set van BernHardN speeld nu met MHZS!

Gestart door BernHardN, februari 07, 2009, 15:40:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

BernHardN

Ga zaterdag eens luisteren naar de Vifa sense die misschien de Q1's gaan vervangen  hello



gerard

Mooie speakers! wel mega groot :|
Je had ook naar Monitor Audio's geluisterd? welke? De MA's zijn in ieder geval een stuk kleiner, misschien ook wat praktischer in je luister ruimte... Ook het rendement van de MA's is redelijk hoger,  kan ook een voordeel zijn.
Oja en op het type plaatje van MA staat: As close as it gets   :-D  dus stop maar met zoeken  :roll:
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

BernHardN

Citaat van: gerard op augustus 06, 2009, 10:31:32
Mooie speakers! wel mega groot :|
Je had ook naar Monitor Audio's geluisterd? welke? De MA's zijn in ieder geval een stuk kleiner, misschien ook wat praktischer in je luister ruimte... Ook het rendement van de MA's is redelijk hoger,  kan ook een voordeel zijn.
Oja en op het type plaatje van MA staat: As close as it gets   :-D  dus stop maar met zoeken  :roll:

Heb 4 verschillende geluisterd weet niet meer welke maar de verkoper/adviseur zij dat deze de B&W makkelijk verslaan! geloof ik direct!
volgens mij de RS6 en 8 ook een monitor evenals een MS monitor, maar zou nog een keer terug gaan met eigen muziek. alleen kom er niet aan toe.. :no:

BernHardN


BernHardN

even de eerste indrukken, mooi vol geluid goede plaatsing van instrumenten. ook het mid-hoog komt goed over.
moet nog een beetje experimenteren met de surround opstelling.

Marantz 81

gefeliciteerd  pompom  erg mooie speakers veel luisterplezier

BernHardN

Citaat van: Marantz 81 op augustus 10, 2009, 19:53:03
gefeliciteerd  pompom  erg mooie speakers veel luisterplezier

Dank je, ik ben nog steeds onder de indruk.
Gister nog wat concert DVD's gezien en een DTS surround opname van Porcupine tree  :-o hele mooie opnames alleen niet mijn muziek.

gerard

Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

BernHardN

Citaat van: gerard op augustus 11, 2009, 12:31:06
Jaja, dat geloven we zomaar niet :evil:

TTIWWP

Ja, die komen nog. nu heeft m'n vrouw weer aandacht nodig  HLP

BernHardN

Zo, ben eens aan het draaien geweest met m'n speakers. omdat ik zit met 2 kleine stukjes muur (zie laatste foto's pag.1) heb ik een beetje last van reflectie denk ik ook zit ik te dicht bij de fronts denk ik want het meeste ruime geluid en bassen heb ik achter de bank  :| sommige cd's klinken nu best slecht, bv Red Hot Chilli Peppers...niet goed.
  Nu was de setup bij Marantz Eindhoven best verrassend met de bijna 45 graden ingedraaide speakers, dus heb ik dit ook eens gedaan en,... :-o het geluidsbeeld is veel breder met de bassen op de juiste plek!
maar nu heb ik een te groot gat in het hoog  :| heb ze een klein stukje achterover geheld door alleen de plaatjes van de spikes eronder te doen. is al beter maar denk dat ik hier mee moet leven. de kamer moet ook voor de kinderen leefbaar zijn.

De films zoals Transformers en LOTR geven nu tenminste echt bas en ruimtelijk geluid.

Wat me ook nog opviel in de manuel van de SR7400, dat de aansluiting van de luidsprekers apart is.
Zo heb je met een 7.1 opstelling de front L+R als surround L+R en op de receiver zelf staat gewoon front L+R daarboven heb je de gewone stereo voor multi room,
deze zouden dienst moeten doen als fronts in de 7.1 opstelling  :?

moet nog steeds foto's maken, ik weet het.......... frusty

WimPeu

Citaat van: BernHardN op augustus 06, 2009, 10:46:42
Heb 4 verschillende geluisterd weet niet meer welke maar de verkoper/adviseur zij dat deze de B&W makkelijk verslaan! geloof ik direct!


Hoezo...??? Hij verkoopt zeker geen B&W...
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

BernHardN


BernHardN

Zo,..... wat Foto's dan,
links                                                                     rechts











Totofan

Denon PMA800NE
Denon DCD800NE
Denon DNP800NE
Dali Oberon 7
Samsung uhd-tv55
Sony blu-ray UBP-X800
Ziggo media box Next

cheese

ziet er echt strak uit en zal ook mooi klinken.....ga zelf ook weer eens schuiven met de speakers...

gr cheese
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge