Analoog shoot-out

Gestart door Zoldar, mei 31, 2011, 23:34:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Martin

Mooi man die draaitafel  :yes:
JVC RS55 /Anthem D2V A2 A5 / Primare BD-32/ Paradigm 11v6 -CC-390 -ADP-390 /Velodyne DD15+ / HTS2600 /STEREO-: Marantz SC-11S1 / SM-11S1 / SA-11S2 / TT-15S1 / ST-15S1 /Paradigm monitor 11 / Supra stekkerblok

jrm

 stupid wow, heel hoog hebbe hebbe gehalte......

pietjepc

PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

Zoldar

Thanx allen. Hij staat lekker te spelen. Het is nog te vroeg om er veel van te zeggen. De phono amp van Graham Slee gaat door verschillende fases heen qua klankleur in de burn-in periode die wel 300hr in beslag kan nemen. Dit heb ik ook ervaren met de hoofdtelefoon versterker. Koud uit de doos klonk het ook koud en de andere dag bijna buizen warm om na een week te "settelen".

Toch gaat het bloed waar het niet kruipen kan en draai ik plaat na plaat natuurlijk. Ik had voor een weekend de Project phono box SE II mee. (wist niet of de Slee er zou zijn, wordt met de hand gemaakt op order).
Dus vandaag toch even een mini vergelijk gedaan met dezelfde plaat en CD die ik in de winkel heb beluisterd. (roger waters pro's and cons of hitchhicking). Is dat eerlijk? (de Slee is niet bepaald budget materiaal de Project wel) Nee. Maar een reality check op zijn tijd is wel noodzakelijk.

Ben er zeer tevreden mee hoor. Analoog is echt een andere ervaring. Een beetje te vergelijken met SACD vs CD. Het stereobeeld is IMAX groot tov breedbeeld van CD wat zich wat vaker tussen de speakers afspeeld. Qua Slam en Bass maakte ik me wat zorgen na de demo in de winkel. Maar daar heb ik nu geen last van. Zeker met de Graham Slee doet analoog niet veel onder voor de Moon 300D. (die gewoon killer bass doet). De Project haalt het daar idd niet bij. Ook qua detail, lucht extensie hoog en laag. Maar het zet wel een lekker luisterbaar plaatje neer voor niet al te veel geld.

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Zoldar

De Arezzo staat alweer een tijdje plaatjes te draaien. Kwam er vanavond achter datie ook een leuke lichtshow geeft  :-D


http://youtu.be/kyVy7NSINxs
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

JohnWx

Citaat van: Zoldar op juli 18, 2011, 22:56:36
De Arezzo staat alweer een tijdje plaatjes te draaien. Kwam er vanavond achter datie ook een leuke lichtshow geeft  :-D


http://youtu.be/kyVy7NSINxs

Wat voor spul zit er in die joint


mooi hoor
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Zoldar

geen idee. ik vergeet dat soort dingen zo snel... :mrgreen:
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Cornelis1921

#22
 :yes: :-) Nogmaals: een prachtverhaal met dito pics. Geweldig Zoldar, zo presenteer je je hobby! Heb zelf dat niet ter beschikking, maar het genieten van dit topic is er niet minder om. Chapeau! Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

JohnWx

Citaat van: Cornelis1921 op juli 19, 2011, 01:43:30
:yes: :-) Nogmaals: een prachtverhaal met dito pics. Geweldig Zoldar, zo presenteer je je hobby! Heb zelf dat niet ter beschikking, maar het genieten van dit topic is er niet minder om. Chapeau! Cor.

Wacht met smart op jouw eerste film Cor  :wink:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Zoldar

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

i2Paq

Citaat van: Zoldar op juni 03, 2011, 21:06:56

Ik heb de CD en de LP van hetzelfde album gebruikt: Roger Waters pro's and con's of hitchiking.

Vandaag maar eens deze Cd besteld, ben benieuwd  :-)
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

Zoldar

das toeval  :-D

ik heb vandaag de LP gekocht voor 8 euro. zal het vergelijk nog eens doen tegen de CD.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Wybke

Een tijdje geleden ook begonnen met serieus naar een platenspeler wezen kijken. Veel uiteenlopende verhalen en het een spreekt het ander behoorlijk tegen. Uiteindelijk na veel speurwerk terecht gekomen bij stassen HIFI in Venlo.

Ik heb daar een music hall gekocht. Het is een basis van pro-ject die gemodificeerd is door Roy Hall een audio legende uit Amerika.

Wat een verschil met wat ik eerst had, een sony goedkoopie. Het enige nadeel is, is dat de mindere platen ook echt minder klinken. Maar goed dat is ook weer nostalgie.

Het moment dat ik wist dat ik een goede keus had gemaakt kwam bij Dark side of the moon van Pink Floyd bij het eerste nummer breathe. Die hartslag, het geld en de kassa daarna die schreeuw gevolgd door in mijn ogen een van het beste muzikale stuk ooit. Kippenvel over het gehele lijf.

Zoldar

Mooi hoor zo n music hall.  :yes: :yes: Als je vinyl de kans geeft en er in investeerd krijg je echt veel terug hoor. Ik ben helemaal om. Voor mij is het vinyl en high rez files en dan pas CD. Er zit veel meer detail en leven in die groeven dan CD voor mij. Er zitten zeker ook nadelen aan zoals het schoon maken, de tikken en knarsen hier en daar. Maar op de een of andere manier leeft het meer en hoor ik meer details in de muziek. Zet een 180 gr re-issue op en dat blaast eigenlijk altijd de cd versie weg.

Volgende week luisteren naar een Ortofon 2M Black.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Zoldar

Bij Spanjaard in alkmaar gaan luisteren naar een Ortofon 2M Black.

Er stonden een paar Triangle Genese Quartet. Best fijn aangezien ik met de monitor versie draai van hetzelfde merk. De rest bestond uit een exposure int amp. Platen speler was een michell gyro SE. Ik had een 180 gr plaatje mee (zie filmpje). De 2M black brengt je meer detail, nee veel meer detail. Detail om de hele platencollectie weer uit de kast te halen. Meer stereobeeld, meer diepte. En meer en duidelijker laag alsook extra hoog. Maar vooral meer dynamiek. Alles spat van de speakers af. Dit element is geen muurbloempje. Dit allemaal tov de 2M blue.

Aardige lui daar die de het element netjes voor mij in de Arezzo hebben gehangen. Ik zit nu weer met open mond te luisteren. Heerlijk.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden