Filmgeluid via receiver beter??

Gestart door Actionhost, mei 10, 2013, 11:49:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

AndreC

Citaat van: Actionhost op mei 10, 2013, 16:54:15
De nieuwe 1504 wellicht een betaalbaar alternatief....(449 euro)

Marcel van hchifi gaf eerlijk in de mail toe nadat ik gevraagd had of ik verbetering qua stereo wilde dat ik minimaal moest denken aan een stereoversterker van minimaal €1000.
Geeft dus aan dat de sr7007 echt geen verkeerd apparaat is.
Hij zei, wil graag geld verdienen maar geef liever goed advies.
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

AndreC

Citaat van: Actionhost op mei 10, 2013, 16:59:45
Dat denk ik ook, maar vergeet niet dat ik de fronts via de Pearl Lite zal aansturen (want ik beschouw als een betere versterker dan de NR1504).

Zou op zich alleen om de center gaan en het gemak van de hdmi inputs (en kan 24 bit streamen zag ik, nice to have)

Ooohhh dan is het een ander verhaal natuurlijk. Dan is de nr1504 zeker voldoende.
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

Actionhost

#32
Citaat van: AndreC op mei 10, 2013, 17:05:21
Ooohhh dan is het een ander verhaal natuurlijk. Dan is de nr1504 zeker voldoende.

Nee precies, de 1504 beschouw ik zeker niet als vervanger voor de Lite als het gaat om stereo (daar waar de 7007 dat idd meer dan prima wel kan)

Maar voor louter de center en hdmi lijkt de 1504 me prima.

(en heb ik nog budget als er een fraaie demo of tweedehands PM15s2 LE langskomt  :wink:)
PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213

AndreC

Citaat van: Actionhost op mei 10, 2013, 17:19:05
Nee precies, de 1504 beschouw ik zeker niet als vervanger voor de Lite als het gaat om stereo (daar waar de 7007 dat idd meer dan prima wel kan)

Maar voor louter de center en hdmi lijkt de 1504 me prima.

(en heb ik nog budget als er een fraaie demo of tweedehands PM15se LE langskomt  :wink:)
Ja zo blijf je bezig.  hello
Ik heb besloten om het voorlopig zo te laten zoals het is.
De Dali's zijn lekker los aan het komen dus ben tevreden.
Cd's ga ik toch niet aan beginnen, en voor streaming zou de na7004 geen verbetering zijn.
Dus rest mij niks om het zo te houden.
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

Actionhost

#34
Citaat van: AndreC op mei 10, 2013, 17:24:47
Ja zo blijf je bezig.  hello
Ik heb besloten om het voorlopig zo te laten zoals het is.
De Dali's zijn lekker los aan het komen dus ben tevreden.
Cd's ga ik toch niet aan beginnen, en voor streaming zou de na7004 geen verbetering zijn.
Dus rest mij niks om het zo te houden.

Ik blijf mezelf wijsmaken dat als ik eenmaal de PM15 LE heb ik echt tevreden ben haha. De SA15 le staat er ook zo eenzaam bij. Zie foto....het verschil in formaat....de LE 'dissed' de Pearl Lite ook een beetje  :lol:

En dan een 1504tje (of zo) erbij en klaar ben ik (voorlopig  :evil:).

En jouw set, met de behoeften die je hebt zoals geen cd's, is ook meer dan goed zo.

PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213

JohnWx

Citaat van: Actionhost op mei 10, 2013, 16:59:45
Dat denk ik ook, maar vergeet niet dat ik de fronts via de Pearl Lite zal blijven aansturen (want ik beschouw als een betere versterker dan de NR1504) via pre out. En de Sonos blijft gewoon via de SA15 en Pearl Lite gaan en de CD speler natuurlijk ook gewoon rechtstreeks in de Lite.

Zou dus op zich echt alleen om de center gaan bij films (en tv) en het gemak van de hdmi inputs tov van de DB930 (en kan ook 24 bit streamen zag ik, nice to have)

Een 5,6 of 7007 lijkt zo'n overkill voor alleen die functie.

Vind ik ook die overkill en is die mooie smalle perfect

Wat was argument van Marcel ? ligt er ook aan wat en welk niveau je hanteert is het een verschil tussen de Konig en de QS of tussen een SA15 tegen een SA11  :wink:

En veel mensen zijn over die DAC wel te spreken


Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Actionhost

Citaat van: John Wx op mei 10, 2013, 21:38:37

En veel mensen zijn over die DAC wel te spreken

Welke dac bedoel je dan?
PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Actionhost

Citaat van: John Wx op mei 10, 2013, 22:13:38
NA7004

Maar kan de NA7004 dan ook een center aansturen? Heeft deze ook een pre out voor de fronts?

Het streamen vind ik niet zo interessant want dat doet de Sonos, op 24 bit na, ook prima.

Oftewel, waarom is de NA7004 een alternatief voor een NR of SR receiver?
PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213

AndreC

#39
Citaat van: Actionhost op mei 10, 2013, 22:16:28
Maar kan de NA7004 dan ook een center aansturen? Heeft deze ook een pre out voor de fronts?

Het streamen vind ik niet zo interessant want dat doet de Sonos, op 24 bit na, ook prima.

Oftewel, waarom is de NA7004 een alternatief voor een NR of SR receiver?
Nee, de na7004 is een streamer wat dab+ extra heeft tov de nr, je kunt er dus geen speakers op aansluiten.
Je zou hem ook als DAC kunnen gebruiken ivm de ingangen die hij heeft.
CS4398 is de DAC, geen verkeerde, toch zei Marcel van hchifi dat ik er niet op vooruit ging.
Dus de DAC en eindtrappen en andere zaken wat er mee te maken hebben van de sr7007 zijn echt niet slecht.
Heeft ook 2 maanden geduurd voordat ik het besefte.
Lezen lezen en mezelf wat gek maken ben ik er nu achter dat 7007 buiten cd's afspelen een soort alleskunner is.
Jou PM pearl lite heeft dezelfde DAC als de na7004.

Als ik jou was zou ik gewoon de nr1504 of nr1604 nemen, ben je klaar.
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

JohnWx

wil je 5.1 gaan nemen of gewoon 2.0 met optie's voor digitale dingen etc.
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

AndreC

Citaat van: John Wx op mei 11, 2013, 02:00:59
wil je 5.1 gaan nemen of gewoon 2.0 met optie's voor digitale dingen etc.

Hij wil stereo behouden maar wil aanvulling voor surround, dat is tenminste wat ik begrepen heb.

Ik zelf heb achteraf spijt van de surround keuze.
Blijkt dat ik 95% muziek nu luister.
Had beter het geld van de sub en de surroundspeakers nog betere fronts kunnen kopen, en wat ik betaald heb voor de 7007 kunnen besteden voor een stereo versterker.

Maar goed, wist toen niet beter, en vind zonde om nu de overstap te maken, verlies ik veel te veel geld mee.
Voor nu ben ik zeker tevreden wat de 7007 icm dali Zensor 7 in stereo presteert.
En wat ook een beetje stoort is dat er nu 2 speakers aan de muur hangen, gezien onze inrichting is het een lelijk aanblik  violent1
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

Actionhost

#42
Citaat van: AndreC
Nee, de na7004 is een streamer wat dab+ extra heeft tov de nr, je kunt er dus geen speakers op aansluiten.

Jou PM pearl lite heeft dezelfde DAC als de na7004.

Nee dat dacht ik dus ook al dat je op de 7004 geen speakers kan aansluiten. Daar heb ik dus weinig voor mijn doel

En mijn Pearl Lite heeft helemaal geen dac hoor. Het heeft namelijk geen enkele digitale ingang, alleen maar analoge (niet ongebruikelijk voor een stereo versterker). Ik gebruik, zoals je in mijn handtekening kunt zien, de DAC van de PM15se2 voor mijn Sonos. En die heeft idd de cs4398 DAC.

Citaat van: AndreCHij wil stereo behouden maar wil aanvulling voor surround, dat is tenminste wat ik begrepen heb.

En inderdaad lijkt er een misverstand te zijn bij sommigen, maar jij zegt het goed Andre.

Ik zoek geen streamer of iets dergelijks want doe ik naar tevredenheid met de Sonos. Maar louter een eenvoudige receiver voor aansturen center (en wellicht ooit rears) en de handigheid van de HDMI aansluitingen.

Al het stereowerk blijf ik via de Pearl Lite doen (of wellicht de PM15s2 LE in de (nabije) toekomst). Ook aansturen fronts bij surrond blijft uiteraard via deze versterker lopen (via pre out receiver en power amp direct functie).

Dus 1504 of gebruikte 1403 meer dan prima voor die functie.

En als ik jou was zou ik het voorlopig ook gewoon bij de 7007 houden. Damn fine machine!!
PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213

AndreC

Klopt wat je zegt, dat van die DAC was van de sa.
Het stukje wat ik gelezen had was een gezamenlijke test.
Haalde dus 2 dingen door elkaar, sorry.  :oops:
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

AndreC

Citaat van: Actionhost op mei 11, 2013, 09:50:26
En als ik jouw was zou ik het voorlopig ook gewoon bij de 7007 houden. Damn fine machine!!

Ach wie weet komt wel iemand met een voorstel voor een interessante ruil.
We wachten wel af, voor nu zeker genieten van de sr7007.
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.