Nostra's woonkamer luister set (in opbouw)

Gestart door Nostra, juni 15, 2019, 21:27:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Nostra

RCA pluggen zijn onderweg

Ondertussen nog een oehlbach bi tech bi wire kabel bijgekocht van op de rol voor een diy projectje.

Nieuwe Banaanpluggen besteld waarvan diegene voor de versterkerkant al zijn toegekomen.

De andere kant verwacht ik eind van de week/begin volgende week bij me thuis.

Dit zijn nakamichi pluggen maar met een kop zoals de QED airlock pluggen.

8 zilvere voor de hoge en midden tonen en 8 gouden voor de bassen zoals de kabel ook.

Voor de rest de subwoofer verder afgesteld zodat die neutraal klinkt en niet overheerst en nog verder genoten van de accuphase/Cambridge audio/b&w combinatie.

Heerlijk genieten nu!

Verstuurd vanaf mijn M2004J19C met Tapatalk


Emiel77

lekkere set Nostra :-D

over de RCA kabels....

heb bij mn 1210GR een setje shielded inakustik's gekregen, das vast beter dan het standaard setje om te beginnen. uiteraard inclusief aard kabeltje. en ja, ik maak me vooral druk om de bekabeling naar de draaitafel :-D

heb ook nog een sub in gedachten (ja dat lukt met de 8006 serie, desnoods via een omweg pompom) frequentiebereik moet ik nog ff over nadenken.. ivm beneden buren (1 ding scheeld ze zijn al oud :-D)

en ok blijf niet altijd in een appartement wonen ook... ik zoek nog ff door naar een extreme voelbare sub ook, lager dan 20Hz ben ik ze nog niet tegen gekomen..... misschien moet ik ff af van bass reflex en meer naar push pull kijken ook oid :-D

Groet Emiel
Marantz PM8006 | Marantz ND8006
Technics SL-1210GR | Ortofon Concorde Century
Quadral Signum 70 | Quadral Qube CS10
Apple Mac mini M2 | Apple iPad Pro M1
AudioQuest DragonFly Cobalt
Sennheiser HD 660S | Sennheiser Momentum 3
LG 55" Oled C1 | Apple TV 4K

Nostra



Citaat van: Emiel77 op februari 22, 2022, 22:40:10
lekkere set Nostra :-D

over de RCA kabels....

heb bij mn 1210GR een setje shielded inakustik's gekregen, das vast beter dan het standaard setje om te beginnen. uiteraard inclusief aard kabeltje. en ja, ik maak me vooral druk om de bekabeling naar de draaitafel :-D

heb ook nog een sub in gedachten (ja dat lukt met de 8006 serie, desnoods via een omweg pompom) frequentiebereik moet ik nog ff over nadenken.. ivm beneden buren (1 ding scheeld ze zijn al oud :-D)

en ok blijf niet altijd in een appartement wonen ook... ik zoek nog ff door naar een extreme voelbare sub ook, lager dan 20Hz ben ik ze nog niet tegen gekomen..... misschien moet ik ff af van bass reflex en meer naar push pull kijken ook oid :-D

Groet Emiel

Hey Emiel, de kabeltjes van de sl-q2 zijn an zich wel goed hoor. Gewoon betere pluggen er op en klaar. Doet het voor mij.

Als je een sub wil die -20hz speelt zou ik voor een SVS SB 2000 minimum gaan. Zeker voor muziek. Geen geboorte want die gaan lager meestal maar zijn veel trager.

Ik heb gewoon geluk gehad met mijn b&w sub dat ik die zo goedkoop heb kunnen aanschaffen. Anders had het een SVS geworden.

Verstuurd vanaf mijn M2004J19C met Tapatalk


Nostra

Even niet gepost hier maar wel nieuws!

De oehlbach's zijn afgewerkt (moet er juist nog de juiste nakamichi pluggen opzetten die onderweg zijn, want diegene die ik besteld had passen niet op de overkappingen) maar ze zijn al goed ingespeeld. Ze hebben tot mijn grote verbazing de QED's overtreft.

Het hoog is nu zeer dicht bij de diamonds van b&w waar ik echt op aan het zoeken was. Het midden is gewoonweg wauw, de bassen prominenter aanwezig zonder in te boeten aan detail of strakheid. De scheiding van de instrumenten is gewoon on point en de soundstage zeer diep, hoog en breed.

De installatie is eigenlijk zo goed als af nu voor mij. Toch deze [emoji57]...

Aangezien mijn vriendin en ik een huis gekocht hebben (het ouderlijk huis van mijn vriendin dus) ga ik een dedicated music room hebben. Hier gaat de DJ installatie ook in komen. Plannen daar zijn room treatment en een 2de set.

De 2de set ben ik nog niet uit wat het gaat worden maar ik ben aan buisjes aan het denken qua versterking. Qua speakers zelfbouw projectje (vandaar dat ik er nog niet uit ben).

Ik ben zelf het laatste jaar volledig weg geraakt van hoorn speakers en zelfbouw. MSS combinatie van de 2 of beiden op termijn.

Later hier meer over [emoji6]

Verstuurd vanaf mijn M2004J19C met Tapatalk


Emiel77

Nice Nostra:D

Oehlbach.. hmm heb ik ook wat bekabeling van... met name optisch voor de LG C1 en luidspreker kabel (2,5²) samen met Oehlbach Solution Banana pluggen, bevallen me allemaal goed.

bij de SL-1210GR dus een set shielded Inakustik RCA kabels (uiteraard met aarde) gekregen, ook niets over te klagen.

tussen de ND8006 en PM8006 gebruik ik nu de standaard meegeleverde RCA kabels van Marantz, ook niets over te klagen eigenlijk.

luidspreker kabel gewoon good old zuurstofvrij koper, gek veel meer heb je naar mijn mening iig niet nodig...

groet Emiel.
Marantz PM8006 | Marantz ND8006
Technics SL-1210GR | Ortofon Concorde Century
Quadral Signum 70 | Quadral Qube CS10
Apple Mac mini M2 | Apple iPad Pro M1
AudioQuest DragonFly Cobalt
Sennheiser HD 660S | Sennheiser Momentum 3
LG 55" Oled C1 | Apple TV 4K

Emiel77

damn.. vergeet ik nog te vragen welk mengpaneel je voor de DJ setup wil gaan gebruiken.... :-D

om het af te maken: Technics paneeltje?? pompom

groet Emiel.
Marantz PM8006 | Marantz ND8006
Technics SL-1210GR | Ortofon Concorde Century
Quadral Signum 70 | Quadral Qube CS10
Apple Mac mini M2 | Apple iPad Pro M1
AudioQuest DragonFly Cobalt
Sennheiser HD 660S | Sennheiser Momentum 3
LG 55" Oled C1 | Apple TV 4K

Nostra

Citaat van: Emiel77 op maart 18, 2022, 23:15:11
damn.. vergeet ik nog te vragen welk mengpaneel je voor de DJ setup wil gaan gebruiken.... :-D

om het af te maken: Technics paneeltje?? pompom

groet Emiel.
Ik heb een djm700 van pioneer die ik op termijn wil upgraden naar de djm800 wegens betere klank. Maar ik wil eerst een grotere Rotary mixer.

De nieuwe Omnitronic trm 422 is voor mij perfect. De trm 202 MK2 die ik nu heb is ook een zeer goed mixertje maar maar 2 kanalen. Nu ik 3 SL 1200/1210 heb wil ik upgraden naar een 4 kanaals

Verstuurd vanaf mijn M2004J19C met Tapatalk


Nostra

Doe oehlbach's deze week afgewerkt naar de juiste banana pluggen voor mij.

De vorige setup op de kabel was niet verkeerd maar dit is voor mij fijner.

Voorlopig weinig andere dingen te melden buiten dat ik op zoek ben naar een Marantz geïntegreerde versterker terug voor men 2de set.

Verstuurd vanaf mijn M2004J19C met Tapatalk


pameijer

Ook meteen een mooi borduurwerkje gemaakt zie ik, fijne huisvlijt kerel!  pompom
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Nostra

Citaat van: pameijer op mei 05, 2022, 16:27:37
Ook meteen een mooi borduurwerkje gemaakt zie ik, fijne huisvlijt kerel!  pompom
Niet mijn keuze maar die van het vrouwtje. [emoji6]

Verstuurd vanaf mijn M2004J19C met Tapatalk


Nostra

Kabeltje met de nieuwe pluggen uitgestest. Nog betere connectie en toch nog net dat beetje beter geluid [emoji1305]. De combinatie qua bekabeling met de VDH's en de oehlbach bi tech bi wire is voor mij perfect [emoji1305]. Open geluid met het sprankelende hoog en midden. Just the way I like it [emoji16]. Met de oehlbach's ook betere en strakkere bassen tov de QED's. Ben echt suuuuper tevreden nu van mijn installatie [emoji1305]. Ooit nog een upgrade naar de 804's dat wel maar is voor mij persoonlijk echt niet nodig nu [emoji1].

Verstuurd vanaf mijn M2004J19C met Tapatalk


Nostra

Ondertussen nog sacd's aan het zoeken en verzamelen voor de Marantz SACD speler.

Ik ga deze implementeren in de accuphase setup eenmaal de muziek kamer beschikbaar is. Al zal dit ten vroegste eind dit jaar/begin volgend jaar zijn zoals de zaken er nu voorstaan. Feit is wel dat deze speler niet moet onderdoen qua klank voor de accuphase. Klinkt alleen wat warmer van klank

Verstuurd vanaf mijn 2201116PG met Tapatalk


Vinyl_Fuchs

Welke Marantz SACD-speler heb je (op het oog)?
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Nostra

Citaat van: Vinyl_Fuchs op juni 16, 2022, 05:04:40
Welke Marantz SACD-speler heb je (op het oog)?
Dv7001 heb ik [emoji6]

Verstuurd vanaf mijn 2201116PG met Tapatalk


Nostra

Per toeval op een aanbieding gevallen die ik niet kon laten liggen.

Heb namelijk een Yamaha ca 1010 gescoord.

Dit namelijk voor mijn 2de set die ik wil maken.

Foto is voorbeeldfoto van het net

Verstuurd vanaf mijn 2201116PG met Tapatalk