CD 5003 geeft één map te veel aan

Gestart door jank, juli 01, 2010, 18:28:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jank

Prima in mijn sas met deze nieuwe CD 5003.
Echter, het valt mij op, dat de speler telkens 1 map meer aangeeft in de display, dan er werkelijk op het schijfje staan. :roll:
Als er 9 mappen op het schijfje staan, dan vermeldt het display 10. En er is geen sprake van submappen o.i.d.
Of is dit een bekend verschijnsel?

JohnWx

Citaat van: jank op juli 01, 2010, 18:28:39
Prima in mijn sas met deze nieuwe CD 5003.
Echter, het valt mij op, dat de speler telkens 1 map meer aangeeft in de display, dan er werkelijk op het schijfje staan. :roll:
Als er 9 mappen op het schijfje staan, dan vermeldt het display 10. En er is geen sprake van submappen o.i.d.
Of is dit een bekend verschijnsel?

vast een logische verklaring voor heb dat ook in de auto
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

jank

Dank voor je reaktie, dan laten we het zo.
Of we moeten iets in de logica over het hoofd zien, kan zomaae met dit weer, pfff. :-P

Dennis E36

Dit is inderdaad op mijn Pioneer DEH-77MP in de auto ook. Is het bij jouw CD5003 dan de eerste werkelijke map op de cd op de speler als map 2 weergegeven wordt?
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

jank

Geeft gewoon aan in de display Folders 10 aan en als ik vervolgens ga navigeren, dan telt die gewoon 9 mappen, die er ook daadwerkelijk opstaan. Map 1 wordt gewoon als map 1 weergegeven.
Even dacht ik, als er in een map 9 submappen staan, dat de speler dan 9 submappen telt en de map waarin deze submappen zich bevinden, maakt totaal 10.
Maar dat is niet aan de orde.

Dennis E36

Citaat van: jank op juli 01, 2010, 20:52:27
Geeft gewoon aan in de display Folders 10 aan en als ik vervolgens ga navigeren, dan telt die gewoon 9 mappen, die er ook daadwerkelijk opstaan. Map 1 wordt gewoon als map 1 weergegeven.
Even dacht ik, als er in een map 9 submappen staan, dat de speler dan 9 submappen telt en de map waarin deze submappen zich bevinden, maakt totaal 10.
Maar dat is niet aan de orde.

Precies dat bedoel ik. Dat is bij mij in de auto ook! Bij mij begint het altijd met folder 2, folder 1 zal dan wel een index zijn die de speler "ziet"...
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

jank

Heb de proef even op de som genomen en een aantal losse MP3 bestanden op een schijfje gezet. Dus niet in een mapje. En dan geeft de speler toch één map aan. Mogelijk bedchouwt de speler het schijfje ook al als een maop op zich.
Kan er mee leven, maar blijft toch een vreemd iets.

jank

Citaat van: Dennis E36 op juli 01, 2010, 20:48:00
Dit is inderdaad op mijn Pioneer DEH-77MP in de auto ook. Is het bij jouw CD5003 dan de eerste werkelijke map op de cd op de speler als map 2 weergegeven wordt?
Achteraf, ja, de eerste map wordt als 2 weergegeven. Ben eerst uitgegaan van wat er op het display als tekst verscheen. Maar de teller begint inderdaad met 2.
Met losse MP 3 bestanden op een schijfje geeft de speler toch Folders 1 aan. Telt schijnbaar het schijfje als de eerste folder.

jank

Ik gooi dit draadje even omhoog.
Ik ben nu met Marantz Benelux bezig over dit probleem. Niet in vervelende zin, in tegendeel. :-) Men is schijnbaar verbaasd over dit euvel.
Zijn er onder jullie ook bezitters van deze Marantz cd speler, of mogelijk een ander type, met hetzelfde probleem?
Het lijkt mij haast softwarematig op te lossen. Maar misschien is Marantz hierover nooit geinformeerd geweest.