Pre-amp probleem PM8003?

Gestart door jrdejong, oktober 28, 2013, 09:59:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

SB_Marantz

#30
Citaat van: jrdejong op november 06, 2013, 13:16:29
Ik zie in het circuit scheme allemaal punten die A-GND heten en bij de connectoren aan de achterkant van de amp het gebruikelijke teken voor aarde.

Had ik maar een vak moeten leren.

En al die punten hangen aan het chassis.....ground dus.
V/elco's hangen ook voor een helft aan ground...
RCA busjes (in en outputs) aan de achterzijde ook.............signaal en ground kant.
Pak maar een interlink.....ook weer signaal en ground kant.
Meet maar eens met de multimeter dan is het je direct duidelijk......

Je had naar de meeting moeten komen, had je me met vragen kunnen bestoken.  :-D
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

jrdejong

IDD dat was een goed plan geweest  :-D
Er komen vast nog volgende meetings? Misschien ga ik maar eens voorzichtig wat met een multimeter proberen. Als er ergens rook uit komt doe ik iets verkeerd toch?  :angel:
Where the hell was Biggles when you needed him last saturday?

SB_Marantz

Heb er al een stuk of 10 op mijn conto staan, de grootste was met 45 man..........deze was voorlopig even de laatste.

Rook je Drum?  :-D

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

jrdejong

Kan ik me voorstellen als je ze thuis over de vloer krijgt allemaal. Had niet door dat het op persoonlijke titel was. Leuk initiatief! Ik rook helemaal niet, dus dan denk ik toch dat het de versterker zal zijn  redface
Anyway, dank voor de educatie over aarding. Zolang ik een van de polen van mijn multimeter bij het chassis hou zal ik niet snel iets verkl*ten lijkt me dan.
Where the hell was Biggles when you needed him last saturday?

jrdejong

Nog steeds geen reparatie  :no:
Onderdeel moet kennelijk van andere planeet komen  nopompom
Where the hell was Biggles when you needed him last saturday?

jrdejong

Krijg ook geen hoogte van wat er nu precies vervangen gaat worden, maar krijg de indruk dat het om een complete printplaat gaat. Bij repareren denk ik altijd nog aan iets met een soldeerbout, maar ja ..  :|
Where the hell was Biggles when you needed him last saturday?

jowa

Je moet zo'n pre-amp board meer zien als een moederboard of een insteekkaart van een PC, ook gezien het gebruik van schakel IC's.
Als met het board wat is wordt deze ook vervangen en (meestal) niet gerepareerd.

Als er veel IC's dicht op elkaar zitten, heb je kans dat deze schade oplopen door er met een soldeerbout in de buurt te komen.
Door het complete board te vervangen geeft Marantz weer garantie.

Zelf zou ik in dit geval liever een nieuw board hebben dan dat ze er met een soldeerbout in lopen te harken.


thanatos

Citaat van: jowa op november 14, 2013, 10:47:09
Je moet zo'n pre-amp board meer zien als een moederboard of een insteekkaart van een PC, ook gezien het gebruik van schakel IC's.
Als met het board wat is wordt deze ook vervangen en (meestal) niet gerepareerd.

Als er veel IC's dicht op elkaar zitten, heb je kans dat deze schade oplopen door er met een soldeerbout in de buurt te komen.
Door het complete board te vervangen geeft Marantz weer garantie.

Zelf zou ik in dit geval liever een nieuw board hebben dan dat ze er met een soldeerbout in lopen te harken.

Als je een kundig persoon hebt en een uitgeruste werkplaats kan het goed gedaan worden. Echter tegenwoordig wordt er veel geswapped vanwege de lage kosten.

Ik heb dit werk nog gedaan in de tijd dat een deftige laptop in guldens iet met vier '0' koste. Daar repareerden we zoveel mogelijk en werden weer als spare parts ingezet.

jrdejong

Citaat van: jowa op november 14, 2013, 10:47:09
Je moet zo'n pre-amp board meer zien als een moederboard of een insteekkaart van een PC, ook gezien het gebruik van schakel IC's.
Als met het board wat is wordt deze ook vervangen en (meestal) niet gerepareerd.

Als er veel IC's dicht op elkaar zitten, heb je kans dat deze schade oplopen door er met een soldeerbout in de buurt te komen.
Door het complete board te vervangen geeft Marantz weer garantie.

Zelf zou ik in dit geval liever een nieuw board hebben dan dat ze er met een soldeerbout in lopen te harken.
Ik begrijp je punt. De verschillende borden zitten ook met flat ribbon connectoren aanelkaar volgens mij. Ook gezien de opmerkingen van SB_Marantz en anderen over het tegenwoordige tinwerk is het misschien fijn om dan maar een nieuw bord er in te zetten. De versterker valt gezien zijn leeftijd wel buiten de garantie trouwens. Enne ... wachten is niet leuk  :wink:
Where the hell was Biggles when you needed him last saturday?

jrdejong

Citaat van: thanatos op november 14, 2013, 13:03:47
Als je een kundig persoon hebt en een uitgeruste werkplaats kan het goed gedaan worden. Echter tegenwoordig wordt er veel geswapped vanwege de lage kosten.

Ik heb dit werk nog gedaan in de tijd dat een deftige laptop in guldens iet met vier '0' koste. Daar repareerden we zoveel mogelijk en werden weer als spare parts ingezet.
Those were the days  :lol:
Ik hoop dat de lage kosten ook doorvertalen naar lage reparatiekosten  :wink:
Where the hell was Biggles when you needed him last saturday?

JohnWx

Citaat van: jrdejong op november 14, 2013, 13:45:16
Those were the days  :lol:
Ik hoop dat de lage kosten ook doorvertalen naar lage reparatiekosten  :wink:

lage kosten = lage reparatie kosten  8-) slechte combi
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

jrdejong

#41
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!  pompom pompom pompom

Hij is weer thuis, de PM8003  hello

Input IC is vervangen. Met echt uit- en insoldeer werk zelfs. Materiaalkosten 20 euro. Kan ik niks van zeggen, maar een IC kost volgens mij geen drol. Afijn. Arbeidsloon 50 euro lijkt me alleszins redelijk en dan nog 21% voor Den Haag. Nou, hebben die ook es wat. De klacht is in ieder geval verholpen!

PM6003 uit meubel gegooid, PM8003 erin geschoven en eerst eens een paar plaatjes op de draaitafel gelegd  :yes:

Zo ken ik hem weer  :kwijl: Het is weer leuk om een plaat op te zetten en het klinkt allemaal weer zoals het hoort  :yes: (nou ja, volgens wat ik gewend ben dan he?)

Ben net een klein kind zo blij.  hello
Where the hell was Biggles when you needed him last saturday?

jrdejong

#42
Even naar binnen gekeken....



De boosdoener??



Het staat weer te spelen  pompom

Where the hell was Biggles when you needed him last saturday?

bas focal marantz

#43
ZEER INTRESSANT , ik zie geen plaatjes maar krijg wel dit in beeld .
Geef fff je gebrukersnaam en wachtwoordt kan ik je plaatjes ook zien  violent1

JohnWx

19% we zitten al op 21%  :-)



ga weg met je webspace
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.