Aanschaf BR speler maar waarom

Gestart door jwx, februari 05, 2011, 10:25:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HiFi gek

#15
Zo goed vind ik dat blue ray gebeuren nou ook weer niet .

Ik heb nu inmiddels een aantal bekende blue ray films gekocht waarvan de beeld kwaliteit mij nou niet echt kan bekoren .
Een positieve uitschieter is de blue ray versie van Avatar , die is ongekend scherp van beeld en geweldige kleuren .
De documentaire - Grand Canyon Adventure - op blue ray is ongekend goed van beeld kwaliteit .

Voor de rest van de blue ray films die ik heb ben ik nou niet bepaald onder de indruk .


En niet te vergeten , een goede blue ray speler doet een normale dvd upscalen naar 1080P .
Mijn Samsung speler doet ook aan upscalen naar 1080P .
Normale dvd's met een hoge beeld kwaliteit zoals KING KONG zien er daardoor ook al uit alsof het een blue ray versie betreft .
Vandaar dus dat je met een goede blue ray speler niet al te veel verschil zal kunnen waarnemen tussen een dvd/blue ray vergelijk van 1 en dezelfde film .

En de betere blue ray spelers van nu zijn meestal ook meteen geschikt voor 3D weergave , dat is dan mooi meegenomen als je ooit een 3D tv wilt aanschaffen .
Ik heb ook een aantal blue ray in 3D documentaires , en moet zeggen dat het wel erg mooi is om naar te kijken .



Groeten  EDWIN  B

still life

een oude dvd speler doet geen upscaling
bedenk ook dat een BR voor geluid best presteert in HT, speel je sacd krijg je ook enkel daar die mix te horen

kan me best voorstellen, dat het in stereo allemaal minder indrukwekkend wordt.. nopompom
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

JohnWx

Citaat van: still life op februari 05, 2011, 14:58:02
een oude dvd speler doet geen upscaling
bedenk ook dat een BR voor geluid best presteert in HT, speel je sacd krijg je ook enkel daar die mix te horen

kan me best voorstellen, dat het in stereo allemaal minder indrukwekkend wordt.. nopompom

dat zegt Edwin ook niet wel goed lezen foei
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

still life

Citaat van: jwx op februari 05, 2011, 19:57:11
dat zegt Edwin ook niet wel goed lezen foei

nee john, is meer met jouw vraag in gedachten..
weet niet welke dvd je nu hebt, maar vermoedelijk gaat deze niet upscalen

edwin & wim hebben niettemin een punt, image upscaling zet dvd dichter bij BR
wil je echter 1080 lijnen zien moet je ook een full HD screen hebben..

ik zie je als stereo man niet meteen overstag gaan, zeg maar.. :angel:
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Marantz 81

zelf ook al gedacht zo,n bleu ray speler te kopen

maar ik vraag me ook af hoeveel beter het geluid zal zijn als de DV4001 die ik nu heb  ,als ik een ud5005 of verglijkbaar zou kopen  :roll:

begrijp dat upscaling niet helemaal mijn dv4001 kun je ook gewoon instellen op 1080 p

still life

Citaat van: Marantz 81 op februari 06, 2011, 11:56:08

begrijp dat upscaling niet helemaal mijn dv4001 kun je ook gewoon instellen op 1080 p

bij dvd worden maar 576 lijnen uitgestuurd, was vroeger geen probleem met gewone CRT
full HD screens kunnen er 1080 tonen, vandaar de advent van upscalen in spelers..
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Marantz 81

ah ok  :yes:

gaat mij met name om muziek dvd,s want dat klinkt echt ruk  violent1  met films gaat het nog wel

is natuurlijk mooi meegenomen die upscaling en bleu ray mogelijkheid ,heb ook een full hd tv  byebye

biedt de UD5005 waar voor zijn geld 529 of kan ik beter uitkijken naar een ander merk

still life

Citeergaat mij met name om muziek dvd,s want dat klinkt echt ruk    met films gaat het nog wel


ik verwijs naar eerdere postings:

Citaat van: still life op februari 05, 2011, 14:58:02

je kan ook stereo aansluiten, maar je merkt terecht op dat je daar kwaliteit gaat inboeten met een 5005..

...

bedenk ook dat een BR voor geluid best presteert in HT, speel je sacd krijg je ook enkel daar die mix te horen

kan me best voorstellen, dat het in stereo allemaal minder indrukwekkend wordt.. nopompom

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

JohnWx

Citaat van: still life op februari 06, 2011, 11:50:21
nee john, is meer met jouw vraag in gedachten..
weet niet welke dvd je nu hebt, maar vermoedelijk gaat deze niet upscalen

edwin & wim hebben niettemin een punt, image upscaling zet dvd dichter bij BR
wil je echter 1080 lijnen zien moet je ook een full HD screen hebben..

ik zie je als stereo man niet meteen overstag gaan, zeg maar.. :angel:

Jij hebt een voor uitziende gave  :yes:

Maar wat niet is kan nog komen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat van: Marantz 81 op februari 06, 2011, 12:05:52
ah ok  :yes:

gaat mij met name om muziek dvd,s want dat klinkt echt ruk  violent1  met films gaat het nog wel

is natuurlijk mooi meegenomen die upscaling en bleu ray mogelijkheid ,heb ook een full hd tv  byebye

biedt de UD5005 waar voor zijn geld 529 of kan ik beter uitkijken naar een ander merk

goeie vraag

als ik bij Onky(PEU)o kijk heb je voor de helft van de UD5005 de topper van hun ?
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

still life

als je geen voorkeur hebt voor marantz, en dan vooral als match qua looks in de set
kun je idd gerust voor onkyo kiezen

opnieuw zou ik aanraden om vooral te kijken naar een goed uitgewerkt analoog gedeelte,
als hij op een stereo set wordt aangesloten

cfr:
Citeervoor jou komt de ud5005 eigenlijk niet in aanmerking, dat toestel is ontwikkeld voor HT (surround)
imho ontworpen om via hdmi (digitaal) naar een receiver te gaan en die verder te laten rekenen..

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

joep

#26


Heb ook HD tv. Maar meestal valt het niet op. Dat is met BR hetzelfde. Maar er zijn natuurlijk programma's waar je het gelijk kunt zien. Meestal natuurfilms.



Deze zou ik nog wel willen hebben. Maar kost toch al snel € 25,00.

JohnWx

Citaat van: still life op februari 06, 2011, 12:56:40
als je geen voorkeur hebt voor marantz, en dan vooral als match qua looks in de set
kun je idd gerust voor onkyo kiezen

opnieuw zou ik aanraden om vooral te kijken naar een goed uitgewerkt analoog gedeelte,
als hij op een stereo set wordt aangesloten

cfr:

na enig nadenken in me zelf denk ik toch weer zo beroerd zal het toch niet klinken ? en moet ik me "audiofiele" kant even wegzetten, vind veel DVD spelers ook erg goed / lekker klinken denk gewoon dat het toch een vooroordeel in me koppie heb zitten want soms bij gebrek aan een bron pak ik ook wel is een portable cd speler of een gsm en denk ik ja wat lekker mmmmmmmmmm


laterrrrrrrrrrrrrrr

John WX Friedrich Wilhelm Nietzsche
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

still life

#28
Citaat van: joep op februari 06, 2011, 13:20:24


Heb ook HD tv. Maar meestal valt het niet op. Dat is met BR hetzelfde. Maar er zijn natuurlijk programma's waar je het gelijk kunt zien. Meestal natuurfilms.


opnieuw het 1080 lijnen verhaal joep, op digital tv heb je niet altijd 'echte' HD beelden/kanalen
bij nat geo HD zie je dat bvb goed, en zoals je aangeeft zie je dat dan ook 'echt' op een ful HD scherm

een mens is zo snel iets gewend..

Citaat van: Marantz 81 op februari 06, 2011, 12:05:52
ah ok  :yes:

gaat mij met name om muziek dvd,s want dat klinkt echt ruk  violent1  met films gaat het nog wel


Citeerna enig nadenken in me zelf denk ik toch weer zo beroerd zal het toch niet klinken ? en moet ik me "audiofiele" kant even wegzetten

probleem is dat je in stereo een downmix te horen krijgt van bvb de speciale 5.1 mix bij muziek dvd's & SACD


The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Marantz 81

het hoeft niet perse een marantz te zijn onkyo of denon is ook goed  :yes: geluidskwaliteit is wel belangrijk voor mij en dat die kan streamen vindt ik onbelangrijk

ik zal hem idd alleen analoog aansluiten op men versterker , en naar tv via hdmi

verder heb ik helemaal geen verstand van die dingen wat ik moet kopen want heb me eigen er nooit in verdiept