Set Van Stadium III ,SR 8012 & Melody x

Gestart door Stadium III, januari 26, 2009, 17:36:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

WilliamB

Ik ben bij stadium lll geweest om te ervaren wat Audyssey XT Pro doet.
Zit echt een verschil.
Geluid komt los, en klinkt erg goed.

Heb zelf een SR-7005 en laat dit zeker een keer doen, alleen nu even niet.
Je weet wel he, nieuwe tuin, vakantie enz enz.
Plus ik wil eerst wat dingen aanpassen aan mijn SET, voor dat ik deze laat inregelen.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

lo

Heel verstandig dat laatste, eerst de basis op orde en als dat goed is en op korte termijn niet meer aan wijzigingen onderhevig dan de XT pro
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Stadium III

Zo we zijn op Vakantie in Drente in zwiggele
Vlakbij Wim dus wie weet kunnen we daar eens een bakkie pakken  :-D
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

WimPeu

 hello Ja gezellig. Het weer is niet best maar  wordt woensdag weer beter.
Je hebt mijn nummer.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Stadium III

Gaat goedkomen

En als het mooi weer is kom je hier mee BBQen
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

WimPeu

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Stadium III

Ik zie dat er nu momenteel veel mensen het Audyssey gebeuren nog interesanter vinden
Nu ben ik vanaf 8 Aug weer thuis en heb mijn laaste week vakantie

Ik weet niet als er mensen intresse hebben om eens te komen luisteren naar de PRO versie
In mijn vakantie heb ik alle tijd  :-D
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Rha007

hmm, klinkt interessant. Ben pas sinds enige dagen een trotse bezitter van de sr7005, maar ben nog niet helemaal overtuigd van het geen audyssey doet. Na het instellen via audyssey, klonk het hele gebeuren bij mij nog al vlak. Heb toen het eea zelf handmatig bijgesteld, maar denk niet dat dit de bedoeling is.

Vlearmoes

En voor ie de reis naar Rob te ver is ??   misschien is de Achterhoek dichterbij en ben je welkom hier  :wink:
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Stadium III

Wimsel en fam zijn weer naar huis dus ben benieuwd ! :-D
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

WimPeu

Gisteren naar Tilburg geweest met vrouw en kinderen. Ja ja de M&G's worden steeds knusser.  :-D
Na een warm onthaal een lekker bakkie Senseo en een paar heerlijk bolletjes gingen de dames met de kinderen naar een kinderspeelparadijs in de buurt en hadden Rob en ik het rijk alleen.  :evil:

Eindelijk zou ik het veel besproken Audyssey Pro  systeem met eigen oren gaan horen. Mijn verwachtingen waren daarover inmiddels hoog gespannen.
We zijn begonnen met een aantal muziek DVD/Blu-Ray's. Vooral materiaal waar ik bekend mee ben. Dan is het vergelijk ook makkeler te maken met mijn eigen set. Na even aan het geluid gewend te zijn geraakt met een hele nette Heart – Live In Seattle DVD over naar een DVD die ik in mijn herinnering niet lekker uit mijn set krijg.  Phil Collins – Finally- The First Farewell Tour.  Maar hier afgezien het wat scherpe hoog in de fronts tijdens het intro van In The Air Tonight weer een mooie breed opgetrokken surround bubbel. In mijn herinnering was de stem van Phil bij mij een stuk scherper en meer centraal in het midden geplaatst. Ook een BR van Madonna waar zij Gibson Les Paul speelt even gedraaid waar het in mijn herinnering veel te scherp klonk in mijn set was het bij Rob heel goed in ballans. Nergens opdringerig en een hele mooie balans met een perfect geintegreede sub toevoeging. Kortom met muziek concert dvd's alles bijna perfect in balans.
Toen kort naar wat muziek CD's geluisterd. Daarin vond ik anderes dan de meeste andere bezoeker dat het in de dirct stand het mooiste klonk.  Met Audyssey aan werdt het mij te vlak en met Audyssey dynamic aan was het in mijn ioren gewoon een stereo set met een EQ ertussen. Niks mis mee maar niet mijn keuze.

Ten slotte hebben we de BR Prince Of Persia in zijn geheel bekeken. De surround ervaring is dan helemaal top en weer komt het woord netjes in mij op.
Dat is ook meteen het grote verschil tussen de set van Rob en die van mij. Waar het bij Rob in mijn oren gecontroleerd en, misschien is vlak een verkeerde woordkeus, maar toch komt dat bij mij in gedachten, klinkt is het geheel bij mij thuis een stuk dynamischer. Nu hebben we dan ook allebei een totaal andere set staan. Tot aan de bekabeling aan toe hebben we geen een component gelijk. De Audyssey Pro heeft een bij Rob langdurig probleem met het laag in 1 keer opgelost. Dat was voor Rob al reden genoeg voor de Pro installatie. Bij Rob klonk het 2 jaar geleden al erg goed en nu misschien nog wel beter. Ik kan natuurlijk niet meer het geluid van toen in mijn hoofd halen maar weet gewoon dat ik toen erg onder de indruk was.
Na een heerlijke maaltijd (nasi nogwat)   :yes: zijn we snel richting huis vetrokken vanwege de wachtende huisdieren. Helaas kwamen we na een half uur rijden achter dat Barbara de telefoon van Rob in haar tas had (ik had haar nog zo gezegd: Beheers je kleptomanie :-D) maar de drang was blijkbaar te groot. Wij terug richting Tilburg en bij een Mcdonald restaurant bij Waalwijk stond Rob ons alweer op te wachten om zijn eigendom weer in ontvangst te nemen. Kortom een uur vertraging...Het is wat met die M&G's... shutup

Rob en Anouk ontzettend bedankt voor jullie gastvrij onthaal en alle verwennerij die jullie voor ons haden geregeld notworthy. Ook namens mijn vrouw en 2 kinderen die ook een prachtige dag hebben beleefd.


Epiloog:  :lol:
Bij thuis komst heb ik later nog snel weer een aantal DVD's BR's opgezet die ik bij Rob ook had gehoord. Omdat de klank van Rob zijn set nog vers in mijn geheugen zat kon ik zo goed en zo kwaad als dat dan nog gaat een vergelijk maken. Waar het bij Rob breed uit alle voor speakers komt heb ik heel anders een plaatsing in het midden. De hoge tonen in het intro van Phil Collins In The air Tonight zaten bij Rob echt l & R in de speaker maar kwamen bij mij alleen uit de center. Ik verbaasd als ik was mijn oor tegen de center aan gedrukt en wat schetst mijn verbazing? De center doet op dat moment helemaal niet mee :-o. De plaatsing van mijn fronts is door mijn stereo tic zodanig dat ik dat soort dingen gewoon strak in het midden heb. Ook de in mijn gedachten irritante stem van Phil en Madonna's gitaar bleken niet zo sterk als ik me bij Rob meende te heinneren. Zal misschien komen dat ik die DVD's nog niet weer gedraaid had sinds de laatste Audyssey meting. Het sub laag in bij Rob minder aanwezig en gecontroleerder. Bij mij gaat dat bij extreme scènes (Tron ed) net een tikkie te ver. Verbeterpunt #1 bij mij. Gaat eerst ook marmer onder.

Mijn conclusie:
Het gaat voorlopig geen Pro worden bij mij. Het zal bij mij thuis, als je er metingen en computer programma's op los laat, wel niet zulke mooie grafieken laten zien maar de beleving is er des te meer.
Uiteindelijk is het allemaal een kwestie van smaak maar ik krijg de indruk dat Pro je eigen smaak naar de achter grond drukt en een geluid uit het boekje neerzet. Het mag voor mij wel wat levendiger.


Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

xander32

Interessant en lekker leesbaar verslag Wim, toppie :yes:.
Jouw ervaring betreft stereo met verschillende instellingen is voor mij heel herkenbaar :yes:.

Betreft verschil in set Rob - Wim: wat ook mee zal spelen is dat het huis bij Rob een massieve bunker betreft en ik het idee bij Wim hebt dat de gehele woning meedoet tijdens een film :-D.

Sander.

TurboMarco

Leuk verslag Wim  :yes:

En wanneer het om persoonlijke smaak gaat is er geen sprake van beter of slechter maar gaat er vooral om wat men mooi vind .
De 808 heeft trouwens de Multi-EQ en de 1007 heeft de Multi-EQ XT ,misschien dat je daar wat mee kan ?
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

lo

Mooi verslagje van een leerzame en leuke dag gemaakt Wim. En zo zie je maar...... over smaak valt nog steeds niet te twisten.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

WimPeu

Citaat van: Marco op augustus 13, 2011, 11:47:47
Leuk verslag Wim  :yes:

En wanneer het om persoonlijke smaak gaat is er geen sprake van beter of slechter maar gaat er vooral om wat men mooi vind .
De 808 heeft trouwens de Multi-EQ en de 1007 heeft de Multi-EQ XT ,misschien dat je daar wat mee kan ?

Het kan altijd beter. Zit als ik aan upgrade in mijn HT set denk al een tijd te twifelen tussen de Onkyo 5008 of de Marantz 7005. Heb er totaal geen haast mee en zal zeker nog even duren. De Pro mogelijkheid zou de doorslg kunnen zijn maar ben nog dteeds niet overtuigd.

Beter of slechter is ook zeer zeker niet de vraag. smaak daar gaat het dan nog om. Ik hou gewoon van druk. HB
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES