Sets van Vinyl_Fuchs

Gestart door Vinyl_Fuchs, januari 23, 2011, 13:58:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Vinyl_Fuchs

Beste marantz-fans,

Even voorstellen:

Ik ben 49 jaar en ben woonachtig in Midden-Limburg, een jaren 70 kind en naar mijn mening een zeer interessante periode op audio-gebied. Nu wil ik niet beweren dat de hedendaagse audio niets voorstelt of niet mooi is, maar ik ben nu eenmaal een nostalgicus en daardoor meer een liefhebber van het "oudere werk".

Even een stukje voorgeschiedenis:

In 1986 kon ik beginnen met het genieten van mijn 1ste stereoset (een Hitachi midi set voorzien van CD en platenspeler, nog steeds in mijn bezit), die ik op mijn 12de van mijn ouders cadeau kreeg. Stel je voor ik had toen als eerste in huis een midiset met cd-speler en dat terwijl mijn ouders in de woonkamer nog altijd naar een Loewe-set van midden jaren zeventig luisterden. Er werd in den beginne vooral veel geluisterd naar de radio, waarbij het de sport was een cassettebandje vol te krijgen met favoriete muzieknummers, zonder ongewild commentaar van de dienstdoende dj's uiteraard (favoriete radioprogramma's toen: Curry en Van Inkel, Vara's vuurwerk en Countdown Cafe).
CD's waren in die tijd nog behoorlijk prijzig en op een enkele na kocht ik dan toch liever een LP van mijn zakgeld. Daarnaast leende ik veel CD's van de stadsbibliotheek om die vervolgens op een cassettebandje over te nemen (hoezo illegaal downloaden). Mijn walkman had immers ook de nodige muzikale voeding nodig.
Muziek bij die periode: iron maiden, metallica, deep purple, the doors, RHCP, later meer grunge.
Toen ik met 19 begon met werken, werd het met muziek luisteren een stuk rustiger.
In die tijd was het meer disco's bezoeken (opkomst house/ trance) en af en toe een live-bandje in de kroeg.
Pas in 2008 ben ik me weer met muziek en muziekapparatuur bezig gaan houden. De aanleiding hiervoor was tweeledig:

1. Een vriend van mij had zich toen een nieuwe platenspeler gekocht en was weer begonnen met het verzamelen en het draaien van LP's
2. Na jaren eindelijk voor de eerste keer naar pinkpop geweest en voor het eerst Metallica en Rage against the Machine live mogen aanschouwen. Wat een feest.

Dus toen aan het verzamelen geslagen: LP's en apparatuur.



Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Marantz 81

welkom hier ,leuk verhaal  :yes:

Vinyl_Fuchs

#2
Bij deze dan de beloofde foto's, mits het uploaden goed gaat.

Allereerst de home entertainment set (pas mijn 2de audio-set in al die jaren): Philips LX 8000 SA
Op zich geen verkeerd geluid en incl. SACD-speler. Hier had ik aanvankelijk ook een platenspeler op aangesloten middels een NAD PP2 phono-versterker

Sony Bravia KDL-55W82B


Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Vinyl_Fuchs

Vervolgens heeft het audiovirus mij besmet. Allereerst een Technics SL-Q3 aangeschaft. De man die deze reviseert en verkoopt, adviseerde mij een bocama buizenversterker aan te schaffen.

De LA-224b:

Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Vinyl_Fuchs


Deze kregen al snel gezelschap van een Denon SL-7D platenspeler met een goldring 800 element.
En toen was het hek van de dam, achtereenvolgens kwamen erbij:
   
•   Een B&O beogram 1202 (1972-1974) platenspeler vanwege het mooie design.

•   Een bijpassende B&O receiver Beomaster 4400 (1977-1980) Deze receiver is qua design niet zo mooi, maar geeft wel een goed geluid.

•   B&O Beovox M75 luidsprekers (1976-1980)

Daarna werd ik in vervoering gebracht door de blauwe gloed van Marantz:

•   Marantz 2100
•   Marantz 3300 (van Jon v.d. Regt)
•   Marantz 3600 en bijpassende 250M van 1ste eigenaar
•   Marantz 2226
•   Marantz 3200, 140 en 112
•   Marantz 250 (helaas defect en wachtend op reparatie)
•   Laatste aanwinst Marantz 120 (passende tuner voor 3300/250 set)

Momenteel gebruik ik de 3200/140/112 set in combinatie met Klipsch La Scala met ALK-upgrade.

Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Vinyl_Fuchs

#5
Marantz in combinatie met klipsch. Een geluk dat dit mocht van mijn vriendin. Zijn er niet veel die dit accepteren.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Vinyl_Fuchs

Mijn garage-set in combinatie met Technics SL-Q3 en B&O M75. Vanwege het hoge vermogen niet aangesloten op de Klipsch-en. Bovendien wil ik ze nog eerst 1 keer goed na laten kijken.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Vinyl_Fuchs

Tenslotte de rest:
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Frits Denon

TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

Niber

 notworthy Prachtig hoor die "oude meuk"!!  :kwijl:
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

Marantz 81


VANZOMERENG

Welkom hier Fuchs,

Je bent dus een echte verzamelaar   :lol:

Als je eens in de buurt van Oostrum komt,
de eigenaar van  http://www.hchifi.nl/
heeft een geweldige collectie vintage in zijn winkel staan.

Ook zeer veel spul wat voor 10 tot 30 jaar terug tot
het serieuze betere spul behoorde !



Whisper.nl

Een mooie historische set.

Dat blauw doet je wel wat vind ik . :-)

Groet Whisper

De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Vinyl_Fuchs

#13
Bedankt voor de reacties!

Mijn verzameling verder uitgebreidt om de 2100 de passende versterking te geven. Een 170DC (gereviseerd door een oom van de eigenaar van tubeaudio in Belgie; www.tubeaudio.be) in de buurt van Antwerpen opgehaald en via ebay de bijpassende 3250b. Voorlopig is het nu wel even welletjes geweest met kopen, dat heb ik mijn vriendin immers al een paar keer beloofd. Maar ja, eenmaal besmet met het marantz-virus is het moeilijk om ervanaf te komen.

Groetjes Roy Vossen
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Vinyl_Fuchs

#14
    Overzicht audiocomponenten.



    • Marantz 3250b (voorversterker)
    • 2x Marantz 170dc (eindversterker)
    • Marantz 2100 (tuner)
    • Sony scd 555 es gemodificeerd door Art Speak (sa-cd speler)
    • Denon SL-7d met denon dl-301 mk2
    • Denon HA 500 (mm/mc phonoversterker)
    • Klipsch La Scala met ALK-upgrade
    • Zwarte okki nokki

    Vandaag mijn nieuwste aanwinst gereinigd en aangesloten:

    Een intern maagdelijke Marantz 150 tuner, optisch in goede staat (alleen diffuser papier is aan vervanging toe) :angel:

    Hiermee heb ik 4 sets volledig voor wat betreft tuner/ voorversterker en eindversterker (tot opluchting van mijn vriendin):

    Set 1: Marantz 112-140-3200
    Set 2: Marantz 2100-170dc-3250b
    Set 3: Marantz 120-250-3300
    Set 4: Marantz 150-250M-3600

    Groetjes Roy


Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.