Tweaken..... zal het uiteindelijk toch nog goed komen?

Gestart door KayaRahnee, mei 24, 2015, 14:34:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

KayaRahnee

Citaat van: pameijer op september 19, 2015, 14:05:19
De warmte van weleer is ook bij B&W wel verdwenen. Gelukkig maar, wat mij betreft, maar ik begrijp heel goed dat veel mensen daar wel van houden. Met mijn ProAC's Response D15 heb ik eigenlijk nooit een schel hoog ervaren, alles was mooi in balans. Maar als ze je niet bevallen, gewoon verkopen en verder zoeken naar speakers die jou en je ruimte passen. Ik heb mijn ProAC's ook verkocht, met pijn in mijn hart, echt waar, was er aan verknocht. Maar bij mij was het of op tijd verkopen of wachten tot de kinderen ze slopen.
Je zou nog 's andere buizen kunnen proberen, maar meestal zit schelheid in de tweeter, of het filter. Wellicht ben jij er ook gevoelig voor. Je zou eens kunnen gaan luisteren naar Harbeth's. Ook zou je ProAc kunnen mailen en vragen of er een ribbon tweeter ipv de silk dome in gemonteerd kan worden.

Ouder type Magnepan speakers heb ik ook geprobeerd, deze deden het erg goed op mijn PrimaLuna buizenversterker.
Harbeth staat gepland, zal hier aan huis een demo krijgen.

Ik geloof best dat andere buizen een kleine invloed kunnen hebben op de klank, maar twijfel er sterk aan dat zo'n ingreep voldoende verandering zal brengen, evenals andere kabels en andere fine tuning ingrepen. 
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

KayaRahnee

#31
Citaat van: pameijer op september 19, 2015, 14:05:19
De warmte van weleer is ook bij B&W wel verdwenen. Gelukkig maar, wat mij betreft, maar ik begrijp heel goed dat veel mensen daar wel van houden.

Mijn omschrijving van "warme klank":
De bedoeling om de klank zo weinig mogelijk te kleuren en zo natuurlijk mogelijk weer te geven.


Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

KayaRahnee

Vervolg van het verhaal .....
De gevolgen van het ongeluk blijven mij achtervolgen ...... het niet actief zijn sinds ruime tijd heeft geleid tot een frozen shoulder, deze is momenteel behandeld d.m.v. een infiltratie (distentie) = gel / cortisone / water vaccin.
Verder kinesitherapie en thuis oefenen.
Operatie zal volgen indien situatie niet verbeterd.
Tot zover .....

Verder met de wens om de klank hier te verbeteren.
Intussen ligt de vloer ruimte tussen installatie en luisterplek ongeveer volledig dicht met langpolig vloerkleed.
Buizen in mijn versterker ook allemaal vervangen, gaf een ander, beter geluidsbeeld.
Echter het hoog blijft me te fel / schel.
Ik heb beslist om de ProAc speakers te verkopen.
Op mijn speaker vervanglijstje staan momenteel Harbeth, B&W en Jean Marie Reynaud speakers.
Vooral naar die laatste ben ik op zoek, meer bepaald de oudere versies van de Offrande.
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.


KayaRahnee

Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

KayaRahnee

Nieuw demo setje hier:
Master Persuader speakers op Pathos Classic Remix versterking.

De Master Persuader ....... meesters in live weergave en niet alleen dat ...... natuurgetrouwe weergave, groot podium (ik noem het maar allemaal zoals ik het ervaar hé) veel controle en rust.
Geen enkele keer heb ik tot nog toe vervelend gepiep van mijn trommelvliezen kunnen waarnemen, wat bij de andere combinaties die ik reeds heb gehoord vaak wel het geval was.
Echt mooi om Candy Dulfers saxofoon te horen presteren zoals het hoort.
Natuurlijk is niet alles perfect ...... de bassen mogen nog wat meer controle hebben, maar ik moet toegeven dat het me niet stoort.

Zijn de Masters de oplossing in mijn zoektocht naar gewenste (warme) klank? ..... jazeker, in acht genomen dat ze matchen met de versterker en dat doen ze op de Pathos zeker wel voor wat betreft de klankweergave, maar ik twijfel wel over de power.
Eerst een paar dagen de Master Pathos combi heerlijke klanken mijn huiskamer laten insturen om daarna de PrimaLuna als vergelijk in te zetten ..... ben benieuwd.
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Vinyl_Fuchs

Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.


KayaRahnee

Die Masters zijn zeker toppertjes.
Ben benieuwd hoe ze presteren op de PrimaLuna, zal die genoeg power hebben ..... ik zal het moeten ondervinden.
Maar voorlopig blijft de Pathos aan de Presuaders, kwestie van eerst nog wat te genieten van deze mooie combi.
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Zoldar

Heb een set master 3 en prima luna dialogue bij chattelin audio. Dat vond ik geen fijne combi. Te vlak, geen dynamiek.  Maar de luisterkamer was ook behoorlijk groot.

Twede keer was het met mijn huidige graaf gm50. Die liet de masters wel zingen. Kleinere kamer dat wel. Maar  voor mijn smaak is het hoog te afzijdig, te smooth. Muziek mag soms best spetteren naar mijn smaak.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

KayaRahnee

Citaat van: Zoldar op december 07, 2015, 21:24:57
Heb een set master 3 en prima luna dialogue bij chattelin audio. Dat vond ik geen fijne combi. Te vlak, geen dynamiek.  Maar de luisterkamer was ook behoorlijk groot.
Twede keer was het met mijn huidige graaf gm50. Die liet de masters wel zingen. Kleinere kamer dat wel. Maar  voor mijn smaak is het hoog te afzijdig, te smooth. Muziek mag soms best spetteren naar mijn smaak.

Sprankelend mag voor mij, zolang ik er maar geen irritante pieptonen van in mijn gehoor orgaan krijg.
Liever wat smooth dan te upfront voor mij.
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

KayaRahnee

Citaat van: KayaRahnee op december 07, 2015, 17:41:54
Nieuw demo setje hier:
Master Persuader speakers op Pathos Classic Remix versterking.

De Master Persuader ....... meesters in live weergave en niet alleen dat ...... natuurgetrouwe weergave, groot podium (ik noem het maar allemaal zoals ik het ervaar hé) veel controle en rust.
Geen enkele keer heb ik tot nog toe vervelend gepiep van mijn trommelvliezen kunnen waarnemen, wat bij de andere combinaties die ik reeds heb gehoord vaak wel het geval was.
Echt mooi om Candy Dulfers saxofoon te horen presteren zoals het hoort.
Natuurlijk is niet alles perfect ...... de bassen mogen nog wat meer controle hebben, maar ik moet toegeven dat het me niet stoort.
Zijn de Masters de oplossing in mijn zoektocht naar gewenste (warme) klank? ..... jazeker, in acht genomen dat ze matchen met de versterker en dat doen ze op de Pathos zeker wel voor wat betreft de klankweergave, maar ik twijfel wel over de power.
Eerst een paar dagen de Master Pathos combi heerlijke klanken mijn huiskamer laten insturen om daarna de PrimaLuna als vergelijk in te zetten ..... ben benieuwd.

Na lang beluisteren / beoordelen ...... de Master Persuader blijven hier wonen.
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Ronald38

als reactie op je schouder---> belgie deurne-->orthopedisch centrum > dr decrerque...   ja ik moet al 3 jaar 3 tot 6 maanden in een rev centrum in nederland, omdat operen geen functie meer heeft, verdomme ze gewoon, maar in nederland begon het met een onschuldig subluxatietje en deden ze niets aan , na 4 jaar naar belgie en het meteen erin,maar dan komt het nooit meer goed,ook met pennen vastzetten zou geen functie hebben. Frozen shoulder weten ze idd wat de oorzzak is en gaat meestal na 6 maanden spontaan weg, maar de kennis in med is beroerd laag...en altijd fysio eerst..tetwijl ik juist vrel trainde, maar fysio is lastig als je schoudet niet op zijn plek ligt en het beide schoudets zijn....

Maar wat speakers betreft ..dat luisteren is leuk in een winkel, maar je hebt er weinig aan.  Ik hem de cm10s2 ook getest,maar bij meer volume ging hij toch met zijn bas en hoog de mist in,bij poulissen in de onbwetkte kamer.
De sonus faber venere 2.5 bleef helde, maar logisch als je de bas niet echt heb... Wel nu de 3.0 goedkoop grhad,
maar als nergens een equaliser op zit, is het puur, maar uk heb mijn mackie mengpaneel, welke analoog is met een aansluiting naar pc, maar dat klinkt duidelijk prettiger. En er zit gewoon een goedkoop crossover in met kleine ferriet spoeltjes, 3 bip condensatoren en wat cermet.


Heb je niet gewoon teveel gedempt??/ verkeerde frequenties. Of je bpuwt een passieve preamp, met een paar warme dales(in hoeverre een weerstand warm kan zijn...).  Tja een met een variac is beter maar, beetje duur om te testen, of leen er een.  gr rich

KayaRahnee

Citaat van: Ronald38 op juli 05, 2016, 01:41:58
als reactie op je schouder---> belgie deurne-->orthopedisch centrum > dr decrerque...   ja ik moet al 3 jaar 3 tot 6 maanden in een rev centrum in nederland, omdat operen geen functie meer heeft, verdomme ze gewoon, maar in nederland begon het met een onschuldig subluxatietje en deden ze niets aan , na 4 jaar naar belgie en het meteen erin,maar dan komt het nooit meer goed,ook met pennen vastzetten zou geen functie hebben. Frozen shoulder weten ze idd wat de oorzzak is en gaat meestal na 6 maanden spontaan weg, maar de kennis in med is beroerd laag...en altijd fysio eerst..tetwijl ik juist vrel trainde, maar fysio is lastig als je schoudet niet op zijn plek ligt en het beide schoudets zijn....
Maar wat speakers betreft ..dat luisteren is leuk in een winkel, maar je hebt er weinig aan.  Ik hem de cm10s2 ook getest,maar bij meer volume ging hij toch met zijn bas en hoog de mist in,bij poulissen in de onbwetkte kamer.
De sonus faber venere 2.5 bleef helde, maar logisch als je de bas niet echt heb... Wel nu de 3.0 goedkoop grhad,
maar als nergens een equaliser op zit, is het puur, maar uk heb mijn mackie mengpaneel, welke analoog is met een aansluiting naar pc, maar dat klinkt duidelijk prettiger. En er zit gewoon een goedkoop crossover in met kleine ferriet spoeltjes, 3 bip condensatoren en wat cermet.
Heb je niet gewoon teveel gedempt??/ verkeerde frequenties. Of je bpuwt een passieve preamp, met een paar warme dales(in hoeverre een weerstand warm kan zijn...).  Tja een met een variac is beter maar, beetje duur om te testen, of leen er een.  gr rich

20 Januari is mijn schouder geopereerd door dr. pr. Debeer in Pellenberg (afdeling van UZ Gasthuisberg Leuven / België).
Mobiliteit is goed tot zeer goed, echter ondervind ik nog wel last in de vorm van lokale pijn en/of reactie pijn.
Voor de verzekering is het een opgeloste zaak, na operatie ben je voor hen genezen, klaar.... maar ik laat het daar niet bij.

M.b.t. de muziek:
Er is hier zeker niet teveel demping, achter de luister ruimte is er nog wel een pijnpunt in de vorm van reflectie, er word nog een meting uitgevoerd.
Zoals reeds vermeld is de speakerkeuze gemaakt, deze keer niet over een nacht ijs gegaan, een dealer uit België (Wijnegem) geeft superservice en de speakers hebben hier ruim 5 maanden gestaan vooraleer een beslissing te hebben genomen.
Momenteel worden de Persuaders aangestuurd door een demo Pathos versterker, later word deze terug vervangen door mijn eigen PrimaLuna DiaLogue Two.
Voorlopig zal die laatste een duo vormen bij de Masters, op termijn voorzie ik nog wel een versterker wissel.

Hmmm, wou hier een paar foto's plaatsen maar dat wil niet lukken.
Dan maar zonder....
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Maurice

Citaat van: Zoldar op december 07, 2015, 21:24:57
Heb een set master 3 en prima luna dialogue bij chattelin audio. Dat vond ik geen fijne combi. Te vlak, geen dynamiek.  Maar de luisterkamer was ook behoorlijk groot.

Twede keer was het met mijn huidige graaf gm50. Die liet de masters wel zingen. Kleinere kamer dat wel. Maar  voor mijn smaak is het hoog te afzijdig, te smooth. Muziek mag soms best spetteren naar mijn smaak.
Dan waren de speakers underpowered. Heb ze iets van 15 jaar geleden eens gehoord op een classé voor/eind combinatie en dynamiek genoeg. Sterker nog, het geluid sprak mij zo aan dat ik de Scan-Speak Reference monitoren ben gaan bouwen, die ligt klankmatig heel dicht tegen de master 3 (zelfde mid, bijna gelijke tweeter. De Reference monitor heeft een type hoger, namelijk de revelator tweeter). Hoog is niet smooth en kan zeker spetteren!
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude