Even voorstellen

Gestart door Albert, juli 26, 2006, 12:01:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 10 gasten bekijken dit topic.

Vanhal

Ik had voor de 780's de zuilen 733i's, die klonken veel rijker, de 780's klinken iets minder rijk, maar zijn een stuk gedetailleerder. Ik vind de 780's erg fijn klinken op de pm80mk2, komt erg veel strak laag uit, wat vooral ook door de cd10 komt. Ik heb overigens de basreflex poorten dichtgestopt, anders klinken ze te boomerig bij bepaalde nummers. :)

Maurice

Die baspoorten dichtstoppen helpt dan wel ja. Heb zelf ooit de 780 gehoord op een Marantz set, en persoonlijk vond ik ze net wat te warm klinken. De Freedom's werden helemaal te warm.
Welke bekabeling heb je?
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Vanhal

Oehlbach speakerkabels en een monster interlink 300.
Ik hou wel van een warm geluid, zolang de speakers maar niet te veel kleur geven, en dat doen de 780's gelukkig niet.  HB

JK

Hoi, ik zal mezelf even voorstellen, ik ben John, ben 32.

M'n huidige set bestaat uit een Marantz pm80 II en een Marantz cd16, plus een Philips dvd963 SA vanwege het mooie dvd-beeld. Die laatste staat echter te koop. :)

Ik zit er ook over na te denken mijn cd16 te koop te zetten. Ik ben wel weer eens toe aan iets anders. ;) Op marktplaats staat een mooie Cyrus zet, een dad7 + een III. Wil op den duur ook opschakelen naar een pm17 versterker. 

Mooi forum dit! :)

SB_Marantz

Welkom op het Marantz forum John.

Als ik je een advies mag geven zou ik de CD-16 houden en een andere versterker kopen.

Een PM-17 heb ik slechts kort beluisterd en vergeleken maar helaas nog niet thuis.

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

JK

Ik sta altijd open voor advies. :)

Waarom vind je dat ik de cd16 moet houden? Ben benieuwd naar je mening daarover.

Ik zit inderdaad te denken om m'n set eens lekker te veranderen. De pm80 moet er uit, daar ben ik in ieder geval over uit. Een pm17 lijkt me een schitterend apparaat. Maar Cyrus lijkt mij ook erg mooi (nooit beluisterd overigens). De vormgeving trekt me erg aan.

mahansz

hallo JK,

ook welkom op het forum! 'k ben het met S.B.Marantz eens, die cd16 zou ik ook houden. Ik heb hem er half uurtje mee mogen stoeien en vond het een dijk van een cd-speler. Zeer solide gebouwd, betrouwbaar loopwerk en veel goeie onderdelen welke bovendien nog volop te krijgen zijn!
Tja, en dan de versterker: totaal niet objectief van mij, maar ik vind de pm17 een zeer fijne versterker hoor, heeft me nog nooit in de steek gelaten! (zie handtekening :-D )
Eigenaar Het Nieuwe audio - beeld & geluid integratie oplossingen

JK

Hoi Mahansz!
Ja, zo'n pm17 lijkt mij een machtig apparaat, heb er eigenlijk nog nooit naar geluisterd, maar ik denk dat ie klanktechnisch meer dan o.k. is. De cd16 is inderdaad een schitterende cdspeler, mooi gedetailleerd geluid, en inderdaad ontzettend solide. Ik ben er inderdaad niet helemaal over uit of ik hem weg moet doen, als ik zulke positieve reacties lees dan denk ik bij mezelf dat ik hem gewoon moet houden. De pm80 II zal wel een keer de deur uit moeten, daar ben ik op uitgekeken. Tijd voor iets anders. ;)

Andries van Aarsen

Hallo allemaal, ik zal mezelf even voorstellen. Ik ben Andries en ben 24 jaar oud. Zelf heb ik een SACD speler van Marantz, de Sa15s1 en een tuner van Marantz de st 4000. Deze tuner hoop ooit een keer te vervangen door een mooie vintage tuner zoals de 120. Verder ben ik nog bezig om alles van marantz te verzamelen.

Mvg.

Andries van Aarsen.

Paul

Welkom... hello...en hoop dat je veel input op het forum mag hebben.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

thom


Stadium III

Citaat van: Andries van Aarsen op mei 19, 2007, 19:38:26
Hallo allemaal, ik zal mezelf even voorstellen. Ik ben Andries en ben 24 jaar oud. Zelf heb ik een SACD speler van Marantz, de Sa15s1 en een tuner van Marantz de st 4000. Deze tuner hoop ooit een keer te vervangen door een mooie vintage tuner zoals de 120. Verder ben ik nog bezig om alles van marantz te verzamelen.

Mvg.

Andries van Aarsen.

Welkom op het forum !

Wij hopen dat je hier veel mag leren en afleren ! :-P

Suc6

Stadium III
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

TurboMarco

Ik heet jullie allen welkom en wens ieder veel plezier op het Marantzforum
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)