vergelijk*** SA-1 *** CD-14 *** DV7001*** DV7600

Gestart door bonbon, februari 03, 2010, 01:23:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ll0ll

Ach ja, men beschouwt de CD12 LE vandaag de dag nog steeds als 1 van de betere cdspelers die Marantz heeft gebouwd. Zo'n speler 'doet' tussen de 1200 en 1500 euro, en dat voor een speler die 20 jaar oud is...
http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen

Mexicaanse Hond

Citaat van: bonbon op februari 09, 2010, 13:33:46
wel een grappig idee,

heb nooit geadverteerd op MP ,ga er eens over nadenken....  dank je voor de tip

grt

Koen

Graag gedaan, volgens mahansz krijg je een heleboel hits. Dat lijkt me altijd handig voor een band.  :lol:

Mexicaanse Hond

Citaat van: ll0ll op februari 09, 2010, 15:31:25
Ach ja, men beschouwt de CD12 LE vandaag de dag nog steeds als 1 van de betere cdspelers die Marantz heeft gebouwd. Zo'n speler 'doet' tussen de 1200 en 1500 euro, en dat voor een speler die 20 jaar oud is...
Inderdaad, de Cd12LE komt direct na de CD94Mkll.  byebye

viceadmiraal61

ik ben blij dat ik ooit mijn sa 1 3500,- euro heb verkocht..4 x gerepareerd en nog niet betrouwbaar
slecht loop werk van sharp??????????heb gehad cd 17..14..7..s11..en nu de sa 7 allemaal geweldige
spelers ....

Bearke65

Citaat van: viceadmiraal61 op februari 09, 2010, 18:27:42
ik ben blij dat ik ooit mijn sa 1 3500,- euro heb verkocht..4 x gerepareerd en nog niet betrouwbaar
slecht loop werk van sharp??????????heb gehad cd 17..14..7..s11..en nu de sa 7 allemaal geweldige
spelers ....
Ha Fritz

Leuk dat je het zegt en dat is idd de reden geweest dat ik besloten heb mijn CD14 te houden: het ding is net zoals (min of meer) die andere spelers die je boven opsomt gebouwd zijn als een tank. Ik meen te herinneren dat de SA1 min of meer opgebouwd als prototype en als zodanig minder ontworpen voor "last forever". Ik heb mijn CD14 inmiddels al bijna 9 jaar en behalve een kapotte laserunit (eenvoudig vervangen) een paar jaar geleden is er nooit nix aan geweest. Daarbij hebben alle modificaties wonderen verricht aan de speler dus hoop ik er nog 10 jaar of zo mee vooruit te kunnen.

Grtzz

AJ
Marantz CD-14 Tentlabs mod
Densen B-200 vv/ 2 x B-300 ev
Avalon Avatar
Netkbl: 5 x Siltech Signature Ruby Hill
Interlinks:
Siltech Forbes Lake
1 x Siltech SQ-110 Mk II SATT
1 x Siltech SQ-110 Mk I
Ls kabel: MIT 750 S3
PS Audio Quintet

mahansz

Heeft iemand anders (behalve fritz) echt ervaring met de sa1? Ik heb het idee dat de sa1 wel een beetje zwart gemaakt wordt nu, weet niet of dat gegrond is....
En fritz, kan je vertellen hoe volgens jou de sa1 klonk?
Eigenaar Het Nieuwe audio - beeld & geluid integratie oplossingen

ll0ll

Citaat van: mahansz op februari 10, 2010, 02:55:39
Heeft iemand anders (behalve fritz) echt ervaring met de sa1? Ik heb het idee dat de sa1 wel een beetje zwart gemaakt wordt nu, weet niet of dat gegrond is....

Ja, ik snap dat ook niet helemaal. De SA1 is gewoon een hele goede speler, en voor de SA7 was dit gewoon de beste Marantz speler die je kon krijgen. Ook uit reviews komt de SA1 uit de bus als een hele goede speler.
Ik snap de kritiek dat 2000 euro voor de SA1 teveel geld zou zijn niet helemaal. Alsof je een SA1 met een CD14 kunt vergelijken en dan kunt roepen dat het teveel geld is.
http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen

bonbon

Citaat van: ll0ll op februari 10, 2010, 08:52:28
Ja, ik snap dat ook niet helemaal. De SA1 is gewoon een hele goede speler, en voor de SA7 was dit gewoon de beste Marantz speler die je kon krijgen. Ook uit reviews komt de SA1 uit de bus als een hele goede speler.
Ik snap de kritiek dat 2000 euro voor de SA1 teveel geld zou zijn niet helemaal. Alsof je een SA1 met een CD14 kunt vergelijken en dan kunt roepen dat het teveel geld is.


Ik ben het hier helemaal mee eens,
Het is een fantastisch mooi aparaat met een geweldige klank,
Ik heb echt alles wat er over te vinden is gelezen in diverse talen en vind alleen zeer lovende berichten.
De enige negatieve klank die ik steeds hoor is die van Fritz,

jammer dat daarmee zo'n mooie speler wordt "afgedaan"als een minder product...... en iedereen dat zonder eigen ervaring overneemt.


Ik zou zeggen , kom maar eens luisteren als je een keer in Maastricht bent.

PM14KI, SA-1, ST17, DV7001, speaker ESS AMT1D
Rotel RA980BX, RT935AX, RCD975, sony MDS JA20ES (MD),Denon DRM 740, Thorens TD125 SME3009 Goldring G1042, Dali 350
PM17 MKII, CD14, Quadral aurum30
sony MZ-RH1(port.MD), sony ECM-MS957 microfoon

jrm

Los van alle beweringen, hij ziet er ook schitterend uit! (De SA 1)
Dus bonbon geniet ervan, bedankt voor het aanbod om te komen luisteren, maar het is me (op dit moment) even iets te ver.

bonbon

Citaat van: jrm op februari 10, 2010, 11:41:23
Los van alle beweringen, hij ziet er ook schitterend uit! (De SA 1)
Dus bonbon geniet ervan, bedankt voor het aanbod om te komen luisteren, maar het is me (op dit moment) even iets te ver.

THANKS, 
anytime in the future !
PM14KI, SA-1, ST17, DV7001, speaker ESS AMT1D
Rotel RA980BX, RT935AX, RCD975, sony MDS JA20ES (MD),Denon DRM 740, Thorens TD125 SME3009 Goldring G1042, Dali 350
PM17 MKII, CD14, Quadral aurum30
sony MZ-RH1(port.MD), sony ECM-MS957 microfoon

Musicman

Citaat van: bonbon op februari 09, 2010, 13:38:22

Als je bedenkt dat het wel de referentie speler was  waar veel zorg aan wordt besteeed vind ik het nogal redelijk,
als je hem voelt, het is net een tank ..... alleen al de lade die open en dicht gaat dicht gaat.... net een 4 weel drive in high gearing
ben benieuwd of die nieuwe spelers zoveel beter zijn,

als je ziet  dat er nog steeds heel veel vraag is naar een CD 14 , CD 7 CD 11SE... kun je je afvragen of een en ander zo verbeterd is!


hoe dan ook ben ik heel blij met deze mooie Speler!!




Hoi Koen.

M'n opmerking was absoluut niet negatief over jouw speler.....het is (nog steeds) een mooi apparaat.
Dat nieuwere spelers beter zijn, bedoel ik hier niet mee en is ook niet altijd zo. :no:
De cd14 is ook nog steeds een mooie speler.

Over smaak valt niet te twisten........ violent1 :-D
Ieder luistert muziek op z'n eigen manier, en koopt hiervoor ook de apparatuur die hij (of zij) goed vindt klinken.
Als jij tevreden bent met de speler en het geluid.....dan is dat toch goed?

Het is nog steeds een mooie speler!
Musical Fidelity Tri-Vista 300
Marantz SA7
Dali Helicon 400SE
Harmonic Technology Pro 9+
Harmonic Magic Link 2
Supra "Sword" en "Lorad" kabels

bonbon

Citaat van: Musicman op februari 10, 2010, 12:34:22


Hoi Koen.

M'n opmerking was absoluut niet negatief over jouw speler.....het is (nog steeds) een mooi apparaat.
Dat nieuwere spelers beter zijn, bedoel ik hier niet mee en is ook niet altijd zo. :no:
De cd14 is ook nog steeds een mooie speler.

Over smaak valt niet te twisten........ violent1 :-D
Ieder luistert muziek op z'n eigen manier, en koopt hiervoor ook de apparatuur die hij (of zij) goed vindt klinken.
Als jij tevreden bent met de speler en het geluid.....dan is dat toch goed?

Het is nog steeds een mooie speler!


leuk dat je nog even reageerd,


Denk trouwens wel dat je gelijk hebt mbt
het nieuw ontwikkelde loopwerk door marantz, het schijnt erg goed te zijn!
over het loopwerk van de SA-1 kan ik niets zinnigs zeggeen behalve dan dat F. er veel problemen mee heeft gehad...
over de filtering kan ik geen oordeel geven.

Overigens vond ik je bericht niet negatief hoor.


grt

Koen
PM14KI, SA-1, ST17, DV7001, speaker ESS AMT1D
Rotel RA980BX, RT935AX, RCD975, sony MDS JA20ES (MD),Denon DRM 740, Thorens TD125 SME3009 Goldring G1042, Dali 350
PM17 MKII, CD14, Quadral aurum30
sony MZ-RH1(port.MD), sony ECM-MS957 microfoon

Musicman

Hoi Koen.

Jouw SA1 is een mooie speler.
Al heeft het een loopwerk wat (misschien) bij sommigen problemen heeft gegeven.
Als dit bij de vorige eigenaar geen problemen heeft gehad, heeft het zich toch al bewezen? :wink:

Ik ken een speler waarbij het loopwerk echt een drama is!!
Ik noem geen merk of type shutup, maar dit is ECHT slecht.......als het kapot gaat is het niet eens meer te repareren.
En dat voor een speler van 7000,- (nee......het is NIET een Marantz!!!)

Je hebt een veel beter opgebouwde speler dan wat ik heb, en dat zal met de klank niet anders zijn!! :kwijl:

Geniet ervan jongen!!

GR, pat

PS.....hoe is Gabriel?

Musical Fidelity Tri-Vista 300
Marantz SA7
Dali Helicon 400SE
Harmonic Technology Pro 9+
Harmonic Magic Link 2
Supra "Sword" en "Lorad" kabels

bonbon

Citaat van: Musicman op februari 10, 2010, 13:57:37
Hoi Koen.

Jouw SA1 is een mooie speler.
Al heeft het een loopwerk wat (misschien) bij sommigen problemen heeft gegeven.
Als dit bij de vorige eigenaar geen problemen heeft gehad, heeft het zich toch al bewezen? :wink:

Ik ken een speler waarbij het loopwerk echt een drama is!!
Ik noem geen merk of type shutup, maar dit is ECHT slecht.......als het kapot gaat is het niet eens meer te repareren.
En dat voor een speler van 7000,- (nee......het is NIET een Marantz!!!)

Je hebt een veel beter opgebouwde speler dan wat ik heb, en dat zal met de klank niet anders zijn!! :kwijl:

Geniet ervan jongen!!

GR, pat

PS.....hoe is Gabriel?



dank je,ik geniet er ook echt van.

die cd's van gabriel waren niet aangekomen , begon al ernstig te denken dat ik genaaid was en toch 40  euro voor 3 sacd had weggegooid....
gelukkig kwamen ze vandaag toch nog aan ( had ze zaterdag op de post gedaan)

ik heb nog weinig tijd gehad om te luisteren en mijn speakers zijn niet helemaal in orde maar klonk echt waanzinnig!!!
PM14KI, SA-1, ST17, DV7001, speaker ESS AMT1D
Rotel RA980BX, RT935AX, RCD975, sony MDS JA20ES (MD),Denon DRM 740, Thorens TD125 SME3009 Goldring G1042, Dali 350
PM17 MKII, CD14, Quadral aurum30
sony MZ-RH1(port.MD), sony ECM-MS957 microfoon

HiFi gek

Fritz heeft mij eens verteld dat het loopwerk van de SA1 een ramp was , het is een aantal keren kapot gegaan .

En wat een vergelijk betreft tussen de SA1 en de SA7-S1 .
Volgens Fritz zijn zeggen is de SA7-S1 een stuk beter in zijn muzikaal presteren , en het loopwerk is ook een stuk beter .

Zelf heb ik helaas nog nooit een SA1 kunnen beluisteren op mijn eigen set , zal ook nooit gebeuren .

Zelf ben ik zeer tevreden over het SA7-S1 loopwerk , het is zeer stabiel ( absoluut geen trillingen voelbaar ) , het komt vrijwel nooit voor dat een cd gewijgerd wordt .




Groeten  EDWIN  B