Nostra's woonkamer luister set (in opbouw)

Gestart door Nostra, juni 15, 2019, 21:27:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Frits Denon

Dank voor de info, Nostra.

De Onkyo heeft mijn zoon ook, geloof ik. Daar gaan in zijn nieuwbouwhuis Elac's spelen (Vela BS 403).

Ben wel jaloers op je als ik die Accu's zie. Man, wat mooi!! :-P
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

Nostra



Citaat van: Emiel77 op december 10, 2022, 00:39:29
gelukkig heeft deze 1200 weer een goed huis gevonden :-D
met de nodige verzorging gaat ie weer jaren mee ook HB

met de vervanging van de RCA's en voedingskabel wordt ie er zeker niet slechter op, lekker bezig

mijn 1210 staat trouwens niet in een rookvrije omgeving... ow whell, regelmatig ff schoonmaken dus (en het scheelt dat ie zwart is)

Is de bedoeling dat ie nog een gans leven meegaat he Emiel [emoji6]

Goh ja als je de zaken onderhoud zoals het moet is het minder erg idd...

Verstuurd vanaf mijn 2201116PG met Tapatalk


Nostra



Citaat van: Frits Denon op december 10, 2022, 15:33:03
Dank voor de info, Nostra.

De Onkyo heeft mijn zoon ook, geloof ik. Daar gaan in zijn nieuwbouwhuis Elac's spelen (Vela BS 403).

Ben wel jaloers op je als ik die Accu's zie. Man, wat mooi!! :-P

Ik zou zeer graag upgraden naar een Onkyo tx rz 820 of nog liever naar een marantz 6014 of 7014 met een mm9000 op.

Maar als ik kijk enfin luister naar de geluidskwaliteit die deze mid-fi Onkyo al geeft op de Jamo's... Echt aangenaam verrast iedere keer ik er naar luister. De QED en VDH bekabeling zit er wel voor iets tussen denk ik.

Dank overigens Frits voor het compliment. Het zijn vintage accuphase toestellen die binnen men budget vielen. Heb er ook even over gedaan om dit alles bij elkaar te krijgen en eindelijk het geluid te krijgen waar ik zo lang naar op zoek was. Deze setup gaat overigens nooit nog weg.

Verstuurd vanaf mijn 2201116PG met Tapatalk


Frits Denon

Ik zit ook een beetje naar Accu's te kijken. Met de wappers mooi en ze moeten erg goed zijn. Maar of ik veel verschil ga merken t.o.v. mijn Denon's? Ben op een ander forum een topicover Accu's aan het volgen om een beter idee te krijgen. Het kriebelt wel... :wink:
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

Nostra



Citaat van: Frits Denon op december 10, 2022, 16:42:58
Ik zit ook een beetje naar Accu's te kijken. Met de wappers mooi en ze moeten erg goed zijn. Maar of ik veel verschil ga merken t.o.v. mijn Denon's? Ben op een ander forum een topicover Accu's aan het volgen om een beter idee te krijgen. Het kriebelt wel... :wink:

Ik kan me wel bij de denons een Geluidsbeeld vormen.

Het sterkte aan de accuphases voor mij persoonlijk zijn de heel uitgesproken micro details en mits een volledige accuphase combinatie een licht warme doch neutrale klank. Ook in het hoog een klein klein beetje meer voorwaards.

Wat ik zeer veel lees is dat de denons een zeer relaxte sound hebben. Daar waar de accuphase dus wat meer voorwaarts klinkt maar alles behalve vermoeiend, integendeel.

Om een voorbeeld te geven, sluit er een Klipsch op aan en je zegt van huh? Dit klinkt voor geen meter. Dus ze zijn ook wat te tam voor hoorn speakers.

Ik weet niet hoe accuphase op jouw prachtige elacs zou klinken ook niet Frits. Dat is te testen.

Voor mij persoonlijk (heb al 3 sets gehoord met deze combinatie overigens) is b&w vanaf de nautilus reeksen het ideale huwelijk met accuphase. En bij accuphase wordt iedere versterker op een 800 getest.

Je kan het eigenlijk een beetje vergelijken met een Klipsch en een McIntosh. Is ook zo een combinatie die enorm veel gemaakt wordt.

Vraagje naar jouw toe overigens Frits, waarom zou je upgraden naar accu's als je al de hoogste van Denon hebt? Gewoon het upgrade virus of zin in iets anders?

Verstuurd vanaf mijn 2201116PG met Tapatalk


Frits Denon

Jouw vraag: Ik heb destijds bij de stap naar de Denon's een flinke verbetering gemerkt in controle van de speakers. Met name in het laag. Ik vraag mij af of je dat ook gaat merken bij een stap naar Accuphase.

Grofweg kijk ik altijd naar het gewicht van de oudere versterkers. De Accuphase hebben ook een flink gewicht, zegt iets over de voeding, die heel belangrijk is bij de oudere versterkers. Geeft stabiliteit. Mijn Denon's wegen ook iets van 24 kg.

Het is dus meer kijken of het nog beter kan. Maar ook het uiterlijk van de Accuphase kan mij erg bekoren. Doet mij denken aan mijn vroegere Marantz 140 eindtrap.
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

Nostra



Citaat van: Frits Denon op december 10, 2022, 17:30:03
Jouw vraag: Ik heb destijds bij de stap naar de Denon's een flinke verbetering gemerkt in controle van de speakers. Met name in het laag. Ik vraag mij af of je dat ook gaat merken bij een stap naar Accuphase.

Grofweg kijk ik altijd naar het gewicht van de oudere versterkers. De Accuphase hebben ook een flink gewicht, zegt iets over de voeding, die heel belangrijk is bij de oudere versterkers. Geeft stabiliteit. Mijn Denon's wegen ook iets van 24 kg.

Het is dus meer kijken of het nog beter kan. Maar ook het uiterlijk van de Accuphase kan mij erg bekoren. Doet mij denken aan mijn vroegere Marantz 140 eindtrap.

Hangt er vanaf hoe krachtig je je versterker wilt. Ik weet niet juist hoeveel Watt de elacs hebben. Maar alleszins wat ik ervaren heb met de P6 en de cdm7 NT's speakers was geweldig. De accuphases wringen je speakers gewoon uit in hun kunnen zonder sloppy te gaan klinken en met een enorme overtuiging.

Voor mij persoonlijk gaat de stap van Denon naar accuphase wel nog een verbetering zijn. Zeker qua soundstage, detaillering en scheiding van de instrumenten.

Qua uiterlijk tja... Ikzelf heb een zwak voor wappers. Zeker bij accuphase, McIntosh en luxman

Verstuurd vanaf mijn 2201116PG met Tapatalk


Frits Denon

De spec's van de FS 249.3:


Impedantie: 4 Ohm
Minimale impedantie: 3,0 Ohm bij 120 Hz
Gevoeligheid: 90 dB, gemeten bij 2,83 volt (amp output) op 1 meter
Belastbaarheid: nominaal 200W, muziek 250 Watt
Aanbevolen versterkervermogen: 30 – 400 Watt
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

Nostra

Citaat van: Frits Denon op december 10, 2022, 22:06:25
De spec's van de FS 249.3:


Impedantie: 4 Ohm
Minimale impedantie: 3,0 Ohm bij 120 Hz
Gevoeligheid: 90 dB, gemeten bij 2,83 volt (amp output) op 1 meter
Belastbaarheid: nominaal 200W, muziek 250 Watt
Aanbevolen versterkervermogen: 30 – 400 Watt
Mooie speakers qua specs Frits.

Heb je zelf al enig zicht op welke accu's je zou willen hebben.

Verstuurd vanaf mijn 2201116PG met Tapatalk


Frits Denon

Nee, eigenlijk nog niet. Qua uiterlijk hoef ik geen digitale aflezing van het volume en vind ik de knopjes in het zicht wel zo mooi. Met een dekseltje ervoor is het net een Denon AV, vind ik niet mooi.

Maar qua types en vermogen? Nog geen idee. Zal dan sowieso een occasion worden.
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

Emiel77

Citaat van: Nostra op december 10, 2022, 16:07:50
Is de bedoeling dat ie nog een gans leven meegaat he Emiel [emoji6]

het is een 1200, moet goed komen met jouw goede zorg :-D
Marantz PM8006 | Marantz ND8006
Technics SL-1210GR | Ortofon Concorde Century
Quadral Signum 70 | Quadral Qube CS10
Apple Mac mini M2 | Apple iPad Pro M1
AudioQuest DragonFly Cobalt
Sennheiser HD 660S | Sennheiser Momentum 3
LG 55" Oled C1 | Apple TV 4K

Nostra

Citaat van: Frits Denon op december 10, 2022, 22:32:55
Nee, eigenlijk nog niet. Qua uiterlijk hoef ik geen digitale aflezing van het volume en vind ik de knopjes in het zicht wel zo mooi. Met een dekseltje ervoor is het net een Denon AV, vind ik niet mooi.

Maar qua types en vermogen? Nog geen idee. Zal dan sowieso een occasion worden.
Een 406 of een 407 lijken mij best wel goede oplossingen.

Een 406v is dan weer net iets minder.

Verstuurd vanaf mijn 2201116PG met Tapatalk


Nostra

Citaat van: Emiel77 op december 10, 2022, 22:41:19
het is een 1200, moet goed komen met jouw goede zorg :-D
Klopt volledig

Overigens de audio Technica vm95sh is volledig geïnstalleerd nu. Zat er met het blote oog al voor 95% op [emoji41]. Het grote voordeel van vroeger nog cartridges gestoken te hebben zonder tool op een sl1200. Indertijd de gekende Stanton al500.

Verstuurd vanaf mijn 2201116PG met Tapatalk


Emiel77

Nice.
En ja de Stanton elementen, ken ze nog wel :-D

Heb je de AT ook al kunnen luisteren?
Marantz PM8006 | Marantz ND8006
Technics SL-1210GR | Ortofon Concorde Century
Quadral Signum 70 | Quadral Qube CS10
Apple Mac mini M2 | Apple iPad Pro M1
AudioQuest DragonFly Cobalt
Sennheiser HD 660S | Sennheiser Momentum 3
LG 55" Oled C1 | Apple TV 4K

Nostra

Citaat van: Emiel77 op december 15, 2022, 20:23:18
Nice.
En ja de Stanton elementen, ken ze nog wel :-D

Heb je de AT ook al kunnen luisteren?
Binnen een week en half a 2 weken Emiel. Heb dan vakantie en dan kan de Technics even mee verhuizen naar mijn ouders.

Ben er echt benieuwd naar.

Zou zeer graag eens een MC element ook testen op de Technics op termijn.

Oja en @Frits Denon ook eens een setje elacs

Verstuurd vanaf mijn 2201116PG met Tapatalk