Set Van Stadium III ,SR 8012 & Melody x

Gestart door Stadium III, januari 26, 2009, 17:36:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marvin

Tja, mooi spul. Heb de vorige setup natuurlijk niet gehoord. Maar op de specs, foto's en gevoel afgaand lijkt me dit een behoorlijk brute en betere film ervaring dan voorheen. Vind het altijd wel lekker klinken dat Klipsch geweld.

xander32

#571
M&G Stadium III


Heden veels te vroeg en met veels te mooi weer, vertrokken richting `t Zuiden :?.
Op de planning stond een M&G in Huize Stadium. Maar nu weer @home, na enkele rondes vlees schroeien op de bbq, kan ik vermelden dat `t het allemaal waard was :yes: ;

Ook de overige twee gasten waren voor mij bekenden, al meerdere keren heb ik het genoegen gehad hen te treffen. De sfeer was dan ook al direct weer super relaxed. En dat kwam mede door het gastheerschap van de set-eigenaar, die naast ons gasten, ook z`n hond voorzag van twee worstenbroodjes ... Dat beestje heeft vast ook een topdag gehad :-D.


De set van Stadium III, waarvan de nickname is terug te voeren op z`n voorgaande subwoofer, staat hier in dit draadje reeds duidelijk beschreven, dat ga ik niet herhalen. Echter wel, hoe ik deze set heb ervaren;

De set ging coulant om met alle beluisterde soorten muziek, ongeacht diens opnamekwaliteit. Met digitale radio van Ziggo was het net zo genieten als met een cd van Maria Mena of Muse. Ik begrijp nu ook volkomen waarom Stadium III nog niet heeft toegetreden tot de stream-gemeenschap.

Maar waarin de set echt uitblinkt is het ht-geweld. En dat geweld mag je gerust letterlijk nemen; super dynamisch (zowel grove als fijne dynamiek), loeistrak en gedetailleerd met bassen om bang van te worden. Bruut HB. En toen de eigenaar vertelde wat deze potente set speakers heeft gekost, nam de bewondering voor hetgeen ik zojuist had ervaren, alleen maar verder toe.

Ik heb sets die het veelvoud van deze hebben gekost, vele malen minder horen presteren dan deze van Stadium III. Voor mij weer het bewijs, dat je met enig verstand van zaken, met relatief weinig middelen, een indrukwekkende set kan opbouwen. En dat is een groot compliment aan diens eigenaar!


Stadium III nogmaals dank voor jouw goede zorgen en samen met de overige heren dank voor de gezellige dag. En je weet; de deur staat voor jou open in `t Land van Maas & Waal.

WilliamB

Vandaag een luisterbezoek gehad bij Rob. Bij binnenkomst merkte ik gelijk zijn nieuwe Klipsche op. Wat zien deze er brut uit. Rob heeft al zijn luidsprekers vervangen, inclusief zijn sub door hetzelfde merk wat zeker ten goede komt bij het ht geluid. Alles is goed afgestemd, en wat komt daar een kracht uit HB. Is toch een van de beste sets op ht gebied die ik heb mogen beluisteren. notworthy

Ook zet de set bij stereo een breed mooi beeld neer. Alle instrumenten kan je aanwijzen en is alles goed in balans. Het laag is bij sommige cd's iets te veel van het goede, maar dat kan natuurlijk ook komen door de opname.

Ook bevond ik mij vandaag in een leuk gezelschap, Rob en Robert. Gepraat over van alles en nog wat onder het genot van M&M's, Brabantse worstenbroodjes, koffie, fris enz. enz.

Rob het was weer een gezellige middag en bedankt voor je gastvrijheid. Robert en Rob bedankt voor jullie gezelligheid. En zeker tot de volgende keer.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

TurboMarco

Zo te lezen moet ik ook weer eens naar Tilburg  :yes:

En Rob ,ik denk dat de Beyma's best wel te vergelijken zijn met de Klipsch die jij hebt ,maar dat hoor je Zondag wel .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

xander32

Aanrader Marco  :yes: al zal het bij kou ook niet behelpen zijn.


Citaat van: TurboMarco op augustus 31, 2015, 10:39:39
Zo te lezen moet ik ook weer eens naar Tilburg  :yes:

En Rob ,ik denk dat de Beyma's best wel te vergelijken zijn met de Klipsch die jij hebt ,maar dat hoor je Zondag wel .

Rob46

#576
Afgelopen zondag was het dan zover; samen met moeders de vrouw naar Tilburg. Voor mij omdat ik een luistersessie bij Rob (Stadium) had, en voor vrouwlief omdat die deze trip naar Tilburg mooi kon combineren met een bezoekje aan een 'oud' studie vriendinnetje. Zo was dat dus mooi geregeld  :yes:

Na een warm ontvangst bij Rob de set eens aanschouwd. Pracht van een Marantz AV Receiver SR7005 en een dijk van een alleseter Marantz UD5005), ook van Marantz. De speakerbezetting is compleet van Klipsch. Erg leuk dat ik William en Robert een hand kon drukken, inmiddels voor mij geen onbekenden meer. Het was voor mij overigens al weer een tijdje geleden dat ik in een heuse thuisbioscoop te gast was. Volgens mij was de laatste bij William. Persoonlijk is een thuisbioscoop niet mijn ding, maar eerlijk is eerlijk, dit is een beleving. Ik begreep van de kenners dat de ontwikkelingen door gaan, ondanks het feit dat de thuisbioscoop misschien haar hoogtepunt heeft gehad. En welnu, dan de set....

De set gaf een meest direct, sprankelend geluid met een goede scheiding der kanalen in stereo setting. Details worden voldoende de huiskamer in getoedelidokied. Ik moest wel even wennen aan het onderste laag. Deze werd goed aangezet, dat was iets wat ik niet echt gewend was. Uhhh Rob, speelt de sub mee? Nee, puur natuur, alles uit de vloerstaanders. Knap dat deze speakers dit kunnen bereiken, met uiteraard het akoestisch aspect niet uit het oog te verliezen.

Tussen de muziek en stukjes film door kwamen er worstenbroodjes op tafel, iets waar ik niet zo gek op ben, vandaar dat ik als eerste er al snel twee op had. Ik geloof dat William en Robert dit niet in de smiezen hadden!?

Waarvoor de set uiteindelijk voor bedoeld is, films beleven, is wat mij betreft gisteren ruimschoots waargemaakt. Wat een geluidsdruk, wat een dynamiek en wat een hoog volume zonder vervorming is haalbaar. Pffffffff, dit is echt een film beleven. Stiekum dacht ik steeds 'nee, niet uitzetten, net zo'n spannend stuk'. Je wilt blijven kijken, niet alleen omdat de film goed was, nee, de totale beleving, uhhh bioscoopbeleving was daar. Ik zat er middenin, hoorde links en rechts de effecten, een ware sensatie, zeker op hoog volume (arme buren). Soms was het schrikken, volgens mij doet de set dan wat hij moet doen. De combinatie van Marantz, Klipsch en Sharp is een goede, een hele goede match.

Rob, bedankt voor jouw gastvrijheid, lekkernijen en beleving van muziek en films!

En zo, na de vrouw opgehaald te hebben, begon de reis terug naar het Amersfoortse. Ik heb nog lang de effecten van The Transformers na horen galmen.........prachtig.......

Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

lo

Leuke reviews van deze M&G bij onze Rob. Is hem wel toevertrouwd  :-D
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

WimPeu

Citaat van: lo op augustus 31, 2015, 20:37:51
Leuke reviews van deze M&G bij onze Rob. Is hem wel toevertrouwd  :-D

:gp:  Ik heb de set te kort gehoord voor een goede review maar lang genoeg om helemaal te begrijpen wat de gasten ervaren hebben. Heerlijk.  HB
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Stadium III

Marco en Linda zijn vandaag geweest was weer toppie  HB
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

TurboMarco

Yep was supergezellig  :yes:

En de KlipschĂ©n klinken lekker hoor  8-)
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

WimPeu

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

WilliamB

Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4