De set van KoenSUA, 6 jaar later

Gestart door KoenSUA, oktober 09, 2016, 10:46:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Zep

Citaat van: Brutus op oktober 11, 2016, 17:05:09
Mooie retro set hoor, die had ik niet op die leeftijd  :wink:

Jij had zeker meer zoiets toen je jong was, Brutus...en dan 2 voor het stereo effect?  clown1

*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

KoenSUA

Sjoek, jup. Ah, gaaf!

Dankje Brutus :)

Net de 1040 aangesloten.
Helaas werkt hij nog niet helemaal. Aux wou hij niet pakken van de televisie, maar ik vermoed dat dit aan de tv zelf ligt.
Echter als ik de tuner gebruik speelt hij alleen af op de rechter speakers en bromt hij links. Zet ik de balance links dan wel heel zacht... Maar even kijken wat het is morgen, misschien wel een kabel niet helemaal goed...

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk


Brutus

Citaat van: Zep op oktober 11, 2016, 19:37:59
Jij had zeker meer zoiets toen je jong was, Brutus...en dan 2 voor het stereo effect?  clown1



Wat zei je, ik kan je niet zo goed verstaan  :-D. Ik kan dan wel van '69 zijn maar niet van 1869  :-D
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

xander32

Ow, ik dacht meer aan zoiets


sjoek

Citaat van: KoenSUA op oktober 11, 2016, 21:18:36
Sjoek, jup. Ah, gaaf!

Dankje Brutus :)

Net de 1040 aangesloten.
Helaas werkt hij nog niet helemaal. Aux wou hij niet pakken van de televisie, maar ik vermoed dat dit aan de tv zelf ligt.
Echter als ik de tuner gebruik speelt hij alleen af op de rechter speakers en bromt hij links. Zet ik de balance links dan wel heel zacht... Maar even kijken wat het is morgen, misschien wel een kabel niet helemaal goed...

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Je gebruikt koptelefoon uitgang op tv? Dan moet je op de tv vaak het geluid van die uitgang nog instellen inderdaad.

En wat betreft het geluid bij de tuner wil soms beetje contactspray ook wonderen doen :roll:
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Brutus

Citaat van: xander32 op oktober 12, 2016, 06:45:59
Ow, ik dacht meer aan zoiets



Ik had een iets andere hoed, voor de rest aardig in de buurt  :-D
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

jrm

Leuke set Koen!

Maar met dit vintage apparaten is het noodzakelijk om een service beurt te laten geven.
Er zitten een paar goede techneuten hier op het Forum die daar heel goed in zijn, mogelijk dat zij je verder kunnen helpen met de 'pootjes'.

Vel plezier met je Marantzen.

KoenSUA

Gebruik inderdaad de koptelefoon uitgang.Zal vanavond nog even wat proberen.

Het probleem is gevonden, iets wat ik eigenlijk al had kunnen vermoeden omdat het stereo lampje ook niet brand... Het ligt aan de 104. Ik laat de 104 echter pas volgend jaar reviseren, want mijn pakketje met een 2238 black (met nieuwe elco's) ligt bij de buren :)

De 1040 en 5220 spelen trouwens nog wel lekker voor ongereviseerde apparaten. Zit (en lig) al een uurtje te luisteren  naar Guns N' Roses...

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk


Marvin

Ach ja, als er niets echt kapot is speelt het uiteraard gewoon. Al zal een opfris beurt buiten technische zekerheid, ook wel wat klankmatige verbeteringen opleveren.



Als dit lampje gaat branden wordt het echt tijd voor een beurt, was volgens de automonteur bij m'n auto ook het geval.

KoenSUA

Inderdaad, totaal mee eens. Revisies staan volgend jaar op de planning. Straks even de 2238 ophalen. Morgen komt een 5120 binnen.

Zo lampje is wel handig... :')

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk


Brutus

Citaat van: marvin op oktober 12, 2016, 17:17:19
Ach ja, als er niets echt kapot is speelt het uiteraard gewoon. Al zal een opfris beurt buiten technische zekerheid, ook wel wat klankmatige verbeteringen opleveren.



Als dit lampje gaat branden wordt het echt tijd voor een beurt, was volgens de automonteur bij m'n auto ook het geval.

:schater: :schater:
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

KoenSUA



Kleine familie uitbreiding.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk


sjoek

De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

KoenSUA

Dank. Het klinkt ook nog goed :yes:


Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk


sjoek

Citaat van: KoenSUA op oktober 13, 2016, 21:40:45
Dank. Het klinkt ook nog goed :yes:


Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Dat is uiteraard het belangrijkste  :-D veel luisterplezier er van.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.