Beeindiging discussie voor- en eindversterker

Gestart door Snow, juli 20, 2009, 23:54:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

dekkersj

Citaat van: Maurice op juli 21, 2009, 18:57:05
Tegenvraag, wat begrijp je precies niet?
Waarom probeer je de strijd met me aan te gaan? Ik stel volgens mij een nette vraag op een normale manier.

Groet,
Jacco
"De introductie van digitale audio heeft getoond dat acceptatie van deze technische verbetering een zaak van emoties is." E. Stikvoort

TurboMarco

ja Jacco,op die tegengeluiden ga jij anders ook niet in,er staan nog steeds een paar vragen open,of heb je daar overheen gelezen?
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Paul

Citaat van: Maurice op juli 21, 2009, 18:57:05
Tegenvraag, wat begrijp je precies niet?
Dit is mogelijk, alleen geeft dat wel de nodige rompslomp qua moderatie en creëert een mate van anarchie die ik persoonlijk liever niet zie.
Zodra een bericht de TS niet aanstaat kan hij deze verwijderen, terwijl de betreffende posting wel degelijk van waarde kan zijn.
Ik voorzie al een PM ruzie die via de mods worden uitgevoerd  :no:








Een forum bestaat uit de mening van leden en het geen wat m,n binnen de forum regels kwijt wilt, geen leden geen mening...geen mening geen forum.
Jullie visie wat wel en niet gepost mag worden en en wel of niet sluiten van een topic kan naar mijn mening het democratisch functioneren van een forum teniet doen.

Zo moeilijk lijkt het mij niet of moet ik haast gaan denken dat er persoonlijke belangen mee spelen ?

Bekijk het eens van mijn kant neem een "probeer" periode in acht en laten we eens kijken of het werkt.
Niet geschoten is altijd mis, mijn gevoel zegt dat het gaat werken.


Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

TurboMarco

Citaat van: dekkersj op juli 21, 2009, 19:03:22
Waarom probeer je de strijd met me aan te gaan? Ik stel volgens mij een nette vraag op een normale manier.

Groet,
Jacco
Volgens mij stelt Maurice ook een nette vraag op een normale manier.
Waarom denk je dat Maurice probeert een strijd met je aan te gaan ?
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

dekkersj

Citaat van: Marco op juli 21, 2009, 19:03:57
ja Jacco,op die tegengeluiden ga jij anders ook niet in,er staan nog steeds een paar vragen open,of heb je daar overheen gelezen?
Kennelijk. Welke open vragen waren dat? Er staat mij juist iets bij dat ik iets niet helder van jou kreeg.

Groet,
Jacco
"De introductie van digitale audio heeft getoond dat acceptatie van deze technische verbetering een zaak van emoties is." E. Stikvoort

TurboMarco

Citaat van: dekkersj op juli 21, 2009, 19:08:40
Kennelijk. Welke open vragen waren dat? Er staat mij juist iets bij dat ik iets niet helder van jou kreeg.

Groet,
Jacco
deze bijvoorbeeld:

"Worden de luidsprekers nu wel een keer gemeten?,ik bedoel de vorige test was er een aanname van de specs die de fabrikant opgegeven heeft,en aangezien de meeste luidsprekers enorm van elkaar verschillen en dus ook een onderdeel zijn van een abx test kan je stellen dat er sprake is van een incidenteel onderzoek met de versterkers in de hoofdrol,wie weet wat de luidsprekers doen en meten in de betreffende ruimte,hoe kijken de proefpersonen daar tegenaan ?,immers de luidsprekers kunnen het geluid maken of breken. "


En nu ook deze : "Waarom denk je dat Maurice probeert een strijd met je aan te gaan ? "
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

dekkersj

Citaat van: Marco op juli 21, 2009, 19:08:05
Volgens mij stelt Maurice ook een nette vraag op een normale manier.
Waarom denk je dat Maurice probeert een strijd met je aan te gaan ?
Nu neem je hem in bescherming.

Een nette vraag beantwoorden met een tegenvraag is ongepast en toont geen respect voor de eerste vragensteller. Derhalve is het dus geen nette vraag en bovendien abnormaal.

Groet,
Jacco
"De introductie van digitale audio heeft getoond dat acceptatie van deze technische verbetering een zaak van emoties is." E. Stikvoort

Maurice

Citaat van: dekkersj op juli 21, 2009, 19:01:28
Juist, ja. De insteek dat de TS een richting aangeeft, is mij bekend. Daar ben ik op een ander forum ook al tegenaan gelopen en is op zich een prima afspraak. Het zegt zoveel als "het is de bedoeling dat in de geest van de TS gereageerd wordt, inhoudelijke tegengeluiden worden niet gewaardeerd". Staat volgens mij niet in de forumregels, maar als dat gewenst is: so be it. Dat wordt dan een ongeschreven forumregel.

Groet,
Jacco
Even de betreffende forumregel:
Citeer5. Probeer zoveel mogelijk on-topic te blijven, dit uit respect voor de topic-starter. Indien een discussie off-topic gaat kan ik of een moderator ertoe besluiten om de discussie te splitsen of te sluiten.
De betreffende discussie ging off-topic (waar ik mijzelf ook schuldig aan maakte door in de discussie mee te gaan). Als jij het anders interpreteert is dat jouw keus.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

TurboMarco

Citaat van: dekkersj op juli 21, 2009, 19:13:17
Nu neem je hem in bescherming.

Een nette vraag beantwoorden met een tegenvraag is ongepast en toont geen respect voor de eerste vragensteller. Derhalve is het dus geen nette vraag en bovendien abnormaal.

Groet,
Jacco
:lol: om je reaktie kan ik in ieder geval wel lachen .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

dekkersj

Citaat van: Marco op juli 21, 2009, 19:12:33
deze bijvoorbeeld:

"Worden de luidsprekers nu wel een keer gemeten?,ik bedoel de vorige test was er een aanname van de specs die de fabrikant opgegeven heeft,en aangezien de meeste luidsprekers enorm van elkaar verschillen en dus ook een onderdeel zijn van een abx test kan je stellen dat er sprake is van een incidenteel onderzoek met de versterkers in de hoofdrol,wie weet wat de luidsprekers doen en meten in de betreffende ruimte,hoe kijken de proefpersonen daar tegenaan ?,immers de luidsprekers kunnen het geluid maken of breken. "
We hebben nog nooit speakers ge-ABX't, is volgens mij ook heel moeilijk. Voor de versterkertest is een speaker gekozen die in den beginne de aanleiding is geweest van de test. Dat ging in de trant van "op dergelijk dure luidsprekers sluit je geen instappertje aan", waarop ik natuurlijk reageerde met "waarom niet?". Elektronisch moet dat goed gaan, ik had de spec's eerst bestudeerd natuurlijk. De conclusie is dan ook dat elke speaker die de versterker niet buiten zijn normale werkgebied dwingt, een juiste match vormt met de versterker. En dat kan net zo goed een prul van Sony zijn van 180 euro's. Dat hebben we onderzocht en het was een geweldige forumbijeenkomst.

Citaat van: Marco op juli 21, 2009, 19:12:33
En nu ook deze : "Waarom denk je dat Maurice probeert een strijd met je aan te gaan ? "
Daar kan ik kort over zijn: die vraag komt in me op. En daarom stel ik hem.

Groet,
Jacco
"De introductie van digitale audio heeft getoond dat acceptatie van deze technische verbetering een zaak van emoties is." E. Stikvoort

Maurice

Citaat van: dekkersj op juli 21, 2009, 19:03:22
Waarom probeer je de strijd met me aan te gaan? Ik stel volgens mij een nette vraag op een normale manier.

Groet,
Jacco

Citaat van: dekkersj op juli 21, 2009, 19:13:17
Nu neem je hem in bescherming.

Een nette vraag beantwoorden met een tegenvraag is ongepast en toont geen respect voor de eerste vragensteller. Derhalve is het dus geen nette vraag en bovendien abnormaal.

Groet,
Jacco
Excuses als je je aangevallen voelt, maar om je vraag te beantwoorden moet ik hem eerst begrijpen, vandaar mijn vraag. Ik kan ook een heel verhaal ophangen en daarmee nog steeds je vraag niet beantwoorden, is zonde van mijn tijd.
Verder verwacht ik van jou een respectvolle reactie, anders ga ik wel degelijk de aanval aan zonder er ook maar één woord aan vuil te maken.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Maurice

Citaat van: Paul op juli 21, 2009, 19:06:42
Een forum bestaat uit de mening van leden en het geen wat m,n binnen de forum regels kwijt wilt, geen leden geen mening...geen mening geen forum.
Jullie visie wat wel en niet gepost mag worden en en wel of niet sluiten van een topic kan naar mijn mening het democratisch functioneren van een forum teniet doen.
Volgens mij is dit een behoorlijk vrij forum waar vrij veel mogelijk is zolang er maar respectvol met elkaar wordt omgegaan. Die vrijheid vind je volgens mij op maar weinig fora.

Citeer
Zo moeilijk lijkt het mij niet of moet ik haast gaan denken dat er persoonlijke belangen mee spelen ?
Deze begrijp ik niet, kun je deze toelichten?

Citeer
Bekijk het eens van mijn kant neem een "probeer" periode in acht en laten we eens kijken of het werkt.
Niet geschoten is altijd mis, mijn gevoel zegt dat het gaat werken.
Mijn gevoel zegt dat het niet gaat werken. Vandaar dat ik het (voorlopig) niet uitprobeer (ik zeg nooit nooit).
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Paul

Citaat van: Maurice op juli 21, 2009, 19:28:29
Volgens mij is dit een behoorlijk vrij forum waar vrij veel mogelijk is zolang er maar respectvol met elkaar wordt omgegaan. Die vrijheid vind je volgens mij op maar weinig fora.
Deze begrijp ik niet, kun je deze toelichten?
Mijn gevoel zegt dat het niet gaat werken. Vandaar dat ik het (voorlopig) niet uitprobeer (ik zeg nooit nooit).
Kan er ook een poll over starten, wellicht dat dat meer visie geeft.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Maurice

Citaat van: Paul op juli 21, 2009, 19:30:15
Kan er ook een poll over starten, wellicht dat dat meer visie geeft.
Geen bezwaar, ga je gang.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

xander32

Dit topic is al weer tot een welles-nietes discussie verworden.

Dan maar mijn persoonlijke mening - een persoonlijke mening kan nooit goed of fout zijn:
Platte tekst geeft vaak onduidelijkheden c.q. wordt met regelmaat verkeerd geinterpreteerd door de ander.
Echter, sommige mensen krijgen meer (al-dan-niet gewenste) respons op hun schrijven en vallen daarmee op t.o.v. anderen. Zonder een stemgeluid, zonder non-verbale informatie blijft het gissen naar de uiteindelijke bedoeling van zo`n schrijver.

Dhr. Dekkersj valt bij mij op doordat hij door zijn wijze van schrijven, de wijze van reageren en de strekking van zijn vragen de nodige respons van andere forumleden krijgt. Hij valt hierdoor bij mij negatief op, om het concreter te maken: ik zet grote vraagtekens bij zijn bedoeling, bij zijn oprechtheid en zijn integeritijd en beschouw een groot deel van zijn bijdrage in dit topic dan ook als stemmingsmakerij.

Ik besef mij heel goed dat mijn bovenstaande reactie ook een bepaalde toonzetting heeft en ik had dit bericht middels PM naar een moderator kunnen sturen. Echter hoop ik op deze wijze Dhr. Dekkersj bewust te maken wat zijn wijze van schrijven uitricht, heel goed wetende dat dit niet op de meeste sjieke wijze is.


Sander.