Nostra's woonkamer luister set (in opbouw)

Gestart door Nostra, juni 15, 2019, 21:27:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Nostra

Zo, ontdekt dat de Marantz dr17 problemen heeft.

Dan me maar een deftige maar goedkope tijdelijke oplossing aangeschaft, namelijk een Onkyo dx 7355 cd speler.

Hop in transport op de CXN V2 en wat een klank nu! Cd's klonken nog nooit zo goed!

Verstuurd vanaf mijn M2004J19C met Tapatalk


Nostra

Voor een prikje Sony SS-X30ED speakers gekocht voor eens te testen en was eigenlijk de bedoeling om deze te installeren in de vernieuwde installatie van mijn ouders.

Maar beetje pech onderweg gehad voor deze te kunnen plaatsen. Ze zijn naar hun mening te lomp en op een luidspreker standaard ze zetten willen ze niet.

Heb ze dan maar eens aan de accuphase gehangen en moet zeggen dat ik ze persoonlijk heerlijke speakers vind voor het geld.

Mijn enige opmerkingen die ik heb op deze speakers is dat ze wat snelheid missen (maar nog steeds sneller als de klipsch RP 600M) en wat ruimtelijkheid tov de P6 speakers die een meer 3d sound neerzetten. Voor de rest enorm leuke monitors met een verbazingwekkende klank voor Sony te zijn

Verstuurd vanaf mijn M2004J19C met Tapatalk


lieven

Ik snap niet echt wat je bedoelt met snelheid, maar jammer voor je ouders lijkt me dan  :-D

Nostra

Citaat van: lieven op juli 16, 2021, 23:35:20
Ik snap niet echt wat je bedoelt met snelheid, maar jammer voor je ouders lijkt me dan  :-D
Klopt idd Lieven.

Ze gaan binnenkort de verkoop in denk ik. Ga ze wel eens aan de Onkyo hangen in mijn vakantie op de DJ installatie.

Verstuurd vanaf mijn M2004J19C met Tapatalk


Nostra

Na wat problemen met Tapatalk hier op het forum te raken eindelijk terug aanwezig!

Ondertussen zijn de P6'en verkocht, de P5'en staan te koop en heb me cdm7 NT speakers gekocht aan een mooie prijs. De kasten zelf zijn niet perfect maar dat waren de P6'en ook niet. Geen ingedeukte tweeters ofzo dus meer dan tevreden.

Enkele weken geleden een optie genomen op 804nautilus in Cherry bij een audio kammeraad maar dan het nieuws gekregen dat men hond dringend onder het mes moest. Operatie die me in totaal toch 1300€ gekost heeft dus dag budget voor de 804's. Dan maar op zoek naar de gulden middenweg. De cdm NT reeks. Daar wederom twijfel tussen de cdm7 en de cdm9. Cdm 9 toch wel wat duurder als de 7. Dan YouTube to the rescue met goede hoofdtelefoon op. Combinatie gezocht met accuphase en cdm NT's.

De 7's toch wel aangenaam van verrast geweest. Ok minder laag maar het laag is wel aanwezig en strak. Het lage fundament wordt toch opgevangen door de sub denk ik dan. En zijn wat hetzelfde als de p5/P6 qua opbouw. 

Dus ik de vluchte op zoek naar een paar cdm7's . Had op 2dehans.be een paar gevonden maar juist voor men neus weg. Stond nog een paar op Marktplaats bij used products Maastricht maar was net boven budget. Tot waarempel 2 dagen nadien weer dezelfde cdm7 NT's te koop kwamen op 2dehands. Realistisch bod uitgebracht en nog dezelfde avond er achter gereden. Eenmaal toegekomen bij de man even geluisterd op zijn Marantz en wauw! Dit was de klank die ik altijd al gezocht had. Gekocht aan een prijs fameus onder de huidige marktprijzen en ze zijn na een opkuisbeurt en boennwas beurt nog vele malen mooier dan toen ik ze gekocht heb. Anyhow na de luistersessie de Martin Logan electrostaten met geïntegreerde sub eens beluisterd van de verkoper. Wat een geluid! Maar de Marantz was te licht voor deze echt perfect te laten klinken in mijn oren.

Anyhow, qua speakers en versterking ben ik er dus geraakt in mijn zoektocht. Ik heb de sound die ik wou sinds 4 jaar ondertussen. Nu blijf ik er minimum enkele jaren van af van deze 2. De accuphase pre/eindcombinatie is zowizo een blijver voor het leven. Als ik ooit de juiste set 804/803 tegenkom in het Rosewood aan de juiste prijs op het juiste moment dan zullen de cdm7 NT's vervangen worden... Maar voorlopig zal er zeer veel moeten gebeuren voor deze de verkoop in gaan.

Sinds ze hier staan spijtig genoeg nog maar 2x echt kunnen luisteren maar dit... Is nog een niveau of enkele niveaus hoger dan de P6'en. Wat een klasse klank! En in mijn oren moeten ze niet onderdoen tov de 804n. Ze klinken zelfs neutraler.

Foto's volgen binnenkort van dit lekkers. Eerst nog een set spikes vinden naar men zin.

Verstuurd vanaf mijn M2004J19C met Tapatalk


lieven

Mooi verhaal dit. Altijd fijn om je audio up te graden.

Nostra

Na wat het internet afgeschuimd te hebben op zoek naar spikes op een set Soundcare superspikes gevallen in absolute nieuwstaat aan de helft van de prijs die ze normaal kosten. Niet getwijfeld en er direct achter gereden (was in de buurt).

Dus er staan nu Soundcare superspikes onder. Is nu al het tweede paar met de Soundcare superspikes die ik heb, blijven in mijn ogen de beste spikes. Het verschil voor en na is verbluffend

Verstuurd vanaf mijn M2004J19C met Tapatalk


Nostra

Bij deze dus eindelijk een foto van de cdm7 NT's op de Soundcare superspikes.

Nu nog op zoek naar een accuphase cd speler/DAC en men set is af.

Ondertussen ook niet stil gezeten.

Voor een prikje een Technics sl q2 gevonden (de zilvere versie) die ik nog qua bekabeling ga updaten. Ga ik vrijdag achter.

Verstuurd vanaf mijn M2004J19C met Tapatalk


pameijer

Kun je nog wel in je klerenkast komen of luister je alleen nog maar in je blootje?
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Nostra

Citaat van: pameijer op december 01, 2021, 09:56:07
Kun je nog wel in je klerenkast komen of luister je alleen nog maar in je blootje?
De 2 linkse kasten komen we bijna niet in, de andere kan ik perfect in zonder problemen en aan alles aan [emoji12].

Verstuurd vanaf mijn M2004J19C met Tapatalk


jrm

 :schater:
Ook mijn eerste gedachte, maar je kan wel lekker liggen en luisteren!

Maar een leuke set!

Nostra

Citaat van: jrm op december 03, 2021, 09:48:35
:schater:
Ook mijn eerste gedachte, maar je kan wel lekker liggen en luisteren!

Maar een leuke set!
Thx!

Ik ben er bijna nu [emoji16]

Verstuurd vanaf mijn M2004J19C met Tapatalk


lieven

Citaat van: Nostra op december 01, 2021, 01:40:30
Bij deze dus eindelijk een foto van de cdm7 NT's op de Soundcare superspikes.

Nu nog op zoek naar een accuphase cd speler/DAC en men set is af.

Ondertussen ook niet stil gezeten.

Voor een prikje een Technics sl q2 gevonden (de zilvere versie) die ik nog qua bekabeling ga updaten. Ga ik vrijdag achter.

Verstuurd vanaf mijn M2004J19C met Tapatalk

Ik was ook altijd technics fan van platenspeler. Mocht je wat "drive" missen zou ik eens uitkijken voor een Lenco L78 of L75. Ik heb pas een L78 gekocht en die speelt nu al mijn technics sl-d3 naar de Filistijnen terwijl de anti skating nog moet aangepast worden. PS het element op de Lenco is ook dezelfde dus daar ligt het niet aan.

Nostra

Citaat van: lieven op december 04, 2021, 15:43:25
Ik was ook altijd technics fan van platenspeler. Mocht je wat "drive" missen zou ik eens uitkijken voor een Lenco L78 of L75. Ik heb pas een L78 gekocht en die speelt nu al mijn technics sl-d3 naar de Filistijnen terwijl de anti skating nog moet aangepast worden. PS het element op de Lenco is ook dezelfde dus daar ligt het niet aan.
De Lenco L75 ken ik van binnen en van buiten bij wijze van spreken. Dat is de platenspeler die mijn ouders in mijn jonge jaren hadden staan en waar ikzelf mijn eerste platen heb op gedraaid.

Ik ga kijken wat de sl q2 geeft morgen namiddag/avond met de ortofon Concorde gold op.

Qua platenspeler komt er niets anders als Technics of een Audio Technica LP 140xp als het echt moet.

Verstuurd vanaf mijn M2004J19C met Tapatalk


lieven

Laat maar iets weten. Ik zeg gewoon mijn gedacht met de mp500 op mijn technics en mijn Lenco