Welke mediaplayer ?

Gestart door govi73, juni 18, 2020, 11:17:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

govi73

Ik heb sinds kort een 4k Oled en stream nog met een 10 jaar oude Mede8er.
Het beeld is dan niet echt heel mooi. Daarom wil ik een nieuwe mediaplayer kopen.
In tien jaar is er veel veranderd, minder keuze en toch moeilijk de juiste te maken.
Ik hoef geen hd erin, want ik stream vanaf een nas.
Mijn top 2 is:
- Nvidia Shield Pro TV (2019)
- zappiti mini 4k hdr

Ik ben heel benieuwd welke van deze twee u zou kiezen en waarom. Alternatieven mogen uiteraard ook.
Alvast super bedankt!

The Good Son

Mijn Samsung 4K heeft een prima media player aan boord, sindsdien geen reden voor een extra media player meer!

pameijer

Onmogelijk advies te geven als we niet weten wat je wilt doen met je mediaplayer.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

govi73

Ik wil bestanden streamen van mn nas. Veel ouder materiaal, dus een upscale is voor mij ook belangrijk. Met name oude concerten. Als ik via de mediaplayer van de LG stream, heb ik geen videowall. Geen plaatjes dus. En ik stream bedraad.

pameijer

Als je echt alleen bestanden wilt streamen, en dus geen Netflix, Amazon, ZiggoGo, enzovoort wil dan kan ik je een ODroid N2 of een Vero 4K+ aanraden. Die zijn veel beter in Kodi dan de Shield en natuurlijk ook goedkoper. De Shield heeft nog steeds wat problemen met het juist uitsturen van de verschillende formaten, m.n. de de-interlacing is nog niet goed en dat heb je met oudere formaten wel nodig.

De Vero is kant en klaar, de Odroid ietsjes minder maar ook niet moeilijk. Je kunt ook voor goedkopere Chinese kastjes gaan maar dan moet je je wel echt goed inlezen op het Kodi forum, want het meeste is gewoon troep.

Wil je toch stiekem streamingdiensten dan kun je ook de Apple TV 4k overwegen, met daarop de Kodifork MrMC of InFuse. De ATV gaat wat beter om met de verschillende streamingdiensten dan de Shield, denk aan frameratematching en kleurruimte aanpassen.

De Shield is dan wel weer ook erg goe d in echt alles, maar op sommige punten niet zo goed als de concurrentie. Als all-in-one is hij nog steeds fantastisch, en de meeste mensen zullen van de minpunten helemaal niks merken. Ik heb hem hier ook staan (naast de Vero en de ATV) en gebruik hem nog erg vaak. Heerlijk apparaat, goede support, veel mogelijkheden, snel enz.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

CBdicX

Citaat van: govi73 op juni 18, 2020, 11:17:05
Ik heb sinds kort een 4k Oled en stream nog met een 10 jaar oude Mede8er.
Het beeld is dan niet echt heel mooi. Daarom wil ik een nieuwe mediaplayer kopen.
In tien jaar is er veel veranderd, minder keuze en toch moeilijk de juiste te maken.
Ik hoef geen hd erin, want ik stream vanaf een nas.
Mijn top 2 is:
- Nvidia Shield Pro TV (2019)
- zappiti mini 4k hdr

Ik ben heel benieuwd welke van deze twee u zou kiezen en waarom. Alternatieven mogen uiteraard ook.
Alvast super bedankt!

Ik gebruik zelf de Zappiti One HDR 4K en dat bevalt op zich goed, ware het niet dat de software een beetje "buggy" is, het rommelt zo nu en dan.
Uitstekende upscaling, prima menu structuur, zeer duidelijk en lekker om mee te werken, heeft wel wat gewenning nodig, maar daarna gaat het allemaal vanzelf.
Ik heb al mijn films en muziek op een NAS, ook die communicatie gaat 9 van de 10 x goed.
Zoals Zappiti deze mediaplayer heeft ontworpen, met een unieke menu structuur en dito upscaling, is geen ander voor te vinden. 

govi73

Mijn voorkeur gaat ook uit naar een Zappiti, maar buggy software?
Echt irritant of af en toe?

Kan een receiver die nog geen 4k pass through heeft, de beelden wel doorsturen naar de TV? Zodat de TV de upscaling doet?

pameijer

Waarom een Zappiti en geen Kodi-box? Kodi heeft een userbase van miljoenen mensen en erg goede ontwikkelaars. Is echt heerlijke software met veel mogelijkheden en een hele mooie library.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

CBdicX

Citaat van: govi73 op juni 22, 2020, 19:04:12
Mijn voorkeur gaat ook uit naar een Zappiti, maar buggy software?
Echt irritant of af en toe?

Kan een receiver die nog geen 4k pass through heeft, de beelden wel doorsturen naar de TV? Zodat de TV de upscaling doet?

Af en toe, meestal na een update maar word meestal weer snel hersteld, een beetje ala Windows  :wink:
Als je de Z op Auto zet stuurt deze de max resolutie naar de TV, wat de TV kan.
Of jij zet de Z op bijvoorbeeld 1080P, en dan stuurt de Z 1080P, of wat je wil.
Gewoon aanklikken en het word veranderd, en je kunt meteen zien of de TV/Receiver het ondersteunt, zo niet word dit meteen gemeld.
Dat is allemaal perfect geregeld in de Z !!

govi73

Kan de Zappiti ook op een Marantz receiver die nog geen hdcp heeft?

CBdicX

Citaat van: govi73 op juni 25, 2020, 20:15:03
Kan de Zappiti ook op een Marantz receiver die nog geen hdcp heeft?

HDCP is een kopieer beveiliging die los staat van een merk.
Een bron met HDCP kan niet kopiƫren/sturen naar een "ontvanger" zonder HDCP.
Het HDCP apparaat moet kunnen communiceren, kan dat niet, geen beeld en/of geluid.
Maar nogmaals, dit staat los van een merk, en zal je moeten proberen.
Maar HDCP stamt al van begin 2010, is jou receiver dan al 10 jaar oud ?