Nostra's woonkamer luister set (in opbouw)

Gestart door Nostra, juni 15, 2019, 21:27:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Nostra

De sl Q2 klinkt beter dan de 1410. Is ook beter gedempt.

Ben er meer dan tevreden mee!

Verstuurd vanaf mijn M2004J19C met Tapatalk


Nostra

Ondertussen ook nog eindejaars update nieuws!

Zondag ga ik achter een accuphase dp57 cd speler/dac dus hier is echt wel een droom die nog verder uitkomt.

Vandaag is een Marantz DV 7001 SACD/dvd speler toe gekomen zodat ik met SACD's wat kan experimenteren.

Foto's volgen maandag

Verstuurd vanaf mijn M2004J19C met Tapatalk


lieven

Mmh accuphase als ik ooit geld heb volg ik je voorbeeld denk ik.

Nostra

Citaat van: lieven op december 26, 2021, 15:00:56
Mmh accuphase als ik ooit geld heb volg ik je voorbeeld denk ik.
Gewoon doen! Echt waar!

Niet dat Marantz slecht is... Ik hou nog steeds van de betere Marantz cd spelers en versterkers! De pm 1x reeksen komt aardig in de buurt van een accuphase qua klank al moet ik zeggen dat accuphase nog meer gedetailleerd is in mijn oren als de Marantz pm1x reeksen.

Verstuurd vanaf mijn M2004J19C met Tapatalk


Nostra

Anyhow de accuphase dp57 is geïnstalleerd...

De cxn V2 streamer er op aangesloten met de optische kabel.

De eerste indrukken zijn gewoonweg verbluffend en fantastisch! Het boterzachte doch enorm gedetailleerde van de accuphase combinatie... Ik ben er steeds gekker en gekker van aan het worden. Nog meer detail als op de cxn V2, grotere, bredere en diepere Soundstage, scheiding van de instrumenten is gewoon verbluffend. Doch met zijn momenten enorm intieme klank.

Plaatjes bij de praatjes:

Verstuurd vanaf mijn M2004J19C met Tapatalk


Vinyl_Fuchs

Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Nostra

Citaat van: Vinyl_Fuchs op december 30, 2021, 01:47:40
Mooi spul.
Bedankt!

Er is niet veel dat ik nog zou veranderen aan de installatie.

Eventueel de platenspeler
Cdm 9 NT's of 804n of s speakers
QED Genesis Silver spiral bi wire bekabeling

Voor de rest blijf ik er nu mooi van af [emoji4]. Heb eindelijk de klank waar ik de afgelopen 4 jaar achter zitten zoeken en hunkeren heb

Verstuurd vanaf mijn M2004J19C met Tapatalk


Marvin


Nostra

Citaat van: marvin op december 30, 2021, 13:38:44
Ja goed gevuld rek hoor..!
En dan staat alles er nog niet in [emoji23]!

Had er nog graag de SACD speler in gekregen maar ik moet op zoek naar een groter rack.

Verstuurd vanaf mijn M2004J19C met Tapatalk


Nostra

Update nieuws!

Een nieuwe betere Subwoofer is onder weg!

Weliswaar in de familie gebleven van wat ik nu heb. Een b&w asw10 CM S2

Verstuurd vanaf mijn M2004J19C met Tapatalk


pameijer

Ter vervanging of voor erbij? Ik zou voor het laatste gaan  hello
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Nostra

Citaat van: pameijer op januari 06, 2022, 11:11:56
Ter vervanging of voor erbij? Ik zou voor het laatste gaan  hello
Ter vervanging he

Verstuurd vanaf mijn M2004J19C met Tapatalk


Nostra

De sub is sinds maandag geïnstalleerd en moet nog wat finetunen.

Eerst de subwoofer op zijn normale plek gezet waar de oude stond. Gaf toch alles behalve het gewenste resultaat en hij was stout zodat ie de hoek in moest. Pun intended. Daar gaf ie zelfs zodanig veel dat het gewoon niet uit te houden was dat ik er fluitende oren van kreeg.

Enige minpuntje voor mij is dat er weinig kickbass in deze sub zit tov de vorige. Maar denk wel dat ik het met nog wat bij te regelen zal krijgen.

Ben er an zich meer dan tevreden mee want die speelt de vorige sub qua echt laag volledig naar huis desondanks het mindere wattage.

Paar foto's

Verstuurd vanaf mijn M2004J19C met Tapatalk


Marvin


Nostra

Moet de sub nog een heel klein beetje finetunen maar ik ben er bijna.

Ook nog de optische kabel van de streamer naar de dac vervangen door een coaxiale. Verschil is nog groter als voorheen. Meer detail in het sprankelende hoog en de stemmen nog meer geaccentueerd.

Voor de rest gewoon genieten.

To do: andere RCA stekkers op de platenspeler zetten

Verstuurd vanaf mijn M2004J19C met Tapatalk