover een klacht in te dienen. Dan is het directe provocatie, niet meer en niet minder.
Ik heb in mijn werk direct met covid te maken ,mijn werkgever heeft alle maatregelen getroffen om risico's te beperken en hij stelde daarom ook terecht dat een discussie daarover zinloos is .Het moest volgens de regels.

In al mijn werkovereenkomsten van de afgelopen (bijna) 38 jaar ben ik nog nooit iets tegengekomen over opgelegde respect naar elkaar.
Respect voor elkaar hebben leer je doorgaans van huis uit.
Wanneer mensen op het werk gewoon doen waarvoor zij betaald worden valt er ook niet zoveel meer te zeuren over elkaar, en dat vind ik niet alleen maar vooral mijn werkgever vind dat.

Maar goed (gelukkig) zitten wij hier niet op een werkvloer , en dat geldt ook voor het moderatie team.
Wij van het team zijn ook gewoon mensen die onze vrije tijd steken in het forum ,daarnaast word er van ons gevraagd om ook de forum regels te handhaven.
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Frits Denon

#21
Citaat van: Dennis E36 op januari 26, 2021, 10:29:30
PS, er had niet gecensureerd hadden worden hoor  :wink:

Voor mij wel, dat soort reacties met alleen maar plaatjes komt op mij over als krijsende meeuwen die alles eronder schijten.

Als je vervolgens op zo'n actie om een uitleg vraagt, blijft die uit en even later komt er weer een. puke
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

Dennis E36

Citaat van: TurboMarco op januari 26, 2021, 10:44:58
Ik heb in mijn werk direct met covid te maken ,mijn werkgever heeft alle maatregelen getroffen om risico's te beperken en hij stelde daarom ook terecht dat een discussie daarover zinloos is .Het moest volgens de regels.

In al mijn werkovereenkomsten van de afgelopen (bijna) 38 jaar ben ik nog nooit iets tegengekomen over opgelegde respect naar elkaar.
Respect voor elkaar hebben leer je doorgaans van huis uit.
Wanneer mensen op het werk gewoon doen waarvoor zij betaald worden valt er ook niet zoveel meer te zeuren over elkaar, en dat vind ik niet alleen maar vooral mijn werkgever vind dat.

Maar goed (gelukkig) zitten wij hier niet op een werkvloer , en dat geldt ook voor het moderatie team.
Wij van het team zijn ook gewoon mensen die onze vrije tijd steken in het forum ,daarnaast word er van ons gevraagd om ook de forum regels te handhaven.

Je gaat m.i. net weer niet in op het belangrijkste punt en dat was niet de arbeidsovereenkomst, maar het (ontbreken) van empatisch vermogen van sommigen....en daarmee de sfeer verzieken voor een grote groep (al reageert er bijna niemand op).

Ik ken ook gevallen wiens baan op de tocht is gekomen door het continu "lastig" vallen en bekritiseren met "onjuiste" informatie...

Ik vind het persoonlijk wel een hele makkelijke oplossing door te zeggen dat alles mag i.h.k.v. vrije  meningsuiting. Dan hoef je eigenlijk "niks" te doen.

Verder uiteraard het respect dat het moderatie team dit allemaal onbezoldigd in de lucht houdt! Dat staat buiten kijf..
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

Frits Denon

Best interessant zo met ons 3-en, maar er wordt maar weinig door anderen gereageerd. Jammer. Ik hou daarom nu op om verder een bijdrage te leveren aan dit topic.

Het zou voor mij jammer zijn als door het Covid topic en de reacties van o.a. "schijtende meeuwen" de sfeer op dit forum zodanig verandert dat ik mij hier niet meer thuis voel na ruim 12 jaar.

Ja, ik weet het: "Tijden veranderen", maar dat wil niet zeggen dat ik mij daar naar ga voegen.

Ik waardeer zeer wat de moderatoren doen en wens ze verder veel wijsheid toe in deze.
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

TurboMarco

Jongens ik laat in dit draadje het ook maar even voor gezien, ik ben even te druk met privé zaken die ik veel belangrijker vind. 
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

JohnWx

#25
Dit op mijn Facebook geplaatst ben er kots beu van :

Ben je nog wel normaal?
Je sloopt bedrijven, plundert ondernemers, je bekogelt onschuldige mensen in bussen, sloopt willekeurig fietsen, je gooit stenen naar paarden, je gooit stenen door ruiten, je plundert winkels, je zet auto's in de fik, je valt politie aan en je zorgt voor een gigantische verspreiding van onze gezamenlijke vijand, corona. Als je graag dingen kapot maakt, doe dat dan in je eigen huis. Zet je eigen auto in de fik, gooi je eigen ruiten in. Kansloze knuppel !!
Ben je een bekende van me en was je deelnemer aan de acties in Eindhoven, Amsterdam of in Urk, Stein of andere plaatsen ontvriend me dan AUB.
Ik distantieer me niet alleen van al deze acties maar ook van elke deelnemer hieraan, inclusief mensen die dit soort kansloze uitingen ondersteunen !!




Die mongolen die op de politie en ziekenhuizen winkels plunderen te lijf gaan en de paarden en honden van de overheid je praat tegen kansloze, als ik een bekende herken heb ik al gezegd sloop ik zijn huis als hij dan zegt wat doe je, zelfde wat jij deed doelloos kansloos vernielen slopen en geweld gebruiken ben het na drie dagen helemaal zat en Urk moeten we verkopen.

Doe het ook nog



Dat vrouwtje wat zo zielig was/is: door waterkanon :

Bericht aan de dame met het bebloede gezicht
Ik ken jou niet, jij kent mij niet.
En toch vraag ik me af...
Wad deed je in Eindhoven? Demonstreren? Was het je eerste keer? Wou je eigenlijk niet rellen, maar heb je je laten meeslepen?
Heb je zelf nooit geweld gebruikt en vind je dat je nu te hard bent aangepakt?
Ik stel deze vragen niet omdat ik me zo betrokken voel.
Ik stel deze vragen, om duidelijk te maken dat het antwoord me niets uitmaakt. Jij was erbij en je overtrad de wet. Dat is wat we allemaal hebben gezien. Heb je niets vernield, niets gegooid en niemand geslagen? Daar gaat het niet om. Je was erbij.
Ik zag hoe jij samen met vele anderen mijn stad onveilig hebt gemaakt. De stad waar ik woon en het plein. Vandaag moest ik mezelf opsluiten, niet pas na de avondklok, maar de hele dag. Mijn buurt werd veiligheidsrisicogebied. Door mensen zoals jij.
Er bestaat zoiets als grondrechten, maar als je gaat demonstreren ondanks een verbod, krijg je óók te maken met het strafrecht. En ondanks die paar stralen bloed op je hoofd, heb je waarschijnlijk nog geen idee wat strafrecht eigenlijk inhoudt. Dat hoop ik in ieder geval wel voor je. Je weet inmiddels wél wat goede zorg inhoudt.
Je werd namelijk verzorgd door een verpleegkundige die jou als mens kon blijven zien. Want dat is wat onze verpleegkundigen blijven doen, ongeacht ons gedrag.
Maar ik zou het niet kunnen. Van mij zou je hooguit één pleister krijgen en een schop onder je hol. Daarom werk ik dus ook niet in de zorg.
Meid, ik hoop dat je je realiseert dat jij hier niet het slachtoffer bent. En ik hoop je ook nooit tegen te komen in Utrecht.

J.Warmolts
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

mountainbiker

Citaat van: Frits op januari 26, 2021, 10:53:50
Voor mij wel, dat soort reacties met alleen maar plaatjes komt op mij over als krijsende meeuwen die alles eronder schijten.

Als je vervolgens op zo'n actie om een uitleg vraagt, blijft die uit en even later komt er weer een. puke
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Dennis E36

Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

JohnWx

Citaat van: Dennis E36 op januari 27, 2021, 12:43:12
Volgens mij stel je een te ingewikkelde vraag  :-P

Vond juist makkelijker kan niet  :-D
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.