Set Van Stadium III ,SR 8012 & Melody x

Gestart door Stadium III, januari 26, 2009, 17:36:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Stadium III

En ?

Tha wat moet ik zeggen zit nog indubio
Gisteren middag de installatie opnieuw ingeregeld en wat film en muziek langs laten komen
Voor muziek kan ik zeggen dat het gaat,maar een 10 inch tegen 12 inch is wel een verschil waarin in de stadium III wel een voordeel mag geven :wink:
Dit is in snelheid,muziekaliteit,klank,dieptegang
Dan bij live concert komt de klipsch wel om de hoek kijken om er een meer live gevoel aan te geven,dat het dan een keer iets dicht loopt neem ik wel voor genoegen

De film kant is anders
Hierbij kan ik nu zeggen dat de klipsch het wint in het meer wow effect en spl
Toch had de stadium III zijn voordeel van low en high input op de manier waarin de installatie is ingeregeld, dit omdat met de Audyssey fronts op large gezet worden
Dit gaf het voordeel dat de mix op schijf ook meestal een bak laag naar L en R stuurt en dat kwam dan ook bij de subwoofer uit
Dit heb ik met de klipsch niet,is wel op te lossen door advanced crossover te veranderen in alle speakers vanaf 40 hz naar sub
Ik heb in wel in sommige stukken film dus dat ik het extreem laag wel iets mis maar goed dit word goed gemaakt op andere delen door de klipsch

Zoals nu mijn gedachte gangen zijn is de klipsch voor zijn geld een absolute no brainer en een sub die zeker wel zijn mannentje staat
Al moet ik dan bij muziek snelheid en diepte inleveren is daar denk ik met oog op de toekomst zeker mee te leven
Dit omdat wij alleen maar films kijken en de kids veel op Netflix zitten
Muziek is er wel maar dan alleen radio en dan meestal wel Anouk die het gebruikt
Voor mijnzelf gaat er de gedachte gang rond om de Stadium III te verkopen en nog 1 Klipsch erbij te zetten
Denk dat ik dan in dieptegang wel wat ga winnen

Verder is de twjfel er nog met de rest van de luidsprekers wat hiermee te gaan doen
Het vrouwke meenemen en naar Klipsch speakers gaan luisteren en dan zo zeker een film set neer te zetten of dit houden wat we nu hebben

Wil er wel ff bijzetten dat ik nog steeds de Stadium III een dijk van een subwoofer vind en dat deze in zeer veel punten zijn plus heeft,maar oog op plannen naar de toekomst met films minder is
Dit ook gezien als je de nieuwprijzen langs elkaar zet vindt ik het knap wat klipsch doet
Ik geef de Klipsch wat tijd want hij is net 3 maanden oud dus laat alles eens lekker warm draaien

Zal eens een peiling gaan doen op MP wat men voor de stadium III wil geven , bevalt me dit niet gaat ie niet weg en blijft ie in bezit

Foto's zal ik ff maken
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

WilliamB

#557
Zie ik daar een Tumbler op jou SUB  :yes:
Mooie foto's  notworthy
Mocht het alleen voor films zijn, heb je dan ook de SVS meegenomen in je vergelijk ?

Rob heb je een PM gestuurd.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4


WimPeu

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

audiof. zonder budget

Nunquam perfectum, Marantz PM-80, Marantz SA 8400
Set 1: Marantz SR7005, UD7006, Floating Cameleon Queen, Cameleon Melody, Cameleon Voice, 2x Klipsch KSW-10
Set 2: Pioneer VSX-LX52, BDP-LX52, 2x Pioneer S-71k, SS-LAC505ED , SS-LA500ED, BK-XXls400df

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Stadium III

De rel is ook weg

Nu hélemaal anders als de center binnen is verder inregelen en dan verslag
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Marvin


TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Marvin


Marvin