Marantz Audiophile Test Demo SACD 15th edition

Gestart door cz79, juni 01, 2012, 20:07:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

cz79

Oh ja jij had inderdaad ook een mening, die weet ondertussen iedereen, maar bedankt voor je bijdrage :-D

Maar deze keer wel een nummer van Muddy Waters op de editie pompom

JohnWx

Citaat van: renes59 op juni 02, 2012, 13:18:49
Precies, niet.
Waarom denkt iemand dat het origineel niet goed genoeg is en er wat aan veranderd moet worden. Zoals het is heeft de artiest zo bedoeld, laat dat dan gewoon zo. Als men het niet goed vindt klinken koop dan een versterker met toonregeling kun je het zelf naar behoeven veranderen bij elke cd.
Galm toevoegen waarom, om het groter te laten lijken? Het lijkt wel een geheime zender, die voegen echo ( galm) toe.
Heb je dan weleens cd's beluisterd van STSdigital, jazeker meerdere en vind er niets bijzonders aan. Ze klinken wel goed maar niet beter dan de rest.
Stockfish cd's zijn goed opgenomen en klinken goed maar vaak saaie muziek, veel van hetzelfde soort artiesten. Dat er mensen zijn die het niet mooi vinden zal wel te maken hebben met het marktaandeel dat Stockfish heeft in Duitsland, dat steekt natuurlijk.

Heb ook wel is die discussie gehad met Fritz over stockfish en aantallen laten zien wat ze omzetten dat is gigantisch, hij zei toen alleen maar niet in Japan  :-D stupid ja klopt Fritz niet in Japan
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Wat ik jammer vind met STS cd's dat het op de achtergrond naar mijn gevoel altijd gaat over wie heeft de "grootste"
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

renes59

#33
Citaat van: cz79 op juni 02, 2012, 14:02:45
Oh ja jij had inderdaad ook een mening, die weet ondertussen iedereen, maar bedankt voor je bijdrage :-D
Maar deze keer wel een nummer van Muddy Waters op de editie pompom
Ik voel hier een denigrerende ondertoon.
Ik heb tenminste een mening, voor sommige een afwijkende maar het is wel mijn mening. Iets wat ik bij jou mis.
Muddy Waters heeft geen verandering van geluid nodig, laat men daar nu gewoon vanaf blijven. Muddy met galm laat me niet lachen.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

cz79

Oh wat ken je me goed! :no:
Jouw enige mening is dat je per definitie tegen bent als een aantal mensen (believers bijvoorbeeld) 'voor' zijn.

Muddy Waters is zeker niet met galm erbij, wel is het nummer wat vloeiender en swingt het net even wat meer, je zou het tzt gewoon eens kunnen beluisteren natuurlijk.

renes59

#35
Citaat van: cz79 op juni 02, 2012, 15:06:45
Jouw enige mening is dat je per definitie tegen bent als een aantal mensen (believers bijvoorbeeld) 'voor' zijn.
Als dat realistisch en met beide voeten op de grond heet, dan is dat inderdaad mijn mening. Als dat ook is dat je niet achter elke modegril, of achter welke goeroe dan ook aanloopt dan is dat inderdaad mijn mening.
Nee geloven doe ik niet, vond sprookjes vroeger al niks en lees geen boeken uit de catagorie fictie.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

cz79

Nogmaals mocht de 15e editie uitkomen dan ben je van harte welkom om eens te komen luisteren als ik hem heb, wellicht is het nummer van Muddy toch mooier (zou zomaar kunnen natuurlijk)

jrm

Chris, ik lees net je stukje en het leest lekker weg en ik vind het leuk om je enthousiasme er van mee te krijgen.

De stukken tekst die daarna komen, het zal wel, gelukkig een paar goede opmerkingen m.b.t. muziek moet je pakken of raken en de kwaliteit is daar dan ondergeschikt aan.

Iedereen heeft zijn eigen referentie wat hij/zij goed vind, ook de manier van luisteren is daar debet aan. Ik snap wat iedere forumlid ook schrijft, maar altijd maar weer die gedachten over beter, groter of wat dan ook  :angel:

Ik heb de cd c.q. muziek nog niet gehoord dus ik geef daar geen oordeel over, maar ben wel benieuwd!

renes59

Citaat van: cz79 op juni 02, 2012, 15:17:23
Nogmaals mocht de 15e editie uitkomen dan ben je van harte welkom om eens te komen luisteren als ik hem heb, wellicht is het nummer van Muddy toch mooier (zou zomaar kunnen natuurlijk)
Welk nummer is het, kan ik me alvast inluisteren.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

cz79

Het nummer wat het lekkerst klonk (origineel is al best aardig) is 'Good Morning Little School Girl' van het album Folk Singer

cz79

Citaat van: jrm op juni 02, 2012, 15:19:21
Chris, ik lees net je stukje en het leest lekker weg en ik vind het leuk om je enthousiasme er van mee te krijgen.

De stukken tekst die daarna komen, het zal wel, gelukkig een paar goede opmerkingen m.b.t. muziek moet je pakken of raken en de kwaliteit is daar dan ondergeschikt aan.

Iedereen heeft zijn eigen referentie wat hij/zij goed vind, ook de manier van luisteren is daar debet aan. Ik snap wat iedere forumlid ook schrijft, maar altijd maar weer die gedachten over beter, groter of wat dan ook  :angel:

Ik heb de cd c.q. muziek nog niet gehoord dus ik geef daar geen oordeel over, maar ben wel benieuwd!

Zo zou het ook moeten JRM, niet oordelen voordat je het hebt gehoord

renes59

Citaat van: cz79 op juni 02, 2012, 15:35:19
Het nummer wat het lekkerst klonk (origineel is al best aardig) is 'Good Morning Little School Girl' van het album Folk Singer
Dat scheelt, die hoef ik niet in te luisteren. Die SACD ligt hier bijna dagelijks in de speler.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

JohnWx

Net de CD beluisterd via een externe geluidskaart usb en ook nog via extern naar digitaal naar de versterker

( waarom kopen als hij op het net staat  :angel: )

Gewoon een mooie CD met voor iedereen wat wils maar zoals ik al eerder zei een hoog Bob James / Four Play sound



ps:er is een duits programma dan kan je cd's ombranden naar een buizen sound of weer iets anders weet niet meer hoe het heet ga ik naar op zoek
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Cornelis1921

#43
Citaat van: John Wx op juni 02, 2012, 14:55:20
Wat ik jammer vind met STS cd's dat het op de achtergrond naar mijn gevoel altijd gaat over wie heeft de "grootste"
:yes: Sad but true. Geen spelt tussen te krijgen. Daar begon mijn opmerking betreffende de houding van Arden in een posting ook over. Harry Fluisteraar waarschuwde mij vorig jaar ooit voor het haantjesgedrag van sommige leden op het forum. Nu dat is op zich niet zo erg, zolang die haantjes er maar tegen kunnen dat ze als zodanig in de hun zo gezochte schijnwerpers staan en kritiek kunnen velen: "If can't stand the heat of the kitchen, stay out!". Het zijn niet vaak de grotere ego's die blijk geven van een gebrek aan zelfreflectie, doch veeleer de kleinere. Vandaar dat Fritz eigenlijk vanwege twijfel aan zichzelf frontaal voor de aanval ging en uiteindelijk dat moest bekopen met een zoveelste ballingschap. Fritz, als je dit mocht lezen; Het werk wat jij doet is goed en van hoge kwaliteit, het is echter niet de norm waaronder wij allen van muziek moeten/willen genieten.
Salut, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

bramdg

Citaat van: John Wx op juni 02, 2012, 16:33:05
ps:er is een duits programma dan kan je cd's ombranden naar een buizen sound of weer iets anders weet niet meer hoe het heet ga ik naar op zoek

John
wist niet dat zoiets bestond ..... ben benieuwd naar het resultaat
Hoor graag hoe het juist heet  :yes:
thx
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart