Set van Wim (nieuwe woning)

Gestart door WimPeu, februari 09, 2009, 17:49:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

xander32

Citaat van: WimPeu op december 23, 2009, 23:33:32
Soms heb je dat. Opeens dat gevoel van...ik weet het niet, was dit nou slim??... Had het ook toen ik mijn net gereviseerde PM-80SE had verkocht, maar die kwam niet meer in de verkoop terug dus jammer maar helaas.

Een muziek zaak in Emmen had de koper weten te overtuigen dat hij beter af was met een set 714V. Omdat ze de 816V te veel voor zijn PM6001 vonden. Toevallig hadden ze nog een set 714V in de winkel staan. Ik heb de verkoper nog geadviseerd om een betere versterker te kopen en de 816's te houden maar nee de winkel heeft gewonnen.

Bij dezelfde winkel heb ik al 2 jaar een set Monster speaker kabel  in bestelling staan. Na 2 maal gebeld te hebben waar de kabels bleven bleef het stil. Nooit meer taal noch teken van vernomen. Top zaak met zeeer deskundige mensen. Zal de naam maar niet noemen hier.
De meest verrassende "aankoop" van 2009 :-D maar ik kan er mij helemaal in vinden :wink:.


Sander.

WimPeu

Dat dacht ik wel Sander.. :-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

drees62

#332
Welkom (weer) bij de Focal-club  hello hello pompom


Misschien is het te overwegen om eens een keer een setje W&M Audio LS-01 luidsprekerkabels te proberen.
Bij mij geeft dit geen enkele scherpte en kun je urenlang onvermoeid luisteren. Op het HT-forum werd deze kabel al vergeleken met Virtual Dynamics van bijna € 1.000. Nu ken ik deze kabel niet maar als de helft al klopt is het nog genoeg.
De W&M is op Ebay.de veelal te "winnen" vanaf een eurootje of 60.

http://cgi.ebay.de/HighEnd-LS-Kabel-W-M-AUDIO-LS-01-2x2-5m_W0QQitemZ230414766644QQcmdZViewItemQQptZAudio_Zubeh%C3%B6r?hash=item35a5ca5234

WimPeu

Ik heb nu al weer een tijdje Supra Classic 6.0 kabels en ben daar eigenlijk zeer tevreden over. (alleen die kleur  nopompom). De stugheid van W&M heeft mij doen besluiten om de RCA's en HDMI's weg te doen, niet de klank. Zijn die speakerkabels van W&M ook zo stug??
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

drees62

Citaat van: WimPeu op december 24, 2009, 21:33:57
Ik heb nu al weer een tijdje Supra Classic 6.0 kabels en ben daar eigenlijk zeer tevreden over. (alleen die kleur  nopompom). De stugheid van W&M heeft mij doen besluiten om de RCA's en HDMI's weg te doen, niet de klank. Zijn die speakerkabels van W&M ook zo stug??

I know, ik heb powercords van Supra. Gelukkig klinken ze (veel) beter dan dat ze er uit zien en zitten ze aan de achterkant  :lol:
LS-01 is inderdaad best stug en van formaat tuinslang, maar wel makkelijk een bochtje om te leiden. Ik heb ze met de vorkpluggen verbonden met de Focals en banaanpluggen in versterker. Dan blijven ze prima op hun plaats en ze zien er echt fantastisch uit. Is dus prima te doen en voor mij is het tot nu toe de beste match gebleken. Ik had daarvoor Kimber 4PR (vond ik te analytisch) en de vd Hull CS-122 (beetje rommelig in het laag, maar wel een hele goede kabel voor het geld)

Misschien moeten we eens een keer een kabel shootout doen, kom ik wel met de handel naar Drenthe  :-P

Dennis E36

Wim,

Hoe presteert de Onix t.o.v. de Focals? Ben je er al een beetje uit?
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

Marantz 81

jij weet ook niet wat je wilt  :lol:  :wink:  ben je er al een beetje uit welke speaker je beter vindt ?  en wat zijn de verschillen , om de speakers goed te beoordelen beide speakers eerst diverse nummers die je goed kunt zonder subwoofer luisteren en daarna met subwoofer  :yes:

Dennis E36

Citaat van: Marantz 81 op december 27, 2009, 11:56:51
jij weet ook niet wat je wilt  :lol:  :wink:  ben je er al een beetje uit welke speaker je beter vindt ?  en wat zijn de verschillen , om de speakers goed te beoordelen beide speakers eerst diverse nummers die je goed kunt zonder subwoofer luisteren en daarna met subwoofer  :yes:

Muziek luisteren met sub :?
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

Marantz 81

waarom niet  :roll: als die maar goed afgesteld staat en van zelfde kwaliteit is en snel genoeg is  :wink:

xander32

Citaat van: Marantz 81 op december 27, 2009, 12:07:10
waarom niet  :roll: als die maar goed afgesteld staat en van zelfde kwaliteit is en snel genoeg is  :wink:
stupid Afstelling is het sleutelwoord en idd. moet de sub snel en droog genoeg kunnen spelen.

Sander.

Marantz 81

daar gaan vele uren inzitten ,en soms kan de de kleinste verstelling van de phase of afkap frequentie het al maken of breken  pompom versterker die de sub aanstuurt moet heel krachtig zijn en 1 / 0,5 ohm stabiel zijn  :wink:

xander32

Citaat van: Marantz 81 op december 27, 2009, 12:12:22
daar gaan vele uren inzitten ,en soms kan de de kleinste verstelling van de phase of afkap frequentie het al maken of breken  pompom versterker die de sub aanstuurt moet heel krachtig zijn en 1 / 0,5 ohm stabiel zijn  :wink:
Stelt niets voor: daar haal je onze expert Stadium III voor in huis :-D.

Sander.

Dennis E36

#342
Oke, dat het KAN zou goed kunnen :-D.

Ik ben wat dat betreft van mening: Stereo (2ch) is zonder sub :yes:

Ik kan me voorstellen dat je met monitor speakers een sub (nodig) hebt voor het (sub)laag. Bij gewone staande luidsprekers lijkt het mij in veel gevallen overkill aan bass...
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

xander32

Citaat van: Dennis E36 op december 27, 2009, 12:32:41
Oke, dat het KAN zou goed kunnen :-D.

Ik ben wat dat betreft van mening: Stereo (2ch) is zonder sub :yes:

Ik kan me voorstellen dat je met monitor speakers een sub (nodig) hebt voor het (sub)laag. Bij gewone staande luidsprekers lijkt het mij in veel gevallen overkill aan bass...
Ik heb even de sub ook highlevel aangesloten gehad t.b.v. het stereo: ik vond het met mijn fronts en in mijn ruimte geen meerwaarde, geen zinvolle toevoeging. Maar ik kan mij daarenetegen ook voorstellen dat een goed afgeregelde sub in een specifieke ruimte(groot) wel een goede toevoeging kan zijn :yes:.

Maar ik krijgt het komende jaar Rob aka Stadium III op visite: allicht dat hij mij nog van gedachten kan laten veranderen :roll:.


Sander.

WimPeu

#344
Zo, ik ben er weer. Net wakker  :-D Heb gisternacht en vannacht tot 03:00 uur zitten luisteren. Lekker op volume. Ik krijg het idee dat de Onix speakers nu ook een beetje ingespeeld raken. Het is een demo set maar volgens mij waren ze nog niet goed ingespeeld.

Ik heb de eerste vanond veel tijd besteed aan de juiste plaatsing. Steekt nogal nauw met deze set. Ook heb ik mijn granieten tegels weer van stal gehaald wat ook naar mijn mening meer stabieliteit gaf. Op 2e kerstdag heb ik even een vloerkleed opgehaald. Wou ik al langer (staat zo mooi schat :evil:') akoestiek is nu ook beter. Je merkt het al gewoon als je in de kamer praat.

Ik heb me menig maal verbaasd over de heerlijke bas weergave. De luisterpositie (sweetspot) is wel belangrijker geworden. De Focal s geven een breder bas geluid weer maar wat minder met tact zeg maar. De Onix doen het wat chiquer. Moeilijk uit te leggen. Het miden en hoog gebied is voor mij de sterke kant van de Onix. Michael Bublé - It's Time heb ik vooral als referentie gebruikt. Mooie CD die ook nog eens erg goed klinkt. Het hoog van de Focal s viel me meteen weer op. Als de Focal s weer op front komen moet ik met kabel tweaks het hoog gaan aan pakken want dat blijft voor mij de reden van twijfel over deze speakers.

Moet nu gaan eten geloof ik maar ik kom er even op terug.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES