De set van Voorn

Gestart door Voorn, november 12, 2017, 11:46:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Samro

Citaat van: The Good Son op april 20, 2020, 22:18:46
Samro, je hebt gewoonweg betere oren dan ik  :wink:
Nee hoor anderen hier in huis hoorden dat dat ook wel  ( en hebben niks met audio). Want al snel kwam de vraag of ik weer wat veranderd had met mijn set.

Voorn

Afgelopen donderdag is er bij mij thuis een elektricien geweest om een nieuwe groep voor mijn audio te realiseren en dit liep wel een beetje anders als verwacht.
Het eerste waar we achter kwamen was dat de audio en koelkast niet op dezelfde groep zaten en dat we eigenlijk meteen wel wisten dat het geluid wat de koelkast veroorzaakt dus ook niet opgelost ging worden met een extra groep.
Verder was mijn meterkast  blijkbaar niet helemaal goed opgebouwd en miste er een aardlek schakelaar volgens de monteur, ik vond dat wel belangrijk dus die is nu gemonteerd.
Het gevolg hiervan was wel dat er in mijn kast geen plek meer was voor een extra audio groep, waarop de elektricien met een alternatief kwam. Hij stelde voor om de groep van de schuur te gebruiken om een apart stopcontact voor mijn audio te maken, op deze manier heb ik het toch op een aparte groep waardoor ik de woonkamer ontlast.
Nu ben ik erg tevreden over mijn stroomvoorziening, maar ik zat nog steeds met het probleem!
Aangezien Geoffrey ook met een soortgelijk probleem gezeten heeft heb ik hem om advies gevraagd en ben bij dat ik dat gedaan heb. Hij heeft zijn probleem opgelost met een netfilter en dat wou ik ook gaan proberen. Geoffrey had er nog een geschikt filter liggen en heeft deze aan mij gegeven, mijn dank is groot!
Vervolgens meteen aan de slag gegaan en het filter tussen het stopcontact en de koelkast geplaatst.
Gisteren meerdere films gekeken en niks meer gehoord, nu wil ik het nog niet helemaal van de daken schreeuwen na een dag, maar het lijkt allemaal top in orde!
Ik ben erg blij met de hulp die ik gehad heb, wat een leuk forum dit!


Verstuurd vanaf mijn SM-T550 met Tapatalk

PM8005, Sr6015, UD7007, Bluesound Vault2,  Nvidia Shield Pro
Front Kef XQ5, Surround KefXQ3, Center XQ2C, Heights Q compact, Subwoofer Rel HT1510

geoffreyvanvugt

Eigenlijk gaan de credits met deze filter oplossing naar forumlid Maus.
Die heeft mij in eerste instantie advies hierover gegeven.

Maar ik vind het fantastisch dat het ook bij jou gelukt is. :yes: hello

Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

pameijer

Ik lees dit met grote interesse  :roll: . Welk filter is het dat je gebruikt hebt?

Wil eigenlijk ook wel een aparte groep voor mijn audio, maar zit nog te dubben hoe ik die extra stroomkabel van de meterkast naar de stopcontacten krijg. Officieel mag je niet 2 groepen door een PVC-buis laten lopen.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

xander32

Tof 👍🏻

Citaat van: Voorn op april 27, 2020, 10:49:31
Afgelopen donderdag is er bij mij thuis een elektricien geweest om een nieuwe groep voor mijn audio te realiseren en dit liep wel een beetje anders als verwacht.
Het eerste waar we achter kwamen was dat de audio en koelkast niet op dezelfde groep zaten en dat we eigenlijk meteen wel wisten dat het geluid wat de koelkast veroorzaakt dus ook niet opgelost ging worden met een extra groep.
Verder was mijn meterkast  blijkbaar niet helemaal goed opgebouwd en miste er een aardlek schakelaar volgens de monteur, ik vond dat wel belangrijk dus die is nu gemonteerd.
Het gevolg hiervan was wel dat er in mijn kast geen plek meer was voor een extra audio groep, waarop de elektricien met een alternatief kwam. Hij stelde voor om de groep van de schuur te gebruiken om een apart stopcontact voor mijn audio te maken, op deze manier heb ik het toch op een aparte groep waardoor ik de woonkamer ontlast.
Nu ben ik erg tevreden over mijn stroomvoorziening, maar ik zat nog steeds met het probleem!
Aangezien Geoffrey ook met een soortgelijk probleem gezeten heeft heb ik hem om advies gevraagd en ben bij dat ik dat gedaan heb. Hij heeft zijn probleem opgelost met een netfilter en dat wou ik ook gaan proberen. Geoffrey had er nog een geschikt filter liggen en heeft deze aan mij gegeven, mijn dank is groot!
Vervolgens meteen aan de slag gegaan en het filter tussen het stopcontact en de koelkast geplaatst.
Gisteren meerdere films gekeken en niks meer gehoord, nu wil ik het nog niet helemaal van de daken schreeuwen na een dag, maar het lijkt allemaal top in orde!
Ik ben erg blij met de hulp die ik gehad heb, wat een leuk forum dit!


Verstuurd vanaf mijn SM-T550 met Tapatalk

NB

Fijn dat het is opgelost. Ik heb ook iets dergelijks gedaan.
Een groep waar alleen de schuur en het toilet opzitten gebruikt voor mijn audio.
Tv en pc's zitten gewoon op de wcd's .
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

Voorn

Citaat van: geoffreyvanvugt op april 27, 2020, 12:12:32
Eigenlijk gaan de credits met deze filter oplossing naar forumlid Maus.
Die heeft mij in eerste instantie advies hierover gegeven.

Maar ik vind het fantastisch dat het ook bij jou gelukt is. :yes: hello
Dan blijkt maar weer dat het forum werkt.
Dank daarvoor!

Verstuurd vanaf mijn HTC U Ultra met Tapatalk

PM8005, Sr6015, UD7007, Bluesound Vault2,  Nvidia Shield Pro
Front Kef XQ5, Surround KefXQ3, Center XQ2C, Heights Q compact, Subwoofer Rel HT1510

Voorn

Ik weet het nummer van het filter niet meer zeker, ik dacht dat het schaffner 10.06 was, maar ik denk dat dat Maus of Geoffrey van Vught dat wel weten.
Wat betreft dat ik een losse groep voor audio heb is dat mijn stereokast naast de meterkast staat en daardoor kon ik dmv een gat door de muur een stopcontact in de meterkast plaatsen waarin ik het stekkerblok van de audio kan prikken. Daardoor heb ik niet 2 groepen in 1 pijp.

Verstuurd vanaf mijn HTC U Ultra met Tapatalk

PM8005, Sr6015, UD7007, Bluesound Vault2,  Nvidia Shield Pro
Front Kef XQ5, Surround KefXQ3, Center XQ2C, Heights Q compact, Subwoofer Rel HT1510

pameijer

Okay bedankt, als ik op schaffner 10.06 zoek krijg ik nog best veel verschillende types. @maus of @geoffreyvanvught ?

EDIT: hey, mentioning werkt niet meer?
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Voorn

Dit was het filter wat ik gebruikt heb.

Verstuurd vanaf mijn HTC U Ultra met Tapatalk

PM8005, Sr6015, UD7007, Bluesound Vault2,  Nvidia Shield Pro
Front Kef XQ5, Surround KefXQ3, Center XQ2C, Heights Q compact, Subwoofer Rel HT1510

pameijer

Top! Ga ik er eentje bestellen.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

geoffreyvanvugt

Citaat van: pameijer op april 27, 2020, 22:01:57
Top! Ga ik er eentje bestellen.

Lees het net pas maar idd dat zijn de betreffende filters
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

pameijer

Citaat van: Voorn op april 27, 2020, 19:46:17
Dit was het filter wat ik gebruikt heb.

Verstuurd vanaf mijn HTC U Ultra met Tapatalk
Ik heb hem binnen, exact dezelfde. Klopt het dat je de aardedraden samen (van zowel stopcontact als de koelkast) aan de PE Line verbinding monteert?
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

geoffreyvanvugt

Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

Voorn

Ik ben weer lekker aan de knutsel geweest, want mijn heights waren niet helemaal naar het zin.
Mijn doeken van de speakers waren niet geweldig wit meer en ik wou het oplossen met een witte spuitbus.
Toen ik de roosters verwijderde drong tot mij door dat het rooster 75% ijzer was met enkele gaatjes en dat kan nooit het maximale geluid naar buiten gooien, dat was ook meteen duidelijk na de eerste film die ik speelde zonder rooster ervoor.
Aangezien ik de zwarte aanblik zonder roosters niet waardeer en ik liever die heights wit en wat minder opvallend aan het plafond wil hebben hangen ben ik met de dremel aan de gang gegaan en heb het grootste deel van het rooster verwijderd en daarna de doeken vervangen waardoor het geheel naar mijn zin geworden is.

Het volgende punt waar ik mee aan de gang ga is mijn bluesound op een keurige manier in mijn cd rek zetten. Vanwege ruimtegebrek heb ik hem nu verplaatst naar mijn meterkast met een signaal kabel van 4 meter, dit is een prima Monster kabel maar 4 meter is ver en had vernomen dat 1,5meter zo'n beetje de max is zonder signaal verlies tussen versterker en bron. Wanneer ik hem verplaats naar mijn cd rek red ik het met ongeveer een meter.

Is er misschien iemand die wat betreft (te veel) afstand met dit misschien zwakke signaal kan onderbouwen? Ik ben niet een kabel gelover in de zin van gevlochtenwerk of zilver ofzo, ik vind wel dat het een kwaliteitskabel moet zijn in de zin van afgeschermt en voorzien van goede pluggen omdat ik dit wel degelijk zie als het compleet maken van mijn set.

Verstuurd vanaf mijn SM-T550 met Tapatalk

PM8005, Sr6015, UD7007, Bluesound Vault2,  Nvidia Shield Pro
Front Kef XQ5, Surround KefXQ3, Center XQ2C, Heights Q compact, Subwoofer Rel HT1510